Bij de Recherche

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Joost TS
Infopolitie Gast

Bij de Recherche

Ongelezen bericht door Joost »

Mensen,

ik zou erg graag bij de recherche willen werken
Ik ben nu 18 jaar en heb de HAVO afgerond..

Hoe kom ik dan bij de recherche.. wat van opleiding moet ik volgen etc?

Alvast bedankt!!

Groeten, joost
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Je zal sowieso eerst minimaal 4 jaar praktijk ervaring moeten opdoen, en dus op de straat werken. Daarna kan je proberen intern door te groeien naar de recherche. Daarvoor is wel minimaal niveau 4 of niveau 5 vereist.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

ja? niveau 3 kan niet naar de recherche?
Wie rent, bekent!
Wouter1987 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wouter1987 »

Recherchekundigen HBO
Op korte termijn start de Politie met de werving van een groot aantal Recherchekundigen op HBO niveau.
Dit is een splinternieuwe manier om in te stromen bij de Politie. Via een verkort opleidingstraject word je klaargestoomd om aan de slag te gaan bij de Recherche. Er zijn drie uitstroommogelijkheden: Algemeen, Forensisch-technisch en financieel.

De instroomeisen zijn:

voor de afstudeerrichtingen algemene recherchekunde: bestuurskundige, juridische en gedrags(wetenschappelijke) diploma's op HBO niveau

voor de afstudeerrichting forensisch-technische recherchekunde is een (toegepast) natuurwetenschappelijk diploma op HBO niveau

voor de afstudeerrichting financiële recherchekunde is een HBO diploma van financiële aard of met een financiële component bepalend.

Spreekt het werken bij de recherche je aan? Ben je praktisch ingesteld? Kun je met een helikopterview naar rechercheonderzoek kijken? Houd dan deze site in de gaten. Of klik hier en mail je gegevens (personalia, e-mail, adres en telefoonnummer) naar de telefoonlijn politiefuncties Politie. Dan ben jij de eerste die van ons bericht ontvangt als er meer bekend is over dit traject.
Dat is net nieuw. Je moet dan wel zoals je ziet een HBO opleiding afgerond hebben.

Groetjes
Wouter
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

Tering dit meen je niet. We hebben al genoeg leidinggevenden en beleidsmakers die niks van het politiewerk snappen, hoe het op straat er aan toe gaat. Nee wat doen we, algemene rechercheurs hoeven ook niet van de echte (dat lees je goed ja) politie te zijn.
Wie rent, bekent!
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ok dankje!
Joost TS
Infopolitie Gast

Heb je meer kans met niveau 5 om bij de Recherche te komen dan met niveau 4? of maakt dat niet zo heel veel uit..

Want niveau 4 heb ik de vooropleiding voor maar voor 5 dus dan nog niet..

Alvast bedankt
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

The Scorpion schreef:ja? niveau 3 kan niet naar de recherche?
Uiteindelijk wel, maar wat ik opmaakte uit de folders was dat het vooral voor niveau 4 en 5 was.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Allemaal @#$%. Wij hebben ons de krampen zitten leren en nu gaan de studenten van niveau 4 ons gewoon aftroefen. Ik ben benieuwd Scorp of wij straks nog gewoon zonder CAR cursus kunnen solliciteren en dan een goede kans maken. Ik ben bang van niet.
:evil:
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

solliciteren kan altijd :wink:
maar even serieus, ik krijg als het meezit (ze beloven van alles, eerst zien...) de CAR en financieel rechercheren om het niveauverschil wat weg te poetsen.

maar feitelijk worden wij ongeveer gedwongen om heel snel te solliciteren als we 4 jaar op straat zitten, omdat veel van die studenten nog niet klaar zijn met hun opleiding. maar ik vind 4 jaar op straat niet genoeg... :cry:
Wie rent, bekent!
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Uiteindelijk wel, maar wat ik opmaakte uit de folders was dat het vooral voor niveau 4 en 5 was.
Met niveau 3 ga je de recherche niet halen omdat je enkele competenties mist, waaronder de CAR. Deze zal je dus eerst moeten halen voordat je door zal kunnen solliciteren.

Niveau 5 gaat toch echt meer richting beleid en dus is niveau 4 het meest gepaste niveau.

De mensen die de opleiding hebben gedaan doen er wel verstandig aan om de CAR te gaan doen om zo bij te blijven.

Maar.......

De collega's die niveau 4 hebben gedaan en net klaar zijn, komen nog veel tekort om door te stromen en daardoor gaan de POMB'ers gewoon nog voor. Wat de toekomst gaat doen zal blijken maar ik kan me niet voorstellen dat ze een goede POMB'er laten lopen in plaats van een niveau 4 die normaal functioneert. Kwaliteit komt vanzelf bovendrijven.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Joost TS
Infopolitie Gast

Misschien een domme vraag,

wat is een POMB?

Bedankt voor de antwoorden mensen, heb hier veel aan
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

De POMB was de beste politieopleiding ooit :lol:
Dit was de opleiding voor de PO2002.
DE POMB duurde anderhalf jaar inclusief 3 stages. De laatste stagen was drie maanden en aansluitend daarop volgde de installatie als agent. Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik niet de PO 2002 heb gedaan. Ik had namelijk de keus.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Vroeger was alles beter. Vroeger, nu en in de toekomst. Zul je toch altijd blijven houden. ;)
venco TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door venco »

Nieuw deze intake voor niveau 4, tijden kwartiel 1 zijn we al met een intro begonnen op de leerlijn recherche.

Dus lijkt me wel dat niveau 4 een voorsprong heeft op niveau 3.
Ik weet niet zeker maar volgens mij krijg niveau 3 hem helemaal niet.

Met veel groeten,
Venco.
Gesloten