rijbewijs bij hebben?..
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
rijbewijs bij hebben?..
hallo,
is het verplicht om als je autorijdt altijd je rijbewijs bij je te hebben? Of is het zo dat je deze binnen 48 uur moet kunnen tonen?..
bij voorbaat dank,
T. Scheerder
is het verplicht om als je autorijdt altijd je rijbewijs bij je te hebben? Of is het zo dat je deze binnen 48 uur moet kunnen tonen?..
bij voorbaat dank,
T. Scheerder
-
etienne TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Los daarvan dient u zich sinds 1 jauari 2005 ook te kunnen identificeren. Dat houdt in dat u op straat ook in het bezit dient te zijn van een legitimatiebewijs ; opsoringsambtenaren kunnen u daar naar vragen. Paspoort, Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs kunnen als zodanig worden gebruikt. Als u autorijdt dus een extra reden om het rijbewijs bij u te hebben.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ga ik ook nog even voor je woonplaats; begint die met een "Z"?Anonymous schreef:goed gegokt dusty![]()
Dat is geheel afhankelijk van de agent(e) en de soort controle.oke bedankt voor de opheldering.. wordt deze "gunst" van verlaat laten zien trouwens vaak verleent of is het echt een hoge uitzondering
Is er sprake van een controle waarbij de opleiding van beginnende agenten een belangrijke rol speelt, dan reken er maar op dat je op de bon gaat.
Op die manier leert de agent in opleiding het opzoeken van de zogenaamde feitcode.
- Bartikel
- Roepnaam: Bart
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Het valt mij op dat vele nog steeds niet op de hoogte zijn van het verschil tussen identificeren en legitimeren.
De burger is niet verplicht zich te legitimeren. Hij voert geen beroep of ambt uit. Het is legitiem jezelf te zijn.
De agent dient zich te legitimeren
De PNEM medewerker dient zich te legitimeren
De collectant
De taxichauffeur
Enz.enz.
De burger moet zich per 01-01-2005 kunnen identificeren.
Oké, een beetje gemier, maar het stoorde mij een beetje.
Groetjes Bartikel
De burger is niet verplicht zich te legitimeren. Hij voert geen beroep of ambt uit. Het is legitiem jezelf te zijn.
De collectant
De taxichauffeur
Enz.enz.
Groetjes Bartikel
Voorbereid op het onverwachte !!
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
Ja, maar de bestuurder van een motorrijtuig dient zich ten opzichte van de controlerende politieambtenaar ook te legitimeren met zijn rijbewijs (op grond van art. 160 WVW). Art. 160 WVW is immers daarvoor in het leven geroepen: de bestuurder kan daarmee aantonen de bevoegdheid te bezitten het door hem bestuurde voertuig te besturen en dus een vorm van legitimatie.Bartikel schreef:Het valt mij op dat vele nog steeds niet op de hoogte zijn van het verschil tussen identificeren en legitimeren.
De collectant
De taxichauffeur
Enz.enz.
Groetjes Bartikel
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Dusty schreef: Dat is geheel afhankelijk van de agent(e) en de soort controle.
Is er sprake van een controle waarbij de opleiding van beginnende agenten een belangrijke rol speelt, dan reken er maar op dat je op de bon gaat.
Op die manier leert de agent in opleiding het opzoeken van de zogenaamde feitcode.
Wat een ontzettend dom antwoord.
Het slaat helemaal nergens op.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Nou.....
Het zou me niet verbazen dat je bij een 'kersverse' collega, die het schrijven nog moet oefenen, sneller een bon krijgt dan bij een ander...
Overigens blijft de overtreding net zo 'verschuldigbaar', dus rechtmatig is er niets aan de hand... Gewoon een kwestie van 'geluk of pech'... En hetzelfde gevoel als 'nooit politie zien' en 'op 't verkeerde moment' wel...
Het zou me niet verbazen dat je bij een 'kersverse' collega, die het schrijven nog moet oefenen, sneller een bon krijgt dan bij een ander...
Overigens blijft de overtreding net zo 'verschuldigbaar', dus rechtmatig is er niets aan de hand... Gewoon een kwestie van 'geluk of pech'... En hetzelfde gevoel als 'nooit politie zien' en 'op 't verkeerde moment' wel...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
en toch denk ik dat Dusty helemaal gelijk heeft!Guido schreef:Dusty schreef: Dat is geheel afhankelijk van de agent(e) en de soort controle.
Wat een ontzettend dom antwoord.
Het slaat helemaal nergens op.
let maar eens goed op!!!!
@Koen en Walter: Dank voor de 'steunbetuiging'.
Ik heb dit inderdaad niet zomaar verzonnen, maar meerdere keren (vooral in het verleden, misschien dat dit tegenwoordig anders is) uit de monden van mensen die zich met de opleiding bezig houden vernomen.
Vandaar dat ik vind/vond dat ik dit wel degelijk als 1 van de redenen naar voren mocht brengen.
En bovendien zo geheim is dat toch niet?
Zo zijn er ook controles waarbij de gordel eens onder de loep wordt genomen.
Bij zo'n controle werd, althans bij mij, helemaal niet naar een rijbewijs gevraagd.
Toen bleek dat iedereen zijn/haar gordel omhad mochten we meteen weer doorrijden.
Ook bij de enige alcoholcontrole die ik in ruim 20 jaar heb meegemaakt, werd niet naar mijn papieren gevraagd...........
Ik heb dit inderdaad niet zomaar verzonnen, maar meerdere keren (vooral in het verleden, misschien dat dit tegenwoordig anders is) uit de monden van mensen die zich met de opleiding bezig houden vernomen.
Vandaar dat ik vind/vond dat ik dit wel degelijk als 1 van de redenen naar voren mocht brengen.
En bovendien zo geheim is dat toch niet?
Zo zijn er ook controles waarbij de gordel eens onder de loep wordt genomen.
Bij zo'n controle werd, althans bij mij, helemaal niet naar een rijbewijs gevraagd.
Toen bleek dat iedereen zijn/haar gordel omhad mochten we meteen weer doorrijden.
Ook bij de enige alcoholcontrole die ik in ruim 20 jaar heb meegemaakt, werd niet naar mijn papieren gevraagd...........