agent in opleiding, arrestaties ?/
Moderator: Moderatorteam
-
Carolinensis TS
- Infopolitie Gast
agent in opleiding, arrestaties ?/
hallo,
Mag een agent in opleiding(stage) buiten zijn werkuren mensen arresteren(indentiteit innemen enz. enz.)??
Volgens een andere politieagent zat de stage loper helemaal verkeerd en had hij dit nooit mogen doen.
Is dit zo?
Alvast bedankt, Carolinensis[/i]
Mag een agent in opleiding(stage) buiten zijn werkuren mensen arresteren(indentiteit innemen enz. enz.)??
Volgens een andere politieagent zat de stage loper helemaal verkeerd en had hij dit nooit mogen doen.
Is dit zo?
Alvast bedankt, Carolinensis[/i]
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
toscane TS
- Infopolitie Gast
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
Het was eerder zo dat studenten bevoegd waren tijdens de uren die ze stage liepen. Hoe dat met het nieuwe onderwijs zit weet ik niet precies.
Maar dit ging dan vaak om het schrijven van bonnen etc...
Aanhouden mag, in geval van heterdaad, zelf geschieden door een burger, dus ook door een aspirant. Dan is alleen even de vraag of hij het verbaal zelf maakt of de aangehoudene overdraagt aan collega's. En of het verstandig van hem is.... dat zal ie zelf wel ingeschat hebben.
Maar dit ging dan vaak om het schrijven van bonnen etc...
Aanhouden mag, in geval van heterdaad, zelf geschieden door een burger, dus ook door een aspirant. Dan is alleen even de vraag of hij het verbaal zelf maakt of de aangehoudene overdraagt aan collega's. En of het verstandig van hem is.... dat zal ie zelf wel ingeschat hebben.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Rechten van een agent in opleiding
Hallo,
Mag een agent in opleiding een paspoort tijdenlijk innemen als hij diegene aanhoud? En mag hij zich uitgeven voor agent? (hierbij vraag ik me af, je uitgeven voor agent is strafbaar, maar als agent in opleiding ban je nog geen agent.)
Mag een agent in opleiding een paspoort tijdenlijk innemen als hij diegene aanhoud? En mag hij zich uitgeven voor agent? (hierbij vraag ik me af, je uitgeven voor agent is strafbaar, maar als agent in opleiding ban je nog geen agent.)
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Re: Rechten van een agent in opleiding
Een inspecteur is ook geen agentAnonymous schreef:Hallo,
een surveillant is ook geen agent.
Een aspirant (agent in opleiding) ook niet,
Wel hebben ze allemaal dezelfde opsporingsbevoegdheden.
Ik snap niet hoe u zo zeker kunt stellen dat een aspirant geen agent is
-
cyclops8 TS
- Infopolitie Gast
een adspirant heeft net zoveel bevoegdheden als een agent die al klaar is met zijn opleiding.
De enige reden die ik kan bedenken, waarom de andere agent zei dat hij fout zat, is mischien wanneer deze agent in opleiding (mogelijk veroorzaakt door zijn gebrek aan ervaring en kennis) een fout heeft gemaakt in het beoordelen van de situatie en derhalve verkeerd heeft gehandeld.
Maar om hier een uitspraak over te doen is er meer informatie nodig..
De enige reden die ik kan bedenken, waarom de andere agent zei dat hij fout zat, is mischien wanneer deze agent in opleiding (mogelijk veroorzaakt door zijn gebrek aan ervaring en kennis) een fout heeft gemaakt in het beoordelen van de situatie en derhalve verkeerd heeft gehandeld.
Maar om hier een uitspraak over te doen is er meer informatie nodig..