Exercitie bij de politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

dienstklopper TS
Infopolitie Gast

Exercitie bij de politie

Ongelezen bericht door dienstklopper »

Wie kan mij helpen aan de onderdelen voor exercitie welke van belang zijn bij de politie, zijn dit dezelfde houdingen als voor de militair of zitten er ook echte veranderingen bij?
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

exercitie wordt niet gedaan bij de politie.
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door Castaway »

PJ schreef:exercitie wordt niet gedaan bij de politie.
Bij ons wel hoor.
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Hehehe.. nee niet in Friesland, maar op de academie.
beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door beamer »

En terecht. Ook bij de ME-opleiding neemt exercitie een plek en functie in.
sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Misschien een optie om handboek soldaat eens raad te plegen :wink:

Afbeelding
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

beamer schreef:En terecht. Ook bij de ME-opleiding neemt exercitie een plek en functie in.
Bij de ME ??? Je bedoelt formaties.........misschien :wink:
Josan TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Josan »

Vind dat een duidelijk gemis bij de politie. Als je kijkt naar belangrijke feestdagen en evenementen dan zie je de KMAR en andere defensieonderdelen er heel strak bijstaan en de politie ziet er uit als Prins Carnaval.

Het zou best wel weer ingevoerd kunnen worden.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

sunwave schreef:Misschien een optie om handboek soldaat eens raad te plegen :wink:
Advies: gooi dat handboek soldaat onmiddellijk weg!. Als je zo gaat exerceren val je (negatief) op :wink: . Het betreft namelijk oude landmacht exercitie en daar had de minister van verkeer en waterstaat zo zijn bedenkingen bij omdat het wegdek daar te zwaar onder leed.

Voor dienders die voortaan in harmonie mee willen doen bij gemeenschappelijke activiteiten met krijgsmachtdelen kan ik de MP-bundel 20-20 adviseren. Daar staat de integrale krijgsmachtexercitie in. De onderlinge verschillen die er vroeger waren tussen krijgsmachtdelen zijn daarin gelijk getrokken. Ben blij dat ik als luchtmachter weinig heb hoeven bij leren, want grote delen zijn afkomstig uit ons oude handboek.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Josan schreef:Vind dat een duidelijk gemis bij de politie. Als je kijkt naar belangrijke feestdagen en evenementen dan zie je de KMAR en andere defensieonderdelen er heel strak bijstaan en de politie ziet er uit als Prins Carnaval.

Het zou best wel weer ingevoerd kunnen worden.
Dat is inderdaad de reden waarom wij het krijgen op de academie. Het wordt bv toegepast bij evenementen zoals de opening van de tuin van bezinning.
Na de opleiding wordt er geen aandacht meer aan besteed, maar dit is ook niet echt nodig. Als je het tijdens de opleiding regelmatig moet doen verleer je het niet. Na de opleiding is een korte herhaling vlak voor een evenement voldoende om het weer op te frissen.
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

Ja, ik vond het altijd wel strak staan, heb een paar keer prinsjesdag gedaan en nog wat plechtigheden van het koninklijk huis.

Ik denk dat een klein beetje geen kwaad zou kunnen nee.
beamer TS
Infopolitie Gast

PJ schreef:
beamer schreef:En terecht. Ook bij de ME-opleiding neemt exercitie een plek en functie in.
Bij de ME ??? Je bedoelt formaties.........misschien :wink:
Ja, onder andere en het heeft natuurlijk ook te maken met de commandovoering als er in formatie moet worden opgesteld en als er charges moeten worden uitgevoerd.
Boss TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Boss »

Ik, heb in het verleden ook excercitie gekregen van het hoofd van de politieacademie en wij maar zwoegen om 07.00 uur 's ochtends... ( en dus om 5 uur uit bed om op tijd op locatie te zijn)

Bleek het te gaan om een 1 april grap! Nou ik neem dus de excercite niet meer zo serieus bij de politie.
Maar goed, we staan wel eens te kijk bij officiele evenementen waarbij defensie toch wel even laat zien hoe het wel kan.

Overigens geloof ik niet dat onze prioriteiten tijdens evenementen etc. bij de excercitie liggen :wink:
beamer TS
Infopolitie Gast

Bosman schreef:Ik, heb in het verleden ook excercitie gekregen van het hoofd van de politieacademie en wij maar zwoegen om 07.00 uur 's ochtends... ( en dus om 5 uur uit bed om op tijd op locatie te zijn)

Bleek het te gaan om een 1 april grap! Nou ik neem dus de excercite niet meer zo serieus bij de politie.
Maar goed, we staan wel eens te kijk bij officiele evenementen waarbij defensie toch wel even laat zien hoe het wel kan.

Overigens geloof ik niet dat onze prioriteiten tijdens evenementen etc. bij de excercitie liggen :wink:
Niet de prioriteit, dat ben ik met je eens, maar we slaan wel een modderfiguur als we tijdens begrafenissen met korpseer en andere min of meer officiele gelegenheden laten blijken dat we niet weten hoe we ons als geuniformeerden moeten gedragen en bewegen of zelfs moeten staan.
Boss TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Boss »

Niet de prioriteit, dat ben ik met je eens, maar we slaan wel een modderfiguur als we tijdens begrafenissen met korpseer en andere min of meer officiele gelegenheden laten blijken dat we niet weten hoe we ons als geuniformeerden moeten gedragen en bewegen of zelfs moeten staan.
Ja oke dat is ook wel weer zo ja. Maar ik denk dat het dan wel een "oppervlakkige" excercitie moet zijn en niet zo uitgebreid als binnen defensie. En ja als we het nu toch over defensie hebben, wat dan te denken over het nieuwe tenue? Ik wil niet veel zeggen over het nieuwe overhemd maar ik heb af en toe het idee dat we richting de wereld van de playmobiel gaan...
Ik weet niet of iemand de blauwe epalletten al heeft, maar die in de rang van brigadier lijken toch nergens op? Ik heb het gevoel dat we daar ook een modderfiguur mee slaan.
Of loop ik nu te overdrijven?

Groet, :oops:
Gesloten