overschrijding 72 km/u

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jos TS
Infopolitie Gast

overschrijding 72 km/u

Ongelezen bericht door Jos »

Weet iemand wat er gebeurt als je rijbewijs wordt ingevorderd als je meer dan 72 km te hard hebt gereden op een weg waar je maximaal 80 km/u mag?
Dit gebeurde bij een kennis van me op de motor die een half jaar zijn motorrijbewijs heeft.

Gr Jos
rvheck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rvheck »

Dat zal de officier van justitie denk ik ervan af laten hangen of er al meer ernstige snelheidsovertredingen op zijn naam staan.
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

Bij een dergelijk hoge snelheidsovertreding heb ik laatst gehoord dat het beleid van het OM is om het rijbewijs een aantal maanden in te houden. Daarnaast kan uw kennis een boete verwachten die er niet om liegt.
Zijn er in het verleden meer geregistreerde overtredingen gepleegd, zal het alleen maar boete-verhogend werken.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

die weg is niet voor niets 80 km/u (zijweggetjes, smalle rijbaan, etc, etc) en dan rijdt u vriend even afgerond 150 km/u. Heeft die vriend van u wel het besef wat de remweg is in geval van een noodstop......kan u nu al vertellen dat hij/zij het in dit geval met de dood bekopen moet.

Wat mij betreft rijbewijs kwijt en opnieuw gaan lessen en examen doen!!!

Maar de rechter zal naar alle waarschijnlijkheid een obm en een fikse geldboete opleggen.

mashi.
MarcH
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:

Ongelezen bericht door MarcH »

Hierbij een overzicht van het beleid van het OM voor de eisen bij de rechtbank:
- Binnen bebouwde kom: €750 en ontzegging van de rijbevoegdheid voor 4 maanden
- Buiten bebouwde kom: €700 en ontzegging van de rijbevoegdheid voor 4 maanden

Als er minder dan een jaar verstreken is, na een eerdere snelheidsovertreding van 30 km/u of meer, dan is er een speciale recidiveregeling. Bij een snelheidsoverschrijding van 70 t/m 99 km/u is in principe de wijziging van de eis als volgt:
- tweede keer: verhoging van boete-eis met 20% + ontzegging van de rijbevoegdheid voor 6 maanden
- derde keer: verhoging van boete-eis met 20% + ontzegging van de rijbevoegdheid voor 8 maanden
- vierde keer: verhoging van boete-eis met 20% + ontzegging van de rijbevoegdheid voor 10 maanden

Het zijn echter allemaal richtlijnen, de officier van justitie hoeft zich hier echter niet aan te houden!
Jos TS
Infopolitie Gast

Bedankt voor jullie reacties!
Voor zover ik weet is dit de eerste keer dat hij een bekeuring krijgt.

Gr Jos
Wouter1987 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wouter1987 »

Hey die Jos,

kom jij niet toevallig uit benthuizen. En de motor was toch ook inbeslaggenomen?

Groetjes
Wouter
Jos TS
Infopolitie Gast

Hoi Wouter,

Nee ik kom uit Tholen, en de kennis waarover ik het had komt uit bergen op zoom.
De motor is trouwens (nog) niet ingenomen.

Gr Jos
Wouter1987 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wouter1987 »

OK, hier in Benthuizen was vorige week ongeveer het zelfde aan dehand.

Alleen zijn motor was wel inbeslag genomen.

Groetjes
Wouter
Jos TS
Infopolitie Gast

Dat is pech hebben :evil:
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

Wouter1987 schreef:OK, hier in Benthuizen was vorige week ongeveer het zelfde aan dehand.

Alleen zijn motor was wel inbeslag genomen.

Groetjes
Wouter

Jos schreef
Dat is pech hebben

U kennis (of was u het zelf) reed ongeveer 150 waar je maar 80 mag dit keer ging het goed maar een volgende keer mag de politie de onheilsberichten aan de familie vertellen als het fout gaat.

En dat is pech hebben.

Groet Theo
Gesloten