Zwaard invoeren; legaal of niet?
Moderator: Moderatorteam
-
Niels B TS
- Infopolitie Gast
Zwaard invoeren; legaal of niet?
Hallo,
Is het legaal om een zwaard, zoals op deze afbeelding in te voeren vanuit de V.S.?
Klik hier
Met de nieuwe regelgeving wil ik zeker zijn, dat hij aankomt en ik niks illegaals bestel.
Alvast bedankt!
Niels
Is het legaal om een zwaard, zoals op deze afbeelding in te voeren vanuit de V.S.?
Klik hier
Met de nieuwe regelgeving wil ik zeker zijn, dat hij aankomt en ik niks illegaals bestel.
Alvast bedankt!
Niels
-
Jos TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
Peter Kurvers TS
- Infopolitie Gast
-
etienne TS
- Infopolitie Gast
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
Gewoon, in de WWM...etienne schreef:Relikwi? Volgens mij gaat het om een replicaPeter Kurvers schreef:zou er dan een verbod mogelijk zijn omdat het een nazi relikwi is ?![]()
![]()
En waar staat dat replica's verboden zijn?
De WWM maakt alleen onderscheid voor wat betreft replica's als het vuurwapens betreft, maar dan nog bepaalt zij, dat het voorhanden hebben ervan niet vrij is, omdat het dan niet een authentiek antiek vuurwapen betreft.
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
Het zwaard, zoals op de afbeelding, valt onder categorie IV van de WWM. Dit zijn wapens, waarvan het voorhanden hebben vrij is, dus je mag ze thuis hebben en dus ook (goed ingepakt vervoeren). Je mag ze alleen niet dragen (dit is ermee op straat of op een openbare plek zijn) en dan oningepakt.
De invoer van een dergelijk voorwerp is ook vrij (er is geen consent voor vereist, omdat het een cat IV-voorwerp is).
Er is dus geen vuiltje aan de lucht, TS kan het wapen zonder meer invoeren.
De invoer van een dergelijk voorwerp is ook vrij (er is geen consent voor vereist, omdat het een cat IV-voorwerp is).
Er is dus geen vuiltje aan de lucht, TS kan het wapen zonder meer invoeren.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
etienne TS
- Infopolitie Gast
Maar we hebben het toch over een zwaard en niet over een vuurwapen?beamer schreef:Gewoon, in de WWM...etienne schreef: Relikwi? Volgens mij gaat het om een replica![]()
De WWM maakt alleen onderscheid voor wat betreft replica's als het vuurwapens betreft, maar dan nog bepaalt zij, dat het voorhanden hebben ervan niet vrij is, omdat het dan niet een authentiek antiek vuurwapen betreft.
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
Ja, je hebt gelijk, maar als je over replica's praat, denk ik meteen aan vuurwapens. Kan dus aan mij liggen.etienne schreef:Maar we hebben het toch over een zwaard en niet over een vuurwapen?beamer schreef:Gewoon, in de WWM...etienne schreef: Relikwi? Volgens mij gaat het om een replica![]()
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Let alleen wel even op artikel 26 lid 5 WWM
Het is personen die de leeftijd van achttien jaren nog niet hebben bereikt verboden een wapen van categorie IV voorhanden te hebben.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
lady TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Er blijven rare dingen zitten in de WWM. Dat is helaas een kwestie van accepteren.
Ondanks het feit dat een (juridisch correcte) diender heel goed kan werken met de WWM, zien je soms wel eens een keer dat de wet niet sluitend is.
Ondanks het feit dat een (juridisch correcte) diender heel goed kan werken met de WWM, zien je soms wel eens een keer dat de wet niet sluitend is.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl