Onderstaande citaat is in zijn andere topic gedaan.olle-griese schreef:Uit je vraag maak ik niet op de de neon brande of niet.
deed ik mijn neon AAN om hem aan vrienden te laten zien.
Moderator: Moderatorteam
Ik heb een aantal constructies in gedachten om toch te blijven voldoen aan de wet. Althans, dat hoop ikHet RVV spreek over lichten. Dat betekent dat als de neonlichten niet (eenvoudig) zijn te schakelen het niet onder de werking van het verbodsartikel valt. Het is dan immers geen licht, maar een versiering. Dat is niet verboden, mits niet vallend onder uitstekende of scherpe voorwerpen e.d. Dat lijkt mij toch heel duidelijk.
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.p ... &&start=15Zoals ik al zei daar zijn bij ons reeds afspraken over. Of de neon nou wel of niet is aangesloten, het blijft verlichting die in dit geval niet is toegestaan.
mashi
Je vraagt naar de bekende weg Scientist. Probeer eens logisch na te denken, en dan zul je zien dat je op deze vraag het antwoord ook wel weet.Scientist schreef:Dit betekent dus ook dat ik de neon, die ik zojuist in doos bij de winkel op heb gehaald, enkel mee mag nemen in de trein of lopend. Zoals ik het hier lees mag de neon niet in de kofferbak van de auto liggen of mee in de bus. Klopt dit?