Nadat ik door een politieagent werd gelaserd en vervolgens een stopteken kreeg i.v.m. 13 km te hard gereden te hebben, vroeg ik hem beleefd of ik dat mocht zien of ik wel te hard hard gereden. Dit werd geweigerd met de woorden : Dat is nu te laat want er zijn reeds twee man na u gelaserd. Kan ik dit nog aanvechten?
en het klopt ook wat hij zegt. Alleen de laatste blijft er nog instaan.
Als er dus al twee na zijn gekomen staat de snelheid niet meer in een geheugen ofzo.
Er zijn inderdaad veroordelingen geweest puur op het gehoor van een verbalisant. Dit was bij uitzondering, lijkt me niet handig om alleen op gehoor te doen tijdens een snelheidscontrole en de laser niet mee te nemen
Bert, nu zeg je dat we een snelheidsmeter hebben en dat is heel wat anders dan alleen onze bevindingen. Een snelheidsmeter is toch ook een soort apparatuur en voor de surveillance dienst de meest gebruikte manier om de snelheid van andere wegebrukers vast te stellen!
Volgens mij is het zo dat er wel eens geschreven is op de waarneming van de verbalisant die de snelheid schatte. Mij staat bij dat dit hier ook wel eens besproken is.
Copper schreef:Bert, nu zeg je dat we een snelheidsmeter hebben en dat is heel wat anders dan alleen onze bevindingen. Een snelheidsmeter is toch ook een soort apparatuur en voor de surveillance dienst de meest gebruikte manier om de snelheid van andere wegebrukers vast te stellen!
Er werd in eerste instantie gevraagd of het geldig was iemand voor snelheid te bekeuren zonder "bewijs". Dus daar valt de snelheidsmeter dan ook onder.
Volgens mij hebben wij een afspraak met het OM dat je 10% correctie op de teller van een ongeijkt voertuig mag aanhouden als de bekeuringssnelheid. Dus ook een meting met je eigen voertuig!