Helaas voor U, maar andere ideeen zijn er niet.
De opmerking van 'schoppen' bedoelde ik niet letterlijk.
Wat betreft de belasting: Als U bereid bent om genoeg belasting te betalen om 24 uur per dag in elke straat een agent te laten lopen, dan klint dat fantastisch, maar U is dan denk nog nooit voorgerekend wat dit zou kosten.
In werkelijkheid gaat er van al datgene wat U aan belasting betaalt nog geen procent naar de politie. De gemiddelde schilder berekent alleen aan voorrijkosten al meer

Maar nu serieus. De politie krijgt gewoon te weinig geld om op elke jeugdoverlastmelding te kunnen reageren. Wel zijn er wijkagenten en die adviseren mensen in gevallen van overlast, zoals deze.
Hetzelfde advies dat ik U nu geef, geef ik ook in mijn wijk.
Daarbij heb ik dan wat meer tijd en ik vertel er dan ook wat meer bij.
Op internet kan ik dat niet. Maar ik zit hier wel in mijn eigen tijd serieus advies te geven een mensen met serieuze problemen. Ik krijg daar niets voor, doe het uit hobby en U moet van mij aannemen dat mijn adviezen serieus zijn en dat daar vaak veel ervaring achter zit.
Ik heb daarbij een belangrijk uitgangspunt: ik doe het graag, maar ik verwacht van de mensen dat ze zelf ook bereid zijn wat moeite te doen voor de leefbaarheid in hun eigen buurt. Want als dat niet mogelijk is, is de moeite die de politie er in steekt voor niets.
Ik geef bij jeugdoverlast (hangjeugd) altijd hetzelfde advies: Ga als buurtbewoners (let op: meervoud) ook hangen. Ga ook op die parkeerplaats staan, neem er een kratje bier bij, let niet op de jeugd en ga met een aantal (minstens 4) bewoners gewoon over koetjes en kalfjes praten.
Daarbij hoeft U helemaal geen geweld te gebruiken.
Dat doet U 4 dagen achter elkaar.
De 4e dag zult U zien dat de jeugd weg is, danwel geen overlast meer veroorzaakt.