neon onder de auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

olle-griese schreef:Uit je vraag maak ik niet op de de neon brande of niet.
Onderstaande citaat is in zijn andere topic gedaan.
deed ik mijn neon AAN om hem aan vrienden te laten zien.
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Dit is dezelfde auteur als de topic toeter en toeter en neon. Ik gok dat het een student is. Hij heeft nu al drie keer dezelfde vraag gesteld op drie verschillende manieren en met drie verschillende namen.
Scientist TS
Infopolitie Gast

Neonverlichting

Ongelezen bericht door Scientist »

Goed, even een nieuwe vraag. Ik heb nu ong. een jaar of 2 een neonkit onder m'n bed hangen :oops: welke oorspronkelijk voor een auto bedoeld is. Nu is er al e.e.a. besproken op het forum en ben ik een aantal topics aan het doorlezen, maar dat roept meer vragen op dan antwoorden.
Het RVV spreek over lichten. Dat betekent dat als de neonlichten niet (eenvoudig) zijn te schakelen het niet onder de werking van het verbodsartikel valt. Het is dan immers geen licht, maar een versiering. Dat is niet verboden, mits niet vallend onder uitstekende of scherpe voorwerpen e.d. Dat lijkt mij toch heel duidelijk.
Ik heb een aantal constructies in gedachten om toch te blijven voldoen aan de wet. Althans, dat hoop ik ;)

Constructie 1: ik hang allevier de lampen onder de auto, en sluit ze aan op de accu. Daarbij een schakelaar op het dashbord, en een schakelaar in de motorruimte bij de accu. Op die manier is het geheel niet in te schakelen onder het rijden wanneer de schakelaar bij de accu op uit staat.

Constructie 2: ik maak ophangpunten op de plaatsen waar de lampen gemonteerd dienen te worden. Trek ook de juiste draden zodat de lampen er ter plaatse onder gemonteerd kunnen worden.

Constructie 3: ik monteer de lampen onder mijn auto, maar laat de kroonsteentjes er tussenuit waardoor er een onderbreking in het circuit is. Wanneer er een show of evenement plaatsvindt gaan deze er weer tussen.

Constructie 4: ik sluit alles gewoon aan en gebruik het verder alleen op de evenementen. Maar ik denk dat ik hier het antwoord al op weet.

Welke constructie is legaal? Neon is alleen bedoeld voor gebruik tijdens evenementen. De bedoeling is om er zo min mogelijk werk aan te hebben met monteren en loskoppelen.
Laatst gewijzigd door Scientist op 04 mei 2006, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Scientist TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Scientist »

Een quote van Mashi gevonden:
Zoals ik al zei daar zijn bij ons reeds afspraken over. Of de neon nou wel of niet is aangesloten, het blijft verlichting die in dit geval niet is toegestaan.

mashi
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.p ... &&start=15

Dit betekent dus ook dat ik de neon, die ik zojuist in doos bij de winkel op heb gehaald, enkel mee mag nemen in de trein of lopend. Zoals ik het hier lees mag de neon niet in de kofferbak van de auto liggen of mee in de bus. Klopt dit?
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Scientist schreef:Dit betekent dus ook dat ik de neon, die ik zojuist in doos bij de winkel op heb gehaald, enkel mee mag nemen in de trein of lopend. Zoals ik het hier lees mag de neon niet in de kofferbak van de auto liggen of mee in de bus. Klopt dit?
Je vraagt naar de bekende weg Scientist. Probeer eens logisch na te denken, en dan zul je zien dat je op deze vraag het antwoord ook wel weet.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten