Afvoeren auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Nico88 TS
Infopolitie Gast

Afvoeren auto

Ongelezen bericht door Nico88 »

Ik heb een vraagje.

De Ex van mijn zus heeft zijn auto nu zo'n vier maanden onverzekerd en ongekeurd bij haar voor de deur staan. Mijn zus wilt graag van de auto af omdat de buurt begint te klagen. Ze heeft helaas geen papieren van de auto. De Ex (Engelsman) en die in nu in Engeland zit zegt de papieren kwijt te zijn, en werkt weinig mee om de auto weg te halen. De auto staat op de ex zijn naam, op een adres in nederland waar hij niet meer woont.
Mijn zus is bij het politiebureau geweest om te vragen wat te doen. Haar is medegedeeld hier niets aan te kunnen doen, en dat het haar probleem was...

Is er een manier om deze auto legaal ergens te dumpen zonder dat daar papieren voor nodig zijn.....
We overwegen om de auto weg te slepen, en deze maar ergens anders neer te zetten....
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 69

Ongelezen bericht door donmarcello »

Toevallig nog sleuteltjes in het bezit ???zet hem dan ergens waar je niet mag parkeren word hij vanzelf weggesleept :idea:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Maaike
Superlid
Roepnaam: Maaike
X: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Maaike »

Stel hem voor de keuze dat hij binnen een termijn de auto moet komen ophalen of dat je de auto af laat voeren naar de sloop :wink:
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

zonder papieren etc de auto van een ander naar de sloop brengen? weet niet of dat handig is.
Wie rent, bekent!
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Hmm, naar aanleiding van de tips van onze voorbeeldburgers vraag ik me af hoe ze aan die titel komen. Maar die tip van Marcel is wel een goede. Moet er wel een wegsleepregeling zijn natuurlijk :twisted:
Camel TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Camel »

Raak je onderweg betrokken bij een ongeval en mag je gaan uitleggen wat je met dat voertuig op de weg deed, niet handig. Wel een lastige situatie Nico..
Peter Kurvers TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Peter Kurvers »

Parkeren midden op de rijbaan !?!

Dat is wel even lastig voor de buurt, maar dan is deze toch echt "weg sleep waardig".
En ook als er geen sleutels zijn is dit met veel buren samen best te doen.
veel handen maken licht werk en het is maar een paar meter.

Wel eerst even de banden afspoelen met water,
anders is het wel erg makkelijk te zien dat de auto al lang niet meer gereden heeft.
Marcje TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Marcje »

Wat is de staat van de auto ?? Meestal staat in de APV van een gemeente genoemd dat het verboden is een "Wrak"" op of aan de openbare weg te laten staan... !!

Als de auto als wrak kan worden aangemerkt zal hij waarschijnlijk, op kosten van de tenaam
gestelde, door de gemeente kunnen worden weggesleept..
rijschoollucassen
Stamgast
Roepnaam: Jaap
Geslacht:

Ongelezen bericht door rijschoollucassen »

Heeft de auto een NL of GB-kenteken. Dit in verband met verzekering en APK. Bij een NL-kentekens gaan de bekeuringen vanzelf komen. Ook al komen deze op het verkeerde adres terecht, blijft dit niet zondern gevolgen.

j.l.
Bartikel
Superlid
Agent
Brigadier
Roepnaam: Bart
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Bartikel »

Dag Nico88,

Gezien het onverzekerd op de weg staan en geen APK sluit ik niet uit dat de eigenaar ook geen belasting meer betaalt. Bel de belastingdienst en zij leggen beslag en komen de auto halen.

Groetjes Bartikel
Voorbereid op het onverwachte !!
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Bartikel schreef: Gezien het onverzekerd op de weg staan en geen APK sluit ik niet uit dat de eigenaar ook geen belasting meer betaalt. Bel de belastingdienst en zij leggen beslag en komen de auto halen.
Ik denk dat er toch nog wel wat water door de Maas gaat voordat de Belastingdienst beslag gaat leggen op een auto omdat een paar maanden geen mrb betaald is. Het beslag komt overigens ook pas aan het eind van de keten. Zo voor de vuist weg zie ik geen oplossing voor het probleem.
Bartikel
Superlid
Agent
Brigadier
Roepnaam: Bart
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Bartikel »

Dag Botje,

Situatie uitleggen en wie niet waagt wie niet wint. Je weet maar nooit wat je er wijzer van wordt. Misschien betaalde hij al heel lang geen belasting meer.

Groetjes Bartikel
Voorbereid op het onverwachte !!
Gesloten