Betreden weiland
Moderator: Moderatorteam
-
coert TS
- Infopolitie Gast
Betreden weiland
Goede middag,
Wanneer ik mijn hond uitlaat in het buitengebied en een paar keer een bal in een weiland gooi zodat de hond kan rennen , mag Handhaving mij hiervoor een bekeuring geven. Er staat nergens dat het privé terrein is en de wei is ook niet omheind of afgezet. De eigenaar van de wei klaagt ook niet. Wel wordt er soms gejaagd door o.a. de handhaver zelf.
Coert
Wanneer ik mijn hond uitlaat in het buitengebied en een paar keer een bal in een weiland gooi zodat de hond kan rennen , mag Handhaving mij hiervoor een bekeuring geven. Er staat nergens dat het privé terrein is en de wei is ook niet omheind of afgezet. De eigenaar van de wei klaagt ook niet. Wel wordt er soms gejaagd door o.a. de handhaver zelf.
Coert
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Re: Betreden weiland
Een bekeuring geven voor welk feit? Omdat de hond daar niet lopen mag of omdat de hond niet los mag lopen?
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
Broedseizoen?
Terrein van natuurmonumenten (zonaal)?
Terrein van natuurmonumenten (zonaal)?
Ik heb het gevoel dat we niet het hele verhaal hebben.
-
coert TS
- Infopolitie Gast
Het komt erop neer dat er daar ook gejaagd wordt. Dit is hooguit 1x per week.
De jagers ( waaronder de handhaver) denken dat mijn hond het wilt verjaagd.
Nu weet ik heel zeker dat hij er niet achteraan gaat ( het is een getrainde mechelse herder) . De reden die handhaving opgeeft is dat de hond niet in het weiland mag want dat is privé terrein.
De jagers ( waaronder de handhaver) denken dat mijn hond het wilt verjaagd.
Nu weet ik heel zeker dat hij er niet achteraan gaat ( het is een getrainde mechelse herder) . De reden die handhaving opgeeft is dat de hond niet in het weiland mag want dat is privé terrein.
- taxikemperman
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
En je hebt officieel toestemming van de eigenaar van de wei?
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
@Coert: wil je hier nog een antwoord op geven.zijlvaart67 schreef: 28 dec 2022, 12:52 Een bekeuring geven voor welk feit? Omdat de hond daar niet lopen mag of omdat de hond niet los mag lopen?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
En daar heeft hij ongelijk in?
Of vindt u dat omdat uw hond het wild niet opjaagt hij geen recht van spreken heeft?
Het verandert niets aan het privé zijn van dat terrein namelijk.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Mondelinge toestemming wel.taxikemperman schreef: 29 dec 2022, 11:02 En je hebt officieel toestemming van de eigenaar van de wei?
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
De hond zou niet in het weiland mogen lopen, niet los en niet aan de lijn.Hilde schreef: 29 dec 2022, 11:26@Coert: wil je hier nog een antwoord op geven.zijlvaart67 schreef: 28 dec 2022, 12:52 Een bekeuring geven voor welk feit? Omdat de hond daar niet lopen mag of omdat de hond niet los mag lopen?
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Pim , het weiland is niet afgezet, er staat geen bord dat het privé is , de eigenaar vind het oke , dus ja handhaving heeft ongelijk.
Als mijn hond nou in dat weiland zou poepen zou ik het nog ergens begrijpen, maar ook dat doet hij alleen in de berm in de struiken. Niemand , maar dan ook niemand heeft er last van als ik een paar keer met de bal gooi.
Sterker nog, er wordt daar enorm veel rotzooi gedump ( vooral MC Donalds afval) wat ik elke keer netjes opruim omdat ik me daar aan stoor.
Verder laten die jagers hun honden wel in dat weiland poepen en liggen overal lege plastic patroonhulsen.
Als mijn hond nou in dat weiland zou poepen zou ik het nog ergens begrijpen, maar ook dat doet hij alleen in de berm in de struiken. Niemand , maar dan ook niemand heeft er last van als ik een paar keer met de bal gooi.
Sterker nog, er wordt daar enorm veel rotzooi gedump ( vooral MC Donalds afval) wat ik elke keer netjes opruim omdat ik me daar aan stoor.
Verder laten die jagers hun honden wel in dat weiland poepen en liggen overal lege plastic patroonhulsen.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Toch wel, kan er niets anders van maken helaas
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Broedseizoen is voorbij.
En het is maar een strook van 20x 3 meter waar ik gooi. In de broedperiode controleer is uiteraard of er daar nesten zijn of dat er hazen liggen.
Op je volgende vraag ... het weiland is niet afgezet, er staat geen bord dat het privé is , de eigenaar vind het oke , dus ja handhaving heeft ongelijk.
Dan is het een opvallende vraag, immers, je vraagt het omdat de handhaver die je zou kunnen bekeuren zelf een persoonlijk belang heeft bij het genoemde terrein, namelijk het jagen en daarmee komt er wel een andere lading op de vraag te liggen.
-
Mitch
- Roepnaam: Mitchel
- Geslacht:
- Leeftijd: 40
Dit is iets anders dan toestemming geven, wat je later post. Wellicht klaagt hij niet bij jou maar wel bij de handhaving?
Verder heb je dus geen bekeuring gekregen, maar heb je aan de handhaver gevraagd waar hij dan voor zou bekeuren?