Als aanvulling hierop denk ik nog dat het schort aan de status die de taxi-chauffeurs zichzelf menen te moeten toedelen. Toegegeven, in de ene stad worden een hoop uitzonderingen gemaakt voor Openbaar Vervoer (Busdiensten) én Taxi's, terwijl de andere stad juist geen enkele uitzondering maakt voor deze groep. Dat kan inderdaad tot verwarring leiden, in ieder geval onder taxi-chauffeurs. Toch verbaast het me hoogstelijk dat, als je de reactiest leest het steeds gaat over consequent te hard rijden (80 of harder binnen de bibeko), negeren rood licht, rijden op trambanen etc.etc. Hier kan mijn inziens geen enkel excuus voor zijn, immers, busdiensten rijden ook niet door rood licht, en ik heb conexxion nog nooit 80 of harder bibeko zien rijden.zijlvaart67 schreef:Ik voel nog 't meeste voor de argumentatie van 'Botje'... We spreken tenslotte over 'beroepschauffeurs en daar mag je probleemloos de lat een stuk hoger leggen dan bij de gemiddelde weggebruiker...
En, dankzij de aanscherpende wetgeving, zal het niveau gerust weer iets 'opkrabbelen', maar laten we niet vergeten dat de (vrij recente) dramatische val nog lang niet is goedgemaakt...
Qua verkeerskennis scoren taxichauffeurs enorm slecht... Vindt ik eerlijk gezegd nog niet eens het ergste, het feit dat ze totaal geen 'visitekaartje' zijn voor ons land terwijl zij veel contacten hebben met toeristen vind ik nog veel schokkender...
Misschien moet je eens denken aan de status Openbaar Vervoer voor Taxi's, met alle voor- en nadelen, en tegelijkertijd het handhavingsbeleid op deze groep dubbel aanscherpen. Dus: Privéleges duidelijk aangeven, daarnaast bij overtredingen veel harder optreden. Maakt het voor iederene een stuk fijner....