Rond 1730 reed ik de trajectcontrole in bij Roosendaal richting Bergen op Zoom.
Zie ik achter me op de vluchtstrook een Mondeo aankomen rijden met de zwaailichten aan. Lichten zaten in de grill.
Opmerking van moderator MotoRon
Motoron: kenteken verwijderdBij het inrijden van de trajectcontrole gaat het verkeer vaak erg langzaam omdat de A58 net ervoor bij de 2 banen van de A17 komen. Zodra de trajectcontrole begint tijdt het verkeer alweer op de toegestane snelheid.
Wat mij vervolgens opvalt is dat de Mondeo netjes binnen max snelheid van de trajectcontrole blijft en eigenijk geen haast meer lijkt te hebben.
Mijn gedachte hierbij zijn in tweestrijd. Of het is een auto van een particulier die illegale zwaailichten heeft. Dat lijkt me best risicovol. of een agent die misbruik maakt van de lampen.
Dit laatste zal door de agenten hier op het forum teniet gedaan worden want omdat de zwaailichten gebruikt mogen worden net zo als politie autos als het nodig ook zonder zwaailichten harder dan vMax mogen rijden. Omdat ze met gepaste spoed naar een situatie moeten....
Maar dan nog bevreemd het me dat hij autos via de vluchtstrook inhaalt en zich vervolgens aan de vMax houd. er was ruimte voor hem op de weg dat hij harder kon.
Voor wat betreft het kenteken dat staat al 10 op de eerste eigenaar (info RdW) en krijg ook verder geen hits als ik erop Google.
Dus is dit een prive persoon geweest en een leuke modificatie op zijn auto of een agent die een een creatieve manier een stoet langzaam rijdende autos inhaalt om op tijd voor het eten te zijn....?
Zeggen jullie het maar. Het is voor jullie makkelijker om een kenteken na te trekken dan voor de gewone burger.