agent in opleiding, arrestaties ?/

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Carolinensis TS
Infopolitie Gast

agent in opleiding, arrestaties ?/

Ongelezen bericht door Carolinensis »

hallo,

Mag een agent in opleiding(stage) buiten zijn werkuren mensen arresteren(indentiteit innemen enz. enz.)??

Volgens een andere politieagent zat de stage loper helemaal verkeerd en had hij dit nooit mogen doen.

Is dit zo?

Alvast bedankt, Carolinensis[/i]
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Ligt er aan of de agent in opleiding al beedigd is.

Of het verstandig is om als student, zonder alle kennis en hulpmiddelen, is een tweede. Met uitzondering van extreme gevallen denk ik nml van niet. en denk ik dat je gewoon je gsm moet gebruiken.

gr, mashi
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

kort:

het mag wel, beamer heeft een uitgebreid stukje hierover gesteld
in mijn akte van aanstelling staat: ter uitvoering van de politie taak.
Hiermee is het afgedekt dat (mits ik beedigd ben) volwaardig opsporingsambtenaar ben, ook tijdens schoolkwartielen.

of het handig is, is een 2e
toscane TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door toscane »

Als het gaat om een heterdaad situatie mag een ieder de verdachte aanhouden. Dan mag een agent in opleiding dus gewoon aanhouden, het feit dat hij in opleiding is speelt dan ook geen enkele rol.
Wess TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

Het was eerder zo dat studenten bevoegd waren tijdens de uren die ze stage liepen. Hoe dat met het nieuwe onderwijs zit weet ik niet precies.
Maar dit ging dan vaak om het schrijven van bonnen etc...

Aanhouden mag, in geval van heterdaad, zelf geschieden door een burger, dus ook door een aspirant. Dan is alleen even de vraag of hij het verbaal zelf maakt of de aangehoudene overdraagt aan collega's. En of het verstandig van hem is.... dat zal ie zelf wel ingeschat hebben.
Gast TS
Infopolitie Gast

Rechten van een agent in opleiding

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Mag een agent in opleiding een paspoort tijdenlijk innemen als hij diegene aanhoud? En mag hij zich uitgeven voor agent? (hierbij vraag ik me af, je uitgeven voor agent is strafbaar, maar als agent in opleiding ban je nog geen agent.)
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

het gaat er niet om of je agent, hoofdagent of adspirant bent. het gaat erom dat je bevoegd ben (na een beediging). dus je verdere verhaal verdwijnt in de soep en in het honderd :wink:
Wie rent, bekent!
Guido TS
Infopolitie Gast

Re: Rechten van een agent in opleiding

Ongelezen bericht door Guido »

Anonymous schreef:Hallo,

Mag een agent in opleiding een paspoort tijdenlijk innemen als hij diegene aanhoud? En mag hij zich uitgeven voor agent? (hierbij vraag ik me af, je uitgeven voor agent is strafbaar, maar als agent in opleiding ban je nog geen agent.)
Een inspecteur is ook geen agent
een surveillant is ook geen agent.

Een aspirant (agent in opleiding) ook niet,

Wel hebben ze allemaal dezelfde opsporingsbevoegdheden.

Ik snap niet hoe u zo zeker kunt stellen dat een aspirant geen agent is :)
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

In wezen zij we allemaal politieagenten, of we nu adspirant, agent, hoofdagent, brigadier, inspecteur of wat dan ook zijn. Alleen het salaris en het takenpakket zal bij de een wat anders zijn dan bij de ander.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
cyclops8 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door cyclops8 »

een adspirant heeft net zoveel bevoegdheden als een agent die al klaar is met zijn opleiding.

De enige reden die ik kan bedenken, waarom de andere agent zei dat hij fout zat, is mischien wanneer deze agent in opleiding (mogelijk veroorzaakt door zijn gebrek aan ervaring en kennis) een fout heeft gemaakt in het beoordelen van de situatie en derhalve verkeerd heeft gehandeld.
Maar om hier een uitspraak over te doen is er meer informatie nodig..
Gesloten