Inderdaad, ook een oortje mag je niet vasthouden: "Onder mobiele telefoon wordt verstaan een apparaat dat bestemd is voor het gebruik van mobiele openbare telecommunicatiediensten." Er is dus geen sprake van een onhoudbare zaak.ESteg schreef:Als het verboden zou zijn om de hoorn vast te houden omdat deze deel uitmaakt van de mobiele communicatie-keten, dan zou dat dus ook betekenen dat het verboden is om bijvoorbeeld een hands-free "oortje" vast te houden...
Dat lijkt me een onhoudbare zaak?
Zeker als inbouwstations deze hiaat ontdekt hebben, dan lijkt het me dat er al een uitspraak over gekomen moet zijn. Ik ben benieuwd!
De inbouwstations hebben geen hiaat ontdekt. Ze denken dat alleen maar, omdat ze de tekst van de wet lezen, maar niet de nota van toelichting die daar bij hoort. Ze willen alleen maar spullen verkopen.
En dus gaat het weer eens gebeuren: een inbouwstation gaat een (bij voorbaat kansloze) zaak laten voorkomen en heel autotunend nederland gaat roepen dat het nog niet duidelijk is en dat het in de tussentijd gewoon is toegestaan.
Daar hebben ze het dus mis: het mag nu al niet en als de wet zo blijft, ook in de toekomst niet.