Nou, die reflectoren krijg je met mij geen ruzie over hoor!
Het gaat om het totaalbeeld wat soms irritatie oproept bij anderen. En dat de goeien moeten opboksen tegen dat beeld, kan ik mij best voorstellen.
Ik woon vlak bij een populaire wielren- en mountainbikeroute. Dan wil je niet weten wat je op zondagochtend allemaal ziet.
Wielrenners die in een groepje van zich af spugend en hun neus continu legend, ongeacht of daar nu iemand wandelt en dat in zijn gezicht krijgt of niet. En blijkbaar nog energie over om wandelaars toe te schreeuwen. Flesje Aquarius leeg? Dat donder je toch gewoon op straat of in het bos! We hebben ook een paar mooie verkeersdrempels met wegversmalling liggen. Blijkbaar wordt verwacht dat iedere andere weggebruiker stopt om de wielrenners erdoor te laten. Dat mag je tenminste uit hun weggedrag opmaken.
Ik denk dat een groep wielrenners en individuele wielrenners het gedrag krijgen wat ze oproepen.
Dus als je je netjes en sportief gedraagt, zal je dit ook tegenkomen bij je medeweggebruikers.
En als je je asociaal gedraagt, moet je ook niet vreemd opkijken dat niet iedereen je beste vriend wil zijn.