TAXI'S !

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

zijlvaart67 schreef:Ik voel nog 't meeste voor de argumentatie van 'Botje'... We spreken tenslotte over 'beroepschauffeurs en daar mag je probleemloos de lat een stuk hoger leggen dan bij de gemiddelde weggebruiker...

En, dankzij de aanscherpende wetgeving, zal het niveau gerust weer iets 'opkrabbelen', maar laten we niet vergeten dat de (vrij recente) dramatische val nog lang niet is goedgemaakt...

Qua verkeerskennis scoren taxichauffeurs enorm slecht... Vindt ik eerlijk gezegd nog niet eens het ergste, het feit dat ze totaal geen 'visitekaartje' zijn voor ons land terwijl zij veel contacten hebben met toeristen vind ik nog veel schokkender...
Als aanvulling hierop denk ik nog dat het schort aan de status die de taxi-chauffeurs zichzelf menen te moeten toedelen. Toegegeven, in de ene stad worden een hoop uitzonderingen gemaakt voor Openbaar Vervoer (Busdiensten) én Taxi's, terwijl de andere stad juist geen enkele uitzondering maakt voor deze groep. Dat kan inderdaad tot verwarring leiden, in ieder geval onder taxi-chauffeurs. Toch verbaast het me hoogstelijk dat, als je de reactiest leest het steeds gaat over consequent te hard rijden (80 of harder binnen de bibeko), negeren rood licht, rijden op trambanen etc.etc. Hier kan mijn inziens geen enkel excuus voor zijn, immers, busdiensten rijden ook niet door rood licht, en ik heb conexxion nog nooit 80 of harder bibeko zien rijden.

Misschien moet je eens denken aan de status Openbaar Vervoer voor Taxi's, met alle voor- en nadelen, en tegelijkertijd het handhavingsbeleid op deze groep dubbel aanscherpen. Dus: Privéleges duidelijk aangeven, daarnaast bij overtredingen veel harder optreden. Maakt het voor iederene een stuk fijner....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
rijschoollucassen
Stamgast
Roepnaam: Jaap
Geslacht:

Ongelezen bericht door rijschoollucassen »

Mofkap schreef:Hebben we het al over het verkeersgedrag van

* bus sjauffeurs
* vrachtwagenrijderts
* pliesieagenten
* trembestuurderts
* bouwvakkerts in witte bestelbusjes
* liesrijderts
* artsenbezoekers
* koninklijk huis
* maresjoossee

(* niet doorhalen, zijn alle van toepassing)

gehad?

Of wordt daar een separaat topic voor geopend?
Lesauto's niet te vergeten :twisted:

j.l.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Hij vergeet die andere groep nog waar hij zelf ook toe behoort: Motorriejers.
saskia1950 TS
Infopolitie Gast

taxi's

Ongelezen bericht door saskia1950 »

doordat mijn vader ook eerst taxichauffeur in loondienst en daarna "eigen rijder" was via de centrale weet ik precies wat ze bedoelen met dat onderzoek.

maar dat ze een "andere" rij-steil erop na houden heeft ook te maken met zoveel mogelijk ritten maken, want dan gaat de km prijs omlaag dus wordt er dan meer verdiend.

niet dat ik het goedkeur, want fout is fout.

ik heb door deze achtergrond ervaring.

als er na mijn avond diensten geen openbaar vervoer meer reed was ik op taxi's aangewezen.
vaak gaf ik zelf al aan hoe ze moesten rijden, en zocht ik zelf de wagen incl. chauffeur uit op de taxistandplaats. :idea:

ook heb ik een paar keer er 1 te grazen mee genomen.

als ik dan vroeg of mijn hond (duitse dog) ook mee mocht en een eigen kleedje had voor de banken, dan werd er soms gezegd ik vervoer geen dieren.

prima hoor maar als ik dan een ander op die taxistandplaats hetzelfde vroeg en er werd geantwoordt dat het wel mocht, dan vermelde ik pas mijn bestemming.

dikwijls was dat van station eindhoven naar lommel in belgie.
lekker ritje voor de chauffeur.
dikwijls had de chauffeur dan leedvermaak en "brulde" de bestemming naar de anderen of de centrale. :mrgreen:

je hebt nog altijd als klant de keus door wie je je laat vervoeren, maak daar dan ook gebruik van.
en als je vind dat de chauffeur niet "prettig rijdt" zeg dat dan en/of vraag of hij de centrale belt voor een andere wagen.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Laten we de motorrijder zeker niet vergeten.

Ik was van plan een topic te openen over het voorbeeldige verkeers- en rijgedrag van deze groep bestuurders. De motorrijder is in het algemeen een lichtend voorbeeld voor iedere andere weggebruiker.

Hoe zij zich in voorrangssituaties altijd aan de regels houden, zelfs als zij uidrukkelijk voorrangsgerechtigd zijn vaak de medeweggebruiker voor laten gaan.

Hoe zij nooit of te nimmer medeweggebruikers zullen besproeien met ruitenwisservloeistof; uit ervaring weten zij immers hoe hinderlijk dat is.

Hoe zij de discipline opbrengen om niet met een mobiele telefoon in de hand hun voertuig te besturen.

Hoe zij zich zullen onthouden van het tijdens het rijden op de rijbaan werpen van verpakkingen van net genuttigde etenswaren, klokhuizen, lege blikjes, brandende sigarettenpeuken en ander voorwerpen die de veiligheid van het verkeer in gevaar kunnen brengen.

Dat zij nooit een rood verkeerslicht zullen negeren.

Hoe zij nooit van rijstrook zullen wisselen, een zijdelingse manoeuvre uitvoeren of wegrijden zonder zich er terdege vergewist te hebben dat het uitvoeren van een dergelijke bijzondere manouevre zonder gevaarzetting voor zichzelf en andere weggebruikers kan geschieden.

Dat zij geen veroorzaker zijn van de vele dagelijkse files; dat zij zelfs bijdragen aan het verminderen hiervan.

Met bovenstaande voorbeelden kan een ieder slechts onderschrijven en ruiterlijk beamen dat de motorrijder een toonbeeld is van modelzettend weg- en rijgedrag.

Misschien zal ik nog wel eens een uitgebreid topic hieraan wijden en dit met vele duidelijke en inzichtelijke voorbeelden en wegsituaties, zowel theoretisch als aan de praktijk getoetst, toelichten.

:wink:
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Waarom, waarom heeft de motorrijder dan nog steeds zo'n slecht imago bij de anderen?

Omdat er een aantal tussen zit, die lak heeft aan alle regels, net zoals er bij de taxi-chauffeurs, politiemensen, vrachtwagenchauffeurs, leaserijders enz. een aantal tussenzit, die beeldbepalend zijn voor de rest.

Ik heb overigens geen behoefte aan een topic waarin de motorrijder als aparte groep verkeersdeelnemers de hemel in geprezen (moet) word(en/t).

Als er al een topic moet komen zie ik meer in een topic over het verkeersgedrag in het algemeen (en een dergelijk forum hebben we al)
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

@mofkap: :puker: :puker: :puker:

Ik ben het met je eens als he tgaat om een zeer groot aantal motorrijders, zeker, deze groep heeft over het algemeen genomen een zeer rustig verkeersbeeld. Maar ook daar zijn werkelijk achterlijke randdebielen bij die de groep als geheel erg omlaag halen. Laten we dus even stoppen met het verheerlijken van de motorrijder, en het er maar gewoon op houden dat ook bij motorrijders, net als bij taxichauffeurs (en ja, ook bij vrachtwagenchaufferurs etc.etc.) een hoop onkruit zit...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten