Zwaard invoeren; legaal of niet?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Niels B TS
Infopolitie Gast

Zwaard invoeren; legaal of niet?

Ongelezen bericht door Niels B »

Hallo,
Is het legaal om een zwaard, zoals op deze afbeelding in te voeren vanuit de V.S.?

Klik hier
Met de nieuwe regelgeving wil ik zeker zijn, dat hij aankomt en ik niks illegaals bestel.

Alvast bedankt!

Niels
Jos TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Jos »

Hallo, ik denk dat je wel een aantal papieren nodig hebt om dit in te mogen voeren. Sinds 11 -9 controleren ze zeer streng op de vliegvelden van de US, zomaar een wapen invoeren is er dus niet bij.

Succes :koffie:
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Ik denk dat TS het wapen gewoon per post laat komen en het niet zelf gaat halen. Maar we wachten even wat onze expert (Rich) te melden heeft. Maar volgens mij is het gewoon een CAT.4 wapen en dus toegestaan.
Peter Kurvers TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Peter Kurvers »

Als is voor de WWM wel is toegestaan,
zou er dan een verbod mogelijk zijn omdat het een nazi relikwi is ? :(
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

Peter Kurvers schreef:zou er dan een verbod mogelijk zijn omdat het een nazi relikwi is ? :(
Relikwi? Volgens mij gaat het om een replica :wink:
En waar staat dat replica's verboden zijn?
beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door beamer »

etienne schreef:
Peter Kurvers schreef:zou er dan een verbod mogelijk zijn omdat het een nazi relikwi is ? :(
Relikwi? Volgens mij gaat het om een replica :wink:
Gewoon, in de WWM...
De WWM maakt alleen onderscheid voor wat betreft replica's als het vuurwapens betreft, maar dan nog bepaalt zij, dat het voorhanden hebben ervan niet vrij is, omdat het dan niet een authentiek antiek vuurwapen betreft.
beamer TS
Infopolitie Gast

Het zwaard, zoals op de afbeelding, valt onder categorie IV van de WWM. Dit zijn wapens, waarvan het voorhanden hebben vrij is, dus je mag ze thuis hebben en dus ook (goed ingepakt vervoeren). Je mag ze alleen niet dragen (dit is ermee op straat of op een openbare plek zijn) en dan oningepakt.

De invoer van een dergelijk voorwerp is ook vrij (er is geen consent voor vereist, omdat het een cat IV-voorwerp is).

Er is dus geen vuiltje aan de lucht, TS kan het wapen zonder meer invoeren.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,
Heel erg bedankt voor jullie hulp!
Dat wilde ik weten.

Niels :toost:
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

beamer schreef:
etienne schreef: Relikwi? Volgens mij gaat het om een replica :wink:
Gewoon, in de WWM...
De WWM maakt alleen onderscheid voor wat betreft replica's als het vuurwapens betreft, maar dan nog bepaalt zij, dat het voorhanden hebben ervan niet vrij is, omdat het dan niet een authentiek antiek vuurwapen betreft.
Maar we hebben het toch over een zwaard en niet over een vuurwapen?
beamer TS
Infopolitie Gast

etienne schreef:
beamer schreef:
etienne schreef: Relikwi? Volgens mij gaat het om een replica :wink:
Gewoon, in de WWM...
Maar we hebben het toch over een zwaard en niet over een vuurwapen?
Ja, je hebt gelijk, maar als je over replica's praat, denk ik meteen aan vuurwapens. Kan dus aan mij liggen.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Let alleen wel even op artikel 26 lid 5 WWM
Het is personen die de leeftijd van achttien jaren nog niet hebben bereikt verboden een wapen van categorie IV voorhanden te hebben.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
lady TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door lady »

Onlangs in Beverwijk op de bazar alle soorten replica's aan zwaarden gezien......Of dat wettelijk goed zit, heb ik geen idee van...maar je hoeft duidelijk niet naar het buitenland voor een dergelijk zwaard.... :!:
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Er blijven rare dingen zitten in de WWM. Dat is helaas een kwestie van accepteren.

Ondanks het feit dat een (juridisch correcte) diender heel goed kan werken met de WWM, zien je soms wel eens een keer dat de wet niet sluitend is.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten