probleempje thuis
Moderator: Moderatorteam
-
Marc L. TS
- Infopolitie Gast
probleempje thuis
Hoi. Ik heb een vraagje want ik heb thuis nogal wat problemen. Ik heb ruzie met mijn moeder en ben het zat haar nog iedere dag te moeten zien. Het liefste wil ik ergens anders wonen alleen kweet eigenlijk niet wat ik moet doen. Zou iemand me wat tips kunnen geven ofzo. Ohja ik ben 16 en heb te weinig geld om een kamer te huren. 
-
mij TS
- Infopolitie Gast
Zolang er geen sprake is van mishandeling of zedenproblematiek zou ik toch proberen die tijd uit te zitten.
Het is niet zo vreemd dat je als 16 jarige botst met (een van) je ouders.
Je zit wat dat betreft in een rottige leeftijd; te oud om kind te zijn, maar te jong om volwassen te zijn.
2 jaar, of eigenlijk 1,5 lijkt een hele tijd. De tijd vliegt echter en voor je het weet is die tijd om.
Probeer eens wat afstand te nemen van de situatie waarin je zit. Vaak versterkt men bepaalde gevoelens zelf, onbewust, en denk je al vaak van: "zie je wel, hebben ze weer wat te zeiken". Voor je moeder is het waarschijnlijk hetzelfde probleem:
Je bent te oud om nog als een kind te behandelen maar te jong om als volwassene mee om te gaan.
Het is niet altijd eenvoudig om die impasse te doorbreken. Weglopen voor de situatie is een optie maar ik denk dat je zelf eigenlijk ook wel weet dat dat niet de oplossing is.
Misschien ben je bij machte om zelf de sfeer of relatie met je moeder te veranderen. Dat zal niet eenvoudig zijn maar misschien wel een uitdaging.
sterkte ermee.
Het is niet zo vreemd dat je als 16 jarige botst met (een van) je ouders.
Je zit wat dat betreft in een rottige leeftijd; te oud om kind te zijn, maar te jong om volwassen te zijn.
2 jaar, of eigenlijk 1,5 lijkt een hele tijd. De tijd vliegt echter en voor je het weet is die tijd om.
Probeer eens wat afstand te nemen van de situatie waarin je zit. Vaak versterkt men bepaalde gevoelens zelf, onbewust, en denk je al vaak van: "zie je wel, hebben ze weer wat te zeiken". Voor je moeder is het waarschijnlijk hetzelfde probleem:
Je bent te oud om nog als een kind te behandelen maar te jong om als volwassene mee om te gaan.
Het is niet altijd eenvoudig om die impasse te doorbreken. Weglopen voor de situatie is een optie maar ik denk dat je zelf eigenlijk ook wel weet dat dat niet de oplossing is.
Misschien ben je bij machte om zelf de sfeer of relatie met je moeder te veranderen. Dat zal niet eenvoudig zijn maar misschien wel een uitdaging.
sterkte ermee.
-
mij TS
- Infopolitie Gast
Maar voor mij is het echt een zeer groot probleem. Ik krijg altijd ruzie met haar omdat ze zich altijd met school bemoeid. ze kan me nooit eens alleen laten daarmee. Negeren is gwoon niet mogenlijk. Ik zit gewoon van 's ochtends 8.15 tot 's avonds 22.00 uur bezig met school. dat is tog gewoon niet normaal is er niet een of andere wet die het laten overwerken van kinderen verbied ofzo.
Misschien kun je met haar afspreken dat je zelf je huiswerk regelt zolang jij goede cijfers haalt.mij schreef:Maar voor mij is het echt een zeer groot probleem. Ik krijg altijd ruzie met haar omdat ze zich altijd met school bemoeid. ze kan me nooit eens alleen laten daarmee. Negeren is gwoon niet mogenlijk. Ik zit gewoon van 's ochtends 8.15 tot 's avonds 22.00 uur bezig met school. dat is tog gewoon niet normaal is er niet een of andere wet die het laten overwerken van kinderen verbied ofzo.
-
Elles TS
- Infopolitie Gast
-
mij TS
- Infopolitie Gast
haha afspraken maken. Heb ik al zo vaak geprobeerd werkt nietgvdbor schreef:Misschien kun je met haar afspreken dat je zelf je huiswerk regelt zolang jij goede cijfers haalt.mij schreef:Maar voor mij is het echt een zeer groot probleem. Ik krijg altijd ruzie met haar omdat ze zich altijd met school bemoeid. ze kan me nooit eens alleen laten daarmee. Negeren is gwoon niet mogenlijk. Ik zit gewoon van 's ochtends 8.15 tot 's avonds 22.00 uur bezig met school. dat is tog gewoon niet normaal is er niet een of andere wet die het laten overwerken van kinderen verbied ofzo.
-
mij TS
- Infopolitie Gast
Zelfs al is er een oom of tante bij krijg ik ruzie met haar. En dan geeft ze mij een tik (met de platte hand) en dan geef ik haar een tik terug (ook met de platte hand) en dan wordt ze super kwaad omdat dat niet hoort enzo om je moeder te "slaan". Nee hoort het dan wel om je zoon te slaan??? Als iemand mij in me gezicht slaat kan die een tik terug verwachten. Ook al is het de koningin!Elles schreef:Misschien kun je proberen om samen met iemand (bijvoorbeeld een oom of tante) eens met je moeder te praten. Op die manier is het misschien makkelijker om afspraken te maken zonder dat jullie meteen weer ruzie krijgen.
Wat voor afspraken zou je willen maken?
Dit antwoord zegt veel over jouw karakter. Als ik jou was zou ik iets dimmen tov je moeder.mij schreef:Zelfs al is er een oom of tante bij krijg ik ruzie met haar. En dan geeft ze mij een tik (met de platte hand) en dan geef ik haar een tik terug (ook met de platte hand) en dan wordt ze super kwaad omdat dat niet hoort enzo om je moeder te "slaan". Nee hoort het dan wel om je zoon te slaan??? Als iemand mij in me gezicht slaat kan die een tik terug verwachten. Ook al is het de koningin!Elles schreef:Misschien kun je proberen om samen met iemand (bijvoorbeeld een oom of tante) eens met je moeder te praten. Op die manier is het misschien makkelijker om afspraken te maken zonder dat jullie meteen weer ruzie krijgen.
Wat voor afspraken zou je willen maken?