Aanrijding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gert-Jan TS
Infopolitie Gast

Aanrijding

Ongelezen bericht door Gert-Jan »

Hallo

Ik had een vraag. Ik ben laatst betrokken geweest bij een aanrijding. Ik zag te laat dat mijn voorganger stopte en reed achter op hem. Mijn fout dus.
Echter was er redelijk wat schade dus de politie laten komen. Toen de politie kwam lieten ze ons blazen. Bij het blazen bleek ik in orde alleen de andere partij had te veel gedronken want deze werd aangehouden.
Mijn vraag is nu: Wie is nu de verdachte van de aanrijding. Ik ben gehoord als verdachte maar naar mijn mening is het de andere man omdat deze gedronken had. Klopt dit????????
polder46 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door polder46 »

2 verdachten. U voor de aanrijding. Hij voor de drank
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: Aanrijding

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Gert-Jan schreef:Hallo

Ik had een vraag. Ik ben laatst betrokken geweest bij een aanrijding. Ik zag te laat dat mijn voorganger stopte en reed achter op hem. Mijn fout dus.
U geeft zelf het antwoord al en daar is ook niets op af te dingen... Simpel gezegd, aansluitend op m'n voorganger, de aanrijding mag u verweten worden, het drankgebruik wordt de andere bestuurder verweten...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Op het moment dat u achterop uw voorganger reed die stopte (voor een stoplicht oid) bent u fout. Dat de tegenpartij dronken achter het stuur zat staat daar los van omdat het ongeval evengoed gebeurd zou zijn als de tegenpartij volkomen nuchter was.
De tegenpartij is aangehouden omdat deze dronken achter het stuur heeft gezeten. Dat is een gewone procedure en dat hij betrapt is bij een ongeval doet daar niets aan af.

Over wie precies hoeveel (financiele) schuld draagt mogen de verzekeringen gaan bakkelijen. Die zullen zoals gewoonlijk wel alles uit de kast trekken maar ga er maar vanuit dat u gewoon moet betalen.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Stef schreef:Die zullen zoals gewoonlijk wel alles uit de kast trekken maar ga er maar vanuit dat u gewoon moet betalen.
Even mieren**ken. :wink:

een verzekeringsmaatschappij betaald de schade uit.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

rai schreef:
Stef schreef:Die zullen zoals gewoonlijk wel alles uit de kast trekken maar ga er maar vanuit dat u gewoon moet betalen.

Ja ze moeten betalen, maar ze gaan waarschijnlijk er weer bijtrekken dat de tegenpartij dronken was en dat deze zich niet op de openbare weg mocht bevinden en daarom moet tegenpartij minimaal 80% betalen blablablabla ;)
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
polder46 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door polder46 »

Ik heb mij door een medewerker van een verzekeringsmaatschappij laten vertellen dat het mogelijk is om in bepaalde gevallen, via de rechtsbijstand- verzekering, de schade te verhalen op de tegenpartij. Er moet dan wel blijken dat de bestuurder niet tot goed besturen in staat was.
Dit hangt uiteraard af van de soort aanrijding. Ik denk in uw geval, kop staart aanrijding, waarbij u achterop rijdt, dat niet van toepassing is.
Uit het politieonderzoek moet dan blijken dat de bestuurder niet tot goed besturen in was, hoogte uggels of bloedtest, toestand van de bestuurder etc.
Maar zoals u weet hebben maatschappijen zo hun eigen regels en afspraken met elkaar.
Maar dit alles is op een civiele aangelegenheid.
Misschien zijn onder ons die hier meer over kunnen vertellen. Ik lees dat dan wel.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

rai schreef:

Ook even mieren**ken. :wink:
betaalT
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

thijeleo schreef: Ook even mieren**ken. :wink:
betaalT
Het is mierenn**ken! :wink:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Nee, nee het is mierenneuken :wink:
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Wat een geneuk :woow:
m2jeff
Nieuw lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door m2jeff »

Ik ben wel benieuwd of jij nou ook een transactievoorstel heb gekregen van het OM. Tegenwoordig wordt vaak art. 19 van het RVV te laste gelegd.

Artikel 19
De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Regio Oost, district Noord- en Oost Gelderland, team Apeldoorn (Zuid)
Gesloten