Hoi hoi ,
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met scherp uitstekende delen. Mijn vriend is laats aangesproken door een politie agent over het feit dat zijn uitlaat een scherp uitstekend deel zou moeten zijn. Dus zijn mijn vraag is hoe ver mag een uitlaat uitsteken en wat zijn de regels hier van ? En is een uitlaat ook daadwerkelijk een uitstekend deel?
Uitlaat
Moderator: Moderatorteam
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Uitlaat
Plaats even een foto van die uitlaat, dan kunnen wij wat roepen.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- ThunderSTreak
- Geslacht:
Uitlaten vallen binnen de contouren van een voertuig. Vallen ze daar buiten en zijn ze niet afgeschermd, dan kan het opgevat worden als een scherp uitstekend deel.
Maar al gezegd: foto’s zeggen meer.
Maar al gezegd: foto’s zeggen meer.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
Dit is de uitlaat waar ik het over had
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
Het is lastig aan de hand van deze foto te beoordelen, hij steekt in elk geval uit, maar onduidelijk hoeveel. Er zijn in elk geval meerdere criteria, waaraan hij moet voldoen:
Art. 5.2.48 Regeling voertuigen:
2. Onverminderd het bepaalde in het eerste lid, moeten uitstekende delen van personenauto’s die in geval van botsing het gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers aanzienlijk kunnen vergroten, zijn afgeschermd.
Kijk ook even in dit topic
Art. 5.2.48 Regeling voertuigen:
Wetstekst
1. Personenauto’s mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren.2. Onverminderd het bepaalde in het eerste lid, moeten uitstekende delen van personenauto’s die in geval van botsing het gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers aanzienlijk kunnen vergroten, zijn afgeschermd.
Dus eigelijk mag die dus niet uitsteken simpel gezegt. Maar als die hem laat inkorten tot 2 a 3 cm buiten de bumper moet het toch geen problemen in de toekomst opleveren? Want deze agent zei dat het nu een waarschuwing was maar dat die er wel een wok op zou kunnen geven als die wilde
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
Ja, als het als gevaarlijk wordt geschouwd, dan is een WOK mogelijk. Dus waarom zou je risico nemen met die 2 a 3 cm?
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht: