lang haar

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

AJ TS
Infopolitie Gast

lang haar

Ongelezen bericht door AJ »

Hallo,

Ik heb denk ik een beetje rare vraag want ik overweeg om mezelf aan te melden bij de politie-opleiding.. maar ik heb best wel lang haar (tot mijn shouders) en omdat ik nooit een mannelijke politie agent heb gezien met lang haar vraag ik me af of dat wel mag?

Groeten,

AJ
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Het gaat meer om het totaalbeeld denk ik. Als je gewoon een verzorgde indruk maakt is het denk ik niet zo'n probleem.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Een reden om af te wijzen zal het denk ik niet zijn. Mocht je aangenomen worden kan het wel een punt van gesprek zijn mbt representatief voorkomen. Zelfde als piercings in oor enzo.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Er bestaan inderdaad geen 'strenge voorschriften' voor de haardracht. Netjes is het sleutelwoord...

Ik geloof wel dat veel korpsen een 'interne richtlijn' hebben dat 'zichtbare' piercings en tattoo's verboden zijn, maar ik heb daar geen ervaring mee...:wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

AJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door AJ »

okee, bedankt voor de info! ik heb verder geen helemaal geen tattoo`s, perciengs e.d. Nu weet iig dat ik niet naar de kapper hoef voordat ik soliciteer. :)

Bedankt,

Ajdin
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Overigens zal vrij snel blijken dat lang haar niet erg handig is in de dagelijkse politiepraktijk.
Stay safe out there.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

En als je 30 keer per dag een 'opmerking' over je haar krijgt, ga je vanzelf naar de kapper...geloof me... :lol:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

RaSa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door RaSa »

Ik kan mij niet voorstellen, dat je wordt afgewezen doordat je lang haar hebt. Maar gezien dat je ook zelf aangeeft, niet zoveel mannelijke politie agenten hebt gezien met lang haar, lijkt het mij verstandig om gewoon naar de kapper te gaan.
Onthoud "goed voorgedaan is half verkocht".

Het nadeel is hiervan, als je niet door de selectie procedure komt en wordt afgwezen, dan ben jij je lange haren kwijt en ook nog eens afgwezen.
Roberto TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roberto »

Anders maak je gewoon gebruik van een haarnetje in Politiekleuren.
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Het valt mij wel op dat de meeste agenten die je op televisie ziet een hoofd hebben waarvan je de haren kan kammen met spons een zeem 8)
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Ik heb altijd begrepen dat het mbt tot lang haar ook veel met functionaliteit te maken heeft. Stel je voor dat je met een collega tegenover een groep gewelddadige mensen komt te staan, dan wil het lange haar nog wel eens makkelijk te pakken zijn, en dat is er erg gevaarlijk natuurlijk.
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Goed punt thijs.
Roberto TS
Infopolitie Gast

Je hebt zelf een voorbeeldfunctie en daar horen naar mijn mening geen lange haren bij.
Kort geknipt en fris geschoren want je straalt wel enige representativiteit uit.

De burger onthoudt juist die ene agent met die lange haren als die andere twintig met een kort geknipt kapsel.
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Roberto schreef:Je hebt zelf een voorbeeldfunctie en daar horen naar mijn mening geen lange haren bij.
Kort geknipt en fris geschoren want je straalt wel enige representativiteit uit.

De burger onthoudt juist die ene agent met die lange haren als die andere twintig met een kort geknipt kapsel.
En hoe zit het dan met de dames :?
Roberto TS
Infopolitie Gast

De dames worden anders beoordeeld als de mannelijke agenten.
Gesloten