Je hebt allereerst helemaal niets te zoeken op een snelweg met je brommertje .
Volgens de regelgeving mogen bromfietsen buiten de bebouwde kom alleen op de fietspaden rijden en autowegen of autosnelwegen zijn al helemaal uit den boze.
Maar de limiet is daar 40 km/u.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
haha ja ik snap goed datje niet op de snelweg mag hoor maar mijn vraag is zijn die flitspale langs de weg waar auto,s 80 mogen en wij als scooters rijden afgesteld op 40 km/h of gewoon op 80? wantja lijkt mij dat die op de weg zijn gericht maja je weet maar noojt mej jullie
"Wij" bepalen dat niet hoor, ik al helemaal niet want ik zit niet bij de politie.
Ik snap wel wat je bedoeld, veel flitspalen kunnen meerdere rijstroken overbruggen of zelfs opkomend verkeer meeflitsen. Ik denk dat je kans laag zal zijn maar eind vorig jaar werd ik ook gemeten door 3VO auto aan de overkant van de weg. Kon ik meteen even mijn snelheidsmeter eiken
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
maar scooters/brommers worden die geflits bij een sneldheid van 40 km(dat fietspad bedoel ik langs de weg waar auto,s gewoon 80 mogen. of zit er dat aan te komen? kan nergens informatie vinden en lijkt me dat iemand dat hier wel weet
Zolang de digitale flistpaal in de kinderschoenen staat zou ik mij daar niet te veel zorgen over maken.
De anologe zullen je 100% zeker als motor zien en je pas vanaf 80 flitsen.
Doe jezelf alleen een lol en ga geen 80 over een fietspad rijden. Een auto die jou raakt bij 50 is al hard genoeg heb ik ondervonden.
hoe bedoel je in de kinderschoenen? en nee de mijne rijd 65 dusja vandaar deze vraag,,maar je kunt dus niet geflitst worden? alvast bedankt voor de info
Anonymous schreef:hoe bedoel je in de kinderschoenen? en nee de mijne rijd 65 dusja vandaar deze vraag,,maar je kunt dus niet geflitst worden? alvast bedankt voor de info
Geflitst worden misschien niet nee. Maar er zijn nog andere gevaren die je parten kunnen spelen hoor. In het gunstigste geval kun je te maken krijgen met een VROS
Hehe, dat dacht ik ook... Alleen die verdomde Passat dacht er anders over...
Even de situatie kort: Ik reed ongeveer 50 over een overzichtelijk fietspad langs een N-weg. Op een klein stukje na is alles prima overzichtelijk maar net bij dat ene punt ging het verkeerd. Ik zag de uitrit zelf niet omdat er hoge corniferen voor stonden en de automobilist die in de auto zat zag mij niet door diezelfde coniferen. En dus reed mevrouw vrolijk achteruit vlak voor mij het fietspad op zonder te kijken. Het gevolg laat zich raden... ik boorde me met 50 in een VW Passat en ik kan je vertellen dat die best hard zijn. Ik ben zelf goed weggekomen door eerst met mijn hoofd op het dak te slaan en vervolgens een 230 graden draai te maken en neer te komen op mijn benen. Toch was mijn kaak op 2 plekken gebroken en mijn been gebroken. Beide zijn gezet met staal maar door een complicatie heb ik meer dan een week op de Intensive Care gelegen waarvan het overgrote deel niet aanspreekbaar (coma-achtige toestand). En zo'n beademingsslang is niet prettig...
Je denkt dat het kan maar het gevaar schuilt vaak in een hoek die je net niet ziet of gewoon in het gedrag van anderen. Daar is moeilijk op te anticiperen. Ik dacht dat het kon maar dat viel even tegen. Ik had welliswaar iets snelheid teruggenomen maar ik had gewoon geen kans om te remmen of echt goed uit te wijken. Ik heb een flauwe uitwijkpoging gedaan maar verder kwam ik niet want ik had gewoon geen tijd. En dan nog kwam ik voor de keuze: Een dikke boom of een auto. Dan is die auto denk ik verstandiger.
Tuurlijk is het goed dat je 3 jaar zonder ongevallen zit maar overschat jezelf niet. Je bent als scooter heel erg kwetsbaar en begint gewoon niets tegen een auto.
Anonymous schreef:ik rijd al 3 jaar rond en nog noojt gevallen/ongeluk gehad en ik rijd alleen maar 65 op fietspaden/lange wegen waar het ook egt kan,,
Het gaat altijd goed tot die ene keer. En dan is de ellende vaak niet te overzien. En ik heb veel ellende gezien in het revalidatiecentrum van mensen die dachten dat ze alles LETTERLIJK in de hand hadden. Maar achteraf dus helaas niet.