Ongeval met auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

paard TS
Infopolitie Gast

Ongeval met auto

Ongelezen bericht door paard »

Heb een klein ongeval gehad met mn bazin
We reden in de berm langs een smalle b weg
De auto passeerde ons rakelings en nam dus ruimte tussen ons in
Op dat moment ging ik een stapje opzij omdat er iets in de berm lag en boem :( auto geraakt
Wie is hier nu fout???????????
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Euhh sorry maar ik snap uw verhaal niet echt maar dat kan aan mij liggen. U reed in de berm en u deed een stapje opzij? Hoe krijgt u dat voor elkaar?
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

foreverblue schreef:Euhh sorry maar ik snap uw verhaal niet echt maar dat kan aan mij liggen. U reed in de berm en u deed een stapje opzij? Hoe krijgt u dat voor elkaar?
TS is waarschijnlijk een ruiter? Zo aan de naam te zien denk ik van wel.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Owww ja sorry ! Nu vat ik hem ook ! Vond het al een sterk verhaal haha
paard TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door paard »

Snappen jullie het???
Ik ben dus het paard
En weten jullie al wat??
overgens mankeerde ik niets
ook de amazone niet auto wel :lol:
Bouwe1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Als ik het allemaal goed begrijp, dan bent u inplaats van in de berm te gaan/blijven
niet gestopt maar naar de passeerende auto uitgeweken.

1. U mag dan niet uitwijken, dat wordt immers niet verwacht.
2. de passerende auto heeft niet voldoende afstand bewaard. mag ook niet.

Het lijkt mij dat e.e.a. door de WA verzekering van uw bazin wel uitgezocht kan worden.

Tip. Beken nooit schuld.
Geef een volledige toedracht incl. situatie beschrijving door aan de verzekeringsmaatschappij.
Laat de automobilist maar contact opnemen met uw verzekeringsmaatschappij.

Ergens vaag staat mij bij dat je als automobilist rekening moet houden met gedragingen van dieren.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Als bestaat er nog wel zoiets als: De bestuurder die gehinderd wordt, door een obstakel oid (paard), is toch de eerst aangewezene om dan het overige verkeer niet te hinderen...

Dus ik vrees, maar dat blijft civiel (en daar ga ik tenslotte niet over), dat de topicstarter ietwat achter staat 'op punten'... En de amazone, is daar personalia van bekent? Want dat is ook heel belangrijk...

Oftewel, succes met dit geharrewar... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

paard schreef:Snappen jullie het???
Ik ben dus het paard
En weten jullie al wat??
overgens mankeerde ik niets
ook de amazone niet auto wel :lol:
U als paard :roll: bent niet aansprakelijk. Wellicht is de amazone die u bestuurde (althans zou moeten besturen) wel aansprakelijk. Als de amazone op dat moment een (paard)rijles kreeg van uw baas dan is wellicht uw baas aansprakelijk. Maar deze aansprakelijkheid is civielrechtelijk en dat is geen zaak van de politie.
k a TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door k a »

zo'n paard wil ik ook........ een die kan typen :D :D :D
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Nu hebben wij het over de schuldvraag.
Maar hier kan toch ook artikel 185 WVW komen kijken???
Volgens mij is de amazone een zwakke verkeersdeelnemer. Wat volgens mij inhoud dat de auto dus civielrechtelijk aansprakelijk is voor het ongeval.
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

Als paard ben je niet schuldig, je amezone die op je rug zit wel want die verteld je welke kant je op moet ,tenzij je het paard van sinterklaas bent want dat is een dwarspaard(als die al bestaat maar dat mag ik niet hardop typen ..want koen die gelooft nog in die grijsaard) :lol: :lol:
Daarbij vraag ik me toch wel af wat voor toetsenbord je gebruikt als paard :lol: :wink:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Bouwe1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Een toetsenbord met hele grote toetsen :lol:
k a TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door k a »

het lijkt mij sterk dat een ruiter aangemerkt wordt als een zwakke verkeersdeelnemer,in mijn theorie heb ik geleerd dat een ruiter een bestuurder is,zelfs als deze naast het paard loopt.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

k a schreef:het lijkt mij sterk dat een ruiter aangemerkt wordt als een zwakke verkeersdeelnemer,in mijn theorie heb ik geleerd dat een ruiter een bestuurder is,zelfs als deze naast het paard loopt.
Volgens mij worden onder zwakke verkeersdeelnemers ook alleen maar verstaan de voetgangers en fietsers...
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Niekoo schreef:
k a schreef:het lijkt mij sterk dat een ruiter aangemerkt wordt als een zwakke verkeersdeelnemer,in mijn theorie heb ik geleerd dat een ruiter een bestuurder is,zelfs als deze naast het paard loopt.
Volgens mij worden onder zwakke verkeersdeelnemers ook alleen maar verstaan de voetgangers en fietsers...
Excuus, ik kom terug op mijn eigen antwoord... Hoe het precies zit lees je hier:

http://www.pclrdehjouwer.nl/aansprakelijkheid.html
Gesloten