spoorboomlichten
Moderator: Moderatorteam
-
van der Horst TS
- Infopolitie Gast
spoorboomlichten
Hallo,
ik ben hier nieuw eb dat komt omdat ik van vanmorgen een bekeuring heb gekregen waar ik mij van af vraag of die uberhaupt bestaat.
Er was bij ons een politie controle waarbij brommers werden aangehouden met de rollerbank.
Ik zal even de weg situauti uit leggen, als je komt aan rijden moet je links voorsorteren op het daarvoor aangewezen weggedeelte,om vervolgens linksaf te slaan de bewaakte spoorweg overgang over.Ik sloeg dus links af en net opt moment dat ik 1 seconde(al rijdend) bij de bomen ben gaan ze tingelen, en de lampjes dus knipperen. Vervolgens word mij aan de andere kant, dus bij die controle gewenkt dat ik moet stoppen,. Ik reageerde nog met een gebaar 'van Ik?'
ik kreeg een boete van € 95,- omdat ik door de rode lichten was gereden en dat was rijden door rood!ik zei al tegen die mevrouw, sorry, dat wist ik echt en niet, en daar kwam bij dat de bomen nog niet daalde. Stel dat ik was gestopt, dan stond ik midden op een kruizing, die te blokeren...
en het aller leukste is dat de fietsers na mij niet werden bekeurd....
wat moet ik hier mee?
en oja, mijn kenteken, type auto is ook niet ingevoerd....
groetjes Judith
ik ben hier nieuw eb dat komt omdat ik van vanmorgen een bekeuring heb gekregen waar ik mij van af vraag of die uberhaupt bestaat.
Er was bij ons een politie controle waarbij brommers werden aangehouden met de rollerbank.
Ik zal even de weg situauti uit leggen, als je komt aan rijden moet je links voorsorteren op het daarvoor aangewezen weggedeelte,om vervolgens linksaf te slaan de bewaakte spoorweg overgang over.Ik sloeg dus links af en net opt moment dat ik 1 seconde(al rijdend) bij de bomen ben gaan ze tingelen, en de lampjes dus knipperen. Vervolgens word mij aan de andere kant, dus bij die controle gewenkt dat ik moet stoppen,. Ik reageerde nog met een gebaar 'van Ik?'
ik kreeg een boete van € 95,- omdat ik door de rode lichten was gereden en dat was rijden door rood!ik zei al tegen die mevrouw, sorry, dat wist ik echt en niet, en daar kwam bij dat de bomen nog niet daalde. Stel dat ik was gestopt, dan stond ik midden op een kruizing, die te blokeren...
en het aller leukste is dat de fietsers na mij niet werden bekeurd....
wat moet ik hier mee?
en oja, mijn kenteken, type auto is ook niet ingevoerd....
groetjes Judith
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Of u die overtreding nou wel of niet hebt gepleegd, daar kunnen wij natuurlijk niet over oordelen.
Wel dat u bent bekeurd, voor dit feit:
Of de spoorbomen nu wel of niet naar beneden gingen, doet dus eigenlijk niet terzake...
En meer durf ik er, objectief gezien, eigenlijk niet van te zeggen....
ps: Dat het merk en type van uw auto niet zijn genoteerd is slordig, maar maakt verder voor de 'vervolging' en de 'strafbaarheid' niets uit.
Wel dat u bent bekeurd, voor dit feit:
Die verkeersregel laat, in tegenstelling tot 'normale verkeerslichten', geen enkele marge open. Kennelijk heeft de wetgever hier ook bewust voor gekozen vanwege de gevaarszetting.Bij overweglichten betekent:
a.
wit knipperlicht: er nadert geen trein;
b.
rood knipperlicht: stop.
Of de spoorbomen nu wel of niet naar beneden gingen, doet dus eigenlijk niet terzake...
En meer durf ik er, objectief gezien, eigenlijk niet van te zeggen....
ps: Dat het merk en type van uw auto niet zijn genoteerd is slordig, maar maakt verder voor de 'vervolging' en de 'strafbaarheid' niets uit.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Staat er als feitcode R608 op de beschikking?
Ik raadt u aan om bezwaar aan te tekenen als u het niet met de beschikking eens bent. De Officier van justitie kan altijd rekening houden met de afstand tussen u (auto) en de overgang, de tijdsduur dat de signalen werden afgegeven en het feit of de bomen gesloten, open of dalende waren.
Dit soort feiten en omstandigheden vermeld een agent op de achterzijde van de originele bon.
Ik raadt u aan om bezwaar aan te tekenen als u het niet met de beschikking eens bent. De Officier van justitie kan altijd rekening houden met de afstand tussen u (auto) en de overgang, de tijdsduur dat de signalen werden afgegeven en het feit of de bomen gesloten, open of dalende waren.
Dit soort feiten en omstandigheden vermeld een agent op de achterzijde van de originele bon.
Misschien dan nog maar eens voors eens en altijd, bij zogenaamde mulderbeschikkingen bestaat er GEEN procedurefout, al vult men in dat u met een jumbo 747 aan het landen was op de spoorrails, dan nog is de bon terecht...... Sorry, maar dit fabeltje moet echt zo langzamerhand de wereld van borrel- en verjaardagspraat uit......Anonymous schreef:maar mijn kenteken is ook niet genoteert. Ik heb vernomen dat dit dan een procedure fout is en dat hij dan niet geldig is...
- rai
- Geslacht:
R 608 als weggebruiker niet stoppen voor rood knipperlicht bij overweglichten.
62 jo. 71 sub b RVV
Artikel 62 RVV.
Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
Artikel 71 sub b RVV.
Bij overweglichten betekent:
a. wit knipperlicht: er nadert geen trein;
b. rood knipperlicht: stop.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: spoorboomlichten
Beste judith,
Ik hoop voor jou dat de auto niet op jouw naam staat. Dan kunnen ze je kenteken niet meer achterhalen. En heel misschien heb je daar geluk mee. Een foutje van de verbalisant.
Gr.
Ik hoop voor jou dat de auto niet op jouw naam staat. Dan kunnen ze je kenteken niet meer achterhalen. En heel misschien heb je daar geluk mee. Een foutje van de verbalisant.
Gr.
Dan nog even een antwoord op bovenstaande gast.
Het betreft hier een Mulder overtreding, die topicstarter heeft gepleegd. Het feit, dat het kenteken niet is genoteerd is daarbij NIET van belang. Immers, de auto pleegde de gedraging niet, dat deed de bestuurster. De eigenaar is daar ook niet aansprakelijk voor, de bestuurder/ster wel.
Het heeft dus geen enkele meerwaarde om precies te vertellen met welke auto de gedraging is gepleegd, de kale constatering dat het een personenauto was, is voldoende.
Het betreft hier een Mulder overtreding, die topicstarter heeft gepleegd. Het feit, dat het kenteken niet is genoteerd is daarbij NIET van belang. Immers, de auto pleegde de gedraging niet, dat deed de bestuurster. De eigenaar is daar ook niet aansprakelijk voor, de bestuurder/ster wel.
Het heeft dus geen enkele meerwaarde om precies te vertellen met welke auto de gedraging is gepleegd, de kale constatering dat het een personenauto was, is voldoende.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Re: spoorboomlichten
Haar persoonsgegevens zijn genoteerd hoor. Ze stelt nml. dat ze is staande gehouden.Anonymous schreef:Beste judith,
Gr.