probleempje thuis

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Marc L. TS
Infopolitie Gast

probleempje thuis

Ongelezen bericht door Marc L. »

Hoi. Ik heb een vraagje want ik heb thuis nogal wat problemen. Ik heb ruzie met mijn moeder en ben het zat haar nog iedere dag te moeten zien. Het liefste wil ik ergens anders wonen alleen kweet eigenlijk niet wat ik moet doen. Zou iemand me wat tips kunnen geven ofzo. Ohja ik ben 16 en heb te weinig geld om een kamer te huren. :(
Maaike
Superlid
Roepnaam: Maaike
X: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Maaike »

Kan je niet bij familie terecht? Als je daar wel goed mee overweg kan en je gaat met hun praten of je bij hun een tijdje in huis kan blijven, is dat niet een oplossing?
mij TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mij »

Ik weet het niet. Want ik heb hier ook nog men school zitten en afgezien van dat ik men mavo diploma al heb wil ik ook nog men havo diploma halen. Nadeel is dat ik na dit jaar nog een jaar moet.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Zolang er geen sprake is van mishandeling of zedenproblematiek zou ik toch proberen die tijd uit te zitten.

Het is niet zo vreemd dat je als 16 jarige botst met (een van) je ouders.
Je zit wat dat betreft in een rottige leeftijd; te oud om kind te zijn, maar te jong om volwassen te zijn.

2 jaar, of eigenlijk 1,5 lijkt een hele tijd. De tijd vliegt echter en voor je het weet is die tijd om.

Probeer eens wat afstand te nemen van de situatie waarin je zit. Vaak versterkt men bepaalde gevoelens zelf, onbewust, en denk je al vaak van: "zie je wel, hebben ze weer wat te zeiken". Voor je moeder is het waarschijnlijk hetzelfde probleem:

Je bent te oud om nog als een kind te behandelen maar te jong om als volwassene mee om te gaan.

Het is niet altijd eenvoudig om die impasse te doorbreken. Weglopen voor de situatie is een optie maar ik denk dat je zelf eigenlijk ook wel weet dat dat niet de oplossing is.
Misschien ben je bij machte om zelf de sfeer of relatie met je moeder te veranderen. Dat zal niet eenvoudig zijn maar misschien wel een uitdaging.

sterkte ermee.
mij TS
Infopolitie Gast

Maar voor mij is het echt een zeer groot probleem. Ik krijg altijd ruzie met haar omdat ze zich altijd met school bemoeid. ze kan me nooit eens alleen laten daarmee. Negeren is gwoon niet mogenlijk. Ik zit gewoon van 's ochtends 8.15 tot 's avonds 22.00 uur bezig met school. dat is tog gewoon niet normaal is er niet een of andere wet die het laten overwerken van kinderen verbied ofzo.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Bekijk het eens van haar kant.

Zou het kunnen zijn, dat je moeder je zo pushed omdat ze weet dat je anders niets aan het huiswerk zult doen?

Je staat overigens niet alleen met dit "probleem". het speelt in vrijwel alle huishoudens. Wat zou je aan huiswrk doen als je moeder er niets over zei?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

mij schreef:Maar voor mij is het echt een zeer groot probleem. Ik krijg altijd ruzie met haar omdat ze zich altijd met school bemoeid. ze kan me nooit eens alleen laten daarmee. Negeren is gwoon niet mogenlijk. Ik zit gewoon van 's ochtends 8.15 tot 's avonds 22.00 uur bezig met school. dat is tog gewoon niet normaal is er niet een of andere wet die het laten overwerken van kinderen verbied ofzo.
Misschien kun je met haar afspreken dat je zelf je huiswerk regelt zolang jij goede cijfers haalt.
Elles TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Elles »

Misschien kun je proberen om samen met iemand (bijvoorbeeld een oom of tante) eens met je moeder te praten. Op die manier is het misschien makkelijker om afspraken te maken zonder dat jullie meteen weer ruzie krijgen.

Wat voor afspraken zou je willen maken?
mij TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:
mij schreef:Maar voor mij is het echt een zeer groot probleem. Ik krijg altijd ruzie met haar omdat ze zich altijd met school bemoeid. ze kan me nooit eens alleen laten daarmee. Negeren is gwoon niet mogenlijk. Ik zit gewoon van 's ochtends 8.15 tot 's avonds 22.00 uur bezig met school. dat is tog gewoon niet normaal is er niet een of andere wet die het laten overwerken van kinderen verbied ofzo.
Misschien kun je met haar afspreken dat je zelf je huiswerk regelt zolang jij goede cijfers haalt.
haha afspraken maken. Heb ik al zo vaak geprobeerd werkt niet
mij TS
Infopolitie Gast

Elles schreef:Misschien kun je proberen om samen met iemand (bijvoorbeeld een oom of tante) eens met je moeder te praten. Op die manier is het misschien makkelijker om afspraken te maken zonder dat jullie meteen weer ruzie krijgen.

Zelfs al is er een oom of tante bij krijg ik ruzie met haar. En dan geeft ze mij een tik (met de platte hand) en dan geef ik haar een tik terug (ook met de platte hand) en dan wordt ze super kwaad omdat dat niet hoort enzo om je moeder te "slaan". Nee hoort het dan wel om je zoon te slaan??? Als iemand mij in me gezicht slaat kan die een tik terug verwachten. Ook al is het de koningin!
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Ga eens praten met je decaan van school.
Zij kunnen je misschien helpen met het oplossen van het probleem.

Even wat anders: Dit probleem valt m.i niet onder de politie, maar eerder een sociaal probleem.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

nee maar ik dacht misschien kunnen zij me wel helpen?
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

mij schreef:
Elles schreef:Misschien kun je proberen om samen met iemand (bijvoorbeeld een oom of tante) eens met je moeder te praten. Op die manier is het misschien makkelijker om afspraken te maken zonder dat jullie meteen weer ruzie krijgen.

Zelfs al is er een oom of tante bij krijg ik ruzie met haar. En dan geeft ze mij een tik (met de platte hand) en dan geef ik haar een tik terug (ook met de platte hand) en dan wordt ze super kwaad omdat dat niet hoort enzo om je moeder te "slaan". Nee hoort het dan wel om je zoon te slaan??? Als iemand mij in me gezicht slaat kan die een tik terug verwachten. Ook al is het de koningin!
Dit antwoord zegt veel over jouw karakter. Als ik jou was zou ik iets dimmen tov je moeder.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

En persoonlijk vind ik het commentaar van leo nog wat mild....ik sluit me er in ieder geval bij aan. Mijn persoonlijke commentaar wil je namelijk helemaal niet horen denk ik.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

ik wel Frans!!!!!!!!!!
Gesloten