overschrijding 72 km/u
Moderator: Moderatorteam
-
Jos TS
- Infopolitie Gast
overschrijding 72 km/u
Weet iemand wat er gebeurt als je rijbewijs wordt ingevorderd als je meer dan 72 km te hard hebt gereden op een weg waar je maximaal 80 km/u mag?
Dit gebeurde bij een kennis van me op de motor die een half jaar zijn motorrijbewijs heeft.
Gr Jos
Dit gebeurde bij een kennis van me op de motor die een half jaar zijn motorrijbewijs heeft.
Gr Jos
-
rvheck TS
- Infopolitie Gast
-
etienne TS
- Infopolitie Gast
Bij een dergelijk hoge snelheidsovertreding heb ik laatst gehoord dat het beleid van het OM is om het rijbewijs een aantal maanden in te houden. Daarnaast kan uw kennis een boete verwachten die er niet om liegt.
Zijn er in het verleden meer geregistreerde overtredingen gepleegd, zal het alleen maar boete-verhogend werken.
Zijn er in het verleden meer geregistreerde overtredingen gepleegd, zal het alleen maar boete-verhogend werken.
die weg is niet voor niets 80 km/u (zijweggetjes, smalle rijbaan, etc, etc) en dan rijdt u vriend even afgerond 150 km/u. Heeft die vriend van u wel het besef wat de remweg is in geval van een noodstop......kan u nu al vertellen dat hij/zij het in dit geval met de dood bekopen moet.
Wat mij betreft rijbewijs kwijt en opnieuw gaan lessen en examen doen!!!
Maar de rechter zal naar alle waarschijnlijkheid een obm en een fikse geldboete opleggen.
mashi.
Wat mij betreft rijbewijs kwijt en opnieuw gaan lessen en examen doen!!!
Maar de rechter zal naar alle waarschijnlijkheid een obm en een fikse geldboete opleggen.
mashi.
Hierbij een overzicht van het beleid van het OM voor de eisen bij de rechtbank:
- Binnen bebouwde kom: €750 en ontzegging van de rijbevoegdheid voor 4 maanden
- Buiten bebouwde kom: €700 en ontzegging van de rijbevoegdheid voor 4 maanden
Als er minder dan een jaar verstreken is, na een eerdere snelheidsovertreding van 30 km/u of meer, dan is er een speciale recidiveregeling. Bij een snelheidsoverschrijding van 70 t/m 99 km/u is in principe de wijziging van de eis als volgt:
- tweede keer: verhoging van boete-eis met 20% + ontzegging van de rijbevoegdheid voor 6 maanden
- derde keer: verhoging van boete-eis met 20% + ontzegging van de rijbevoegdheid voor 8 maanden
- vierde keer: verhoging van boete-eis met 20% + ontzegging van de rijbevoegdheid voor 10 maanden
Het zijn echter allemaal richtlijnen, de officier van justitie hoeft zich hier echter niet aan te houden!
- Binnen bebouwde kom: €750 en ontzegging van de rijbevoegdheid voor 4 maanden
- Buiten bebouwde kom: €700 en ontzegging van de rijbevoegdheid voor 4 maanden
Als er minder dan een jaar verstreken is, na een eerdere snelheidsovertreding van 30 km/u of meer, dan is er een speciale recidiveregeling. Bij een snelheidsoverschrijding van 70 t/m 99 km/u is in principe de wijziging van de eis als volgt:
- tweede keer: verhoging van boete-eis met 20% + ontzegging van de rijbevoegdheid voor 6 maanden
- derde keer: verhoging van boete-eis met 20% + ontzegging van de rijbevoegdheid voor 8 maanden
- vierde keer: verhoging van boete-eis met 20% + ontzegging van de rijbevoegdheid voor 10 maanden
Het zijn echter allemaal richtlijnen, de officier van justitie hoeft zich hier echter niet aan te houden!
-
Jos TS
- Infopolitie Gast
-
Wouter1987 TS
- Infopolitie Gast
-
Jos TS
- Infopolitie Gast
-
Wouter1987 TS
- Infopolitie Gast
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Wouter1987 schreef:OK, hier in Benthuizen was vorige week ongeveer het zelfde aan dehand.
Alleen zijn motor was wel inbeslag genomen.
Groetjes
Wouter
Jos schreef
Dat is pech hebben
U kennis (of was u het zelf) reed ongeveer 150 waar je maar 80 mag dit keer ging het goed maar een volgende keer mag de politie de onheilsberichten aan de familie vertellen als het fout gaat.
En dat is pech hebben.
Groet Theo