lang haar

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

BenL TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door BenL »

Wij kennen bij de NS kledingvoorschriften en daar zit ook een hoofdstuk bij uiterlijke verzorging.In dat hoofdstuk staat dat voor de mannen het hebben van snor of baard niet als representatief wordt ervaren.Tevens staat er duidelijk dat voor de mannen een korte haardracht de voorkeur geniet omdat dat representatief is.Ook dient de man gladgeschoren te zijn..
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

De dames worden anders beoordeeld als de mannelijke agenten.
Dan valt het puntje veiligheid dus al af. Dames kunnen net zo makkelijk bij hun haar worden gepakt.

Wij leren tijdens onze opleiding dat we mensen niet in hokjes moeten plaatsen. Iemand met langer haar kan ook een verzorgd uiterlijk hebben.
Het is maar net wat de mensen zelf doen maar je moet de mens ook wel de kans geven om zich prettig te voelen.

Geen baard of snor, ik zie het probleem van beide niet. Volgens mij was het vroeger juist een veelvoorkomend iets.

Op mijn uiterlijk zal ook wel eens wat aan te merken zijn want ik sta ook nog wel eens wat te ver bij het scheerapparaat vandaan maar als ik een laat vroeg heb, dan zit het mij best en ik doe mijn werk er niet minder door.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

ik heb ook nog wel een goede tip.
Gelet op mijn naam.

groetjes Kale :lol:
AJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door AJ »

Kale schreef:ik heb ook nog wel een goede tip.
Gelet op mijn naam.

groetjes Kale :lol:
:lol:

Dus zoals ik het nu begrijp gaat gewoon dat je netjes overkomt tegenover de mensen... lang haar is idd niet representatief maar dat betekent nie dat mensen het meteen "vies" vinden..

ik heb nu ook altijd tijdens werk mijn haar netjes in een staartje en ik heb er nog nooit "problemen" mee gehad..

Iedereen bedankt voor de reacties!

Groeten,

Ajdin
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Ik vindt persoonlijk lang haar niet passen bij een mannelijke agent.

Het wijkt gewoon af het beeld dat mensen van een politieman hebben en het past gewoon niet. Ik denk een beetje dezelfde discussie als het moslima/ hoofddoekje verhaal bij de vrouwelijke agenten.

Ik denk dan ook dat je per dag vele opmerkingen zult krijgen uit het publiek.

Of ben ik nou zo conservatief?
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

andre schreef:
Roberto schreef:Je hebt zelf een voorbeeldfunctie en daar horen naar mijn mening geen lange haren bij.
Kort geknipt en fris geschoren want je straalt wel enige representativiteit uit.

De burger onthoudt juist die ene agent met die lange haren als die andere twintig met een kort geknipt kapsel.
En hoe zit het dan met de dames :?
die onthouden we allemaal :D
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik denk dan ook dat je per dag vele opmerkingen zult krijgen uit het publiek.

Of ben ik nou zo conservatief?
Kennelijk...

Er lopen bij ons in het korps toch wel wat dienders met lang haar rond en ik heb er nog nooit een opmerking over gehoord.
Natuurlijk is het uiterlijk iets waar men als eerste naar kijkt maar er zijn toch echt punten die belangrijker zijn.

Tuurlijk hebben mensen een beeld van een agent maar zou dat ook betekenen dat iedere diender die kleiner is dan 1.80 m en lichter dan 80 kg te klein en te licht is omdat dit minder gezag zou uitstralen?
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten