Exercitie bij de politie
Moderator: Moderatorteam
-
dienstklopper TS
- Infopolitie Gast
Exercitie bij de politie
Wie kan mij helpen aan de onderdelen voor exercitie welke van belang zijn bij de politie, zijn dit dezelfde houdingen als voor de militair of zitten er ook echte veranderingen bij?
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
-
Josan TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Advies: gooi dat handboek soldaat onmiddellijk weg!. Als je zo gaat exerceren val je (negatief) opsunwave schreef:Misschien een optie om handboek soldaat eens raad te plegen
Voor dienders die voortaan in harmonie mee willen doen bij gemeenschappelijke activiteiten met krijgsmachtdelen kan ik de MP-bundel 20-20 adviseren. Daar staat de integrale krijgsmachtexercitie in. De onderlinge verschillen die er vroeger waren tussen krijgsmachtdelen zijn daarin gelijk getrokken. Ben blij dat ik als luchtmachter weinig heb hoeven bij leren, want grote delen zijn afkomstig uit ons oude handboek.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
Dat is inderdaad de reden waarom wij het krijgen op de academie. Het wordt bv toegepast bij evenementen zoals de opening van de tuin van bezinning.Josan schreef:Vind dat een duidelijk gemis bij de politie. Als je kijkt naar belangrijke feestdagen en evenementen dan zie je de KMAR en andere defensieonderdelen er heel strak bijstaan en de politie ziet er uit als Prins Carnaval.
Het zou best wel weer ingevoerd kunnen worden.
Na de opleiding wordt er geen aandacht meer aan besteed, maar dit is ook niet echt nodig. Als je het tijdens de opleiding regelmatig moet doen verleer je het niet. Na de opleiding is een korte herhaling vlak voor een evenement voldoende om het weer op te frissen.
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
Ja, onder andere en het heeft natuurlijk ook te maken met de commandovoering als er in formatie moet worden opgesteld en als er charges moeten worden uitgevoerd.PJ schreef:Bij de ME ??? Je bedoelt formaties.........misschienbeamer schreef:En terecht. Ook bij de ME-opleiding neemt exercitie een plek en functie in.
-
Boss TS
- Infopolitie Gast
Ik, heb in het verleden ook excercitie gekregen van het hoofd van de politieacademie en wij maar zwoegen om 07.00 uur 's ochtends... ( en dus om 5 uur uit bed om op tijd op locatie te zijn)
Bleek het te gaan om een 1 april grap! Nou ik neem dus de excercite niet meer zo serieus bij de politie.
Maar goed, we staan wel eens te kijk bij officiele evenementen waarbij defensie toch wel even laat zien hoe het wel kan.
Overigens geloof ik niet dat onze prioriteiten tijdens evenementen etc. bij de excercitie liggen
Bleek het te gaan om een 1 april grap! Nou ik neem dus de excercite niet meer zo serieus bij de politie.
Maar goed, we staan wel eens te kijk bij officiele evenementen waarbij defensie toch wel even laat zien hoe het wel kan.
Overigens geloof ik niet dat onze prioriteiten tijdens evenementen etc. bij de excercitie liggen
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
Niet de prioriteit, dat ben ik met je eens, maar we slaan wel een modderfiguur als we tijdens begrafenissen met korpseer en andere min of meer officiele gelegenheden laten blijken dat we niet weten hoe we ons als geuniformeerden moeten gedragen en bewegen of zelfs moeten staan.Bosman schreef:Ik, heb in het verleden ook excercitie gekregen van het hoofd van de politieacademie en wij maar zwoegen om 07.00 uur 's ochtends... ( en dus om 5 uur uit bed om op tijd op locatie te zijn)
-
Boss TS
- Infopolitie Gast
Ja oke dat is ook wel weer zo ja. Maar ik denk dat het dan wel een "oppervlakkige" excercitie moet zijn en niet zo uitgebreid als binnen defensie. En ja als we het nu toch over defensie hebben, wat dan te denken over het nieuwe tenue? Ik wil niet veel zeggen over het nieuwe overhemd maar ik heb af en toe het idee dat we richting de wereld van de playmobiel gaan...Niet de prioriteit, dat ben ik met je eens, maar we slaan wel een modderfiguur als we tijdens begrafenissen met korpseer en andere min of meer officiele gelegenheden laten blijken dat we niet weten hoe we ons als geuniformeerden moeten gedragen en bewegen of zelfs moeten staan.
Ik weet niet of iemand de blauwe epalletten al heeft, maar die in de rang van brigadier lijken toch nergens op? Ik heb het gevoel dat we daar ook een modderfiguur mee slaan.
Of loop ik nu te overdrijven?
Groet,