mistlichten
Moderator: Moderatorteam
-
Verbeke M TS
- Infopolitie Gast
mistlichten
Ik heb, daar één van mijn gewone voorlichten stuk was, gereden, terwijl het niet mistig was, met mijn voormistlichten. Daarvoor een boete gekregen 185€ (die wil zeggen zware overtreding van 2de graad) IS DIT CORRECT, lijkt me buiten verhouding ![/b]
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
Je had dus geen reserve lampen bij je ? Want je moet, volgens mij, in de gelegenheid gesteld worden om je lampje te vervangen.
Ik heb dat ook ooit eens gehad. En toen kwam ik er met een waarschuwing vanaf. Ik kreeg een heel verhaal naar mijn hoofd over verwarring en onnodig en ga zo maar door. Maar de bekeuring bleef achterwegen.
Ik heb dat ook ooit eens gehad. En toen kwam ik er met een waarschuwing vanaf. Ik kreeg een heel verhaal naar mijn hoofd over verwarring en onnodig en ga zo maar door. Maar de bekeuring bleef achterwegen.
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
Ja, er zijn diverse verschillende feitecodes, maar je moet meer denken aan bedragen tussen de €30,- en de ~€ 65,-Bert schreef:Wat is de hoogte van de boete in Nederland voor niet correct werkende of voering van verlichting ?
Bijv. Mistlicht voeren anders dan bij mist, sneeuwval of regen die het zicht ernstig belemmert (R434) => € 65,-
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Ik vind het boetebedrag ontzettend hoog! Maar goed...
Al heeft de topicstarter zichzelf natuurlijk de das omgedaan...
Als je weet dat je koplamp stuk is en je gaat daarom (als alternatief) met mistlampen aan rijden, dan is natuurlijk de eerste vraag waarom je inderdaad niet even een lampje wisselt bij een tankstation (het wordt moeilijker, maar het is te doen) en anders kan je altijd even bij een garage binnenrijden..5 minuten werk...
En daarbij... Liever met 1 koplamp (en stadslichten), dan met 1 koplamp en 2 mistlichten... Ik vind de afweging op zich ook nogeens verkeerd...
Al heeft de topicstarter zichzelf natuurlijk de das omgedaan...
Als je weet dat je koplamp stuk is en je gaat daarom (als alternatief) met mistlampen aan rijden, dan is natuurlijk de eerste vraag waarom je inderdaad niet even een lampje wisselt bij een tankstation (het wordt moeilijker, maar het is te doen) en anders kan je altijd even bij een garage binnenrijden..5 minuten werk...
En daarbij... Liever met 1 koplamp (en stadslichten), dan met 1 koplamp en 2 mistlichten... Ik vind de afweging op zich ook nogeens verkeerd...
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 20 apr 2005, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
En ik heb weleens het idee dat klagen en hoogte van de boete omgekeerd evenredig zijn.Jan Oostrom schreef:Ik zag pas later dat jij ook al gereageerd had Frans, Buitenland is vaak strenger dan Nederland dat klopt wel...::Frans::.. schreef:Omdat TS ook die € 185 noemt (o.a.) denk ik ook niet dat het in Nederland is gebeurd jan....
mvg
Jan
Als je in de gelegenheid wordt gesteld te repareren is dat puur uit coulance. ER kan zelfs van je gevorderd worden (in theorie) dat je kentekenbewijs wordt ingeleverd, dat je een boete krijgt EN dat je dus niet meer mag rijden met die auto.Bert schreef: Want je moet, volgens mij, in de gelegenheid gesteld worden om je lampje te vervangen.
.
-
Bert TS
- Infopolitie Gast