Bij de Recherche
Moderator: Moderatorteam
-
Joost TS
- Infopolitie Gast
Bij de Recherche
Mensen,
ik zou erg graag bij de recherche willen werken
Ik ben nu 18 jaar en heb de HAVO afgerond..
Hoe kom ik dan bij de recherche.. wat van opleiding moet ik volgen etc?
Alvast bedankt!!
Groeten, joost
ik zou erg graag bij de recherche willen werken
Ik ben nu 18 jaar en heb de HAVO afgerond..
Hoe kom ik dan bij de recherche.. wat van opleiding moet ik volgen etc?
Alvast bedankt!!
Groeten, joost
Je zal sowieso eerst minimaal 4 jaar praktijk ervaring moeten opdoen, en dus op de straat werken. Daarna kan je proberen intern door te groeien naar de recherche. Daarvoor is wel minimaal niveau 4 of niveau 5 vereist.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
Wouter1987 TS
- Infopolitie Gast
Dat is net nieuw. Je moet dan wel zoals je ziet een HBO opleiding afgerond hebben.Recherchekundigen HBO
Op korte termijn start de Politie met de werving van een groot aantal Recherchekundigen op HBO niveau.
Dit is een splinternieuwe manier om in te stromen bij de Politie. Via een verkort opleidingstraject word je klaargestoomd om aan de slag te gaan bij de Recherche. Er zijn drie uitstroommogelijkheden: Algemeen, Forensisch-technisch en financieel.
De instroomeisen zijn:
voor de afstudeerrichtingen algemene recherchekunde: bestuurskundige, juridische en gedrags(wetenschappelijke) diploma's op HBO niveau
voor de afstudeerrichting forensisch-technische recherchekunde is een (toegepast) natuurwetenschappelijk diploma op HBO niveau
voor de afstudeerrichting financiële recherchekunde is een HBO diploma van financiële aard of met een financiële component bepalend.
Spreekt het werken bij de recherche je aan? Ben je praktisch ingesteld? Kun je met een helikopterview naar rechercheonderzoek kijken? Houd dan deze site in de gaten. Of klik hier en mail je gegevens (personalia, e-mail, adres en telefoonnummer) naar de telefoonlijn politiefuncties Politie. Dan ben jij de eerste die van ons bericht ontvangt als er meer bekend is over dit traject.
Groetjes
Wouter
- The Scorpion
-
Joost TS
- Infopolitie Gast
-
Kale TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
solliciteren kan altijd
maar even serieus, ik krijg als het meezit (ze beloven van alles, eerst zien...) de CAR en financieel rechercheren om het niveauverschil wat weg te poetsen.
maar feitelijk worden wij ongeveer gedwongen om heel snel te solliciteren als we 4 jaar op straat zitten, omdat veel van die studenten nog niet klaar zijn met hun opleiding. maar ik vind 4 jaar op straat niet genoeg...
maar even serieus, ik krijg als het meezit (ze beloven van alles, eerst zien...) de CAR en financieel rechercheren om het niveauverschil wat weg te poetsen.
maar feitelijk worden wij ongeveer gedwongen om heel snel te solliciteren als we 4 jaar op straat zitten, omdat veel van die studenten nog niet klaar zijn met hun opleiding. maar ik vind 4 jaar op straat niet genoeg...
Wie rent, bekent!
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Met niveau 3 ga je de recherche niet halen omdat je enkele competenties mist, waaronder de CAR. Deze zal je dus eerst moeten halen voordat je door zal kunnen solliciteren.Uiteindelijk wel, maar wat ik opmaakte uit de folders was dat het vooral voor niveau 4 en 5 was.
Niveau 5 gaat toch echt meer richting beleid en dus is niveau 4 het meest gepaste niveau.
De mensen die de opleiding hebben gedaan doen er wel verstandig aan om de CAR te gaan doen om zo bij te blijven.
Maar.......
De collega's die niveau 4 hebben gedaan en net klaar zijn, komen nog veel tekort om door te stromen en daardoor gaan de POMB'ers gewoon nog voor. Wat de toekomst gaat doen zal blijken maar ik kan me niet voorstellen dat ze een goede POMB'er laten lopen in plaats van een niveau 4 die normaal functioneert. Kwaliteit komt vanzelf bovendrijven.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Joost TS
- Infopolitie Gast
-
Kale TS
- Infopolitie Gast
De POMB was de beste politieopleiding ooit
Dit was de opleiding voor de PO2002.
DE POMB duurde anderhalf jaar inclusief 3 stages. De laatste stagen was drie maanden en aansluitend daarop volgde de installatie als agent. Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik niet de PO 2002 heb gedaan. Ik had namelijk de keus.
Dit was de opleiding voor de PO2002.
DE POMB duurde anderhalf jaar inclusief 3 stages. De laatste stagen was drie maanden en aansluitend daarop volgde de installatie als agent. Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik niet de PO 2002 heb gedaan. Ik had namelijk de keus.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
-
venco TS
- Infopolitie Gast