6 personen in een auto
Moderator: Moderatorteam
-
Yoeri TS
- Infopolitie Gast
6 personen in een auto
Ik kan nergens vinden dat dit niet mag,
kan iemand mij vertellen hoe hoog de boete hiervoor is,
als het al illigaal is....
Alvast bedankt,
Yoeri
kan iemand mij vertellen hoe hoog de boete hiervoor is,
als het al illigaal is....
Alvast bedankt,
Yoeri
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
etienne TS
- Infopolitie Gast
Volgens mij hangt één en ander af van de capaciteit en de voorzieningen in de auto.
Als er 6 mensen in een fiat panda gepropt worden, dan zijn er sowieso twee personen die geen officiële zitplaats hebben en niet in de gordel kunnen. Het niet dragen van een gordel kost tegenwoordig 75 euro.
Maar in een grote SUV kunnen wel 6 personen vervoerd worden...
Als er 6 mensen in een fiat panda gepropt worden, dan zijn er sowieso twee personen die geen officiële zitplaats hebben en niet in de gordel kunnen. Het niet dragen van een gordel kost tegenwoordig 75 euro.
Maar in een grote SUV kunnen wel 6 personen vervoerd worden...
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
per 1-1-2006 is de wet veranderd wat betreft gordelplicht.
Voor die datum had je geen boete gekregen (simpelweg omdat er niet meer gordels in zitten) maar nu moet iedereen een gordel dragen, dus 1 persoon zonder gordel is 75 euro,
meer overtredingen kan ik niet bedenken.
Voor die datum had je geen boete gekregen (simpelweg omdat er niet meer gordels in zitten) maar nu moet iedereen een gordel dragen, dus 1 persoon zonder gordel is 75 euro,
meer overtredingen kan ik niet bedenken.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Bijna goed olle-griese:
Te weinig gordels
Als er meer passagiers zijn dan gordels, dan mogen kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen los op de achterbank zitten, zolang de aanwezige gordels maar door andere passagiers worden gebruikt. Dit geldt tot 1 mei 2008.
Vanaf die datum mag in auto’s die op alle zitplaatsen gordels hebben, niemand meer zonder gordel worden vervoerd.
Te weinig gordels
Als er meer passagiers zijn dan gordels, dan mogen kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen los op de achterbank zitten, zolang de aanwezige gordels maar door andere passagiers worden gebruikt. Dit geldt tot 1 mei 2008.
Vanaf die datum mag in auto’s die op alle zitplaatsen gordels hebben, niemand meer zonder gordel worden vervoerd.
-
Camel TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Niet helemaal mee eens...
Vaak wordt inderdaad gezegd dat de Ongevalleninzittendenverzekering (OI) moeilijk kan gaan doen en dat is ook zo... Maar laten we niet vergeten dat deze verzekering puur een vorm van 'smartegeldregeling' betreft.
Als ik als chauffeur een ongeluk veroorzaak krijgen mijn inzittenden (als goedmakertje) een vast bedrag uitgekeerd...
Dit doet echter niets af aan de aansprakelijkheid die ik ten opzichte van hen heb. Evengoed ben ik voor mijn inzittenden aansprakelijk en alle schade die zij lijden wordt door m'n WAM-verzekering gedekt. Inclusief zelfs het smartegeld waar zij recht op hebben...
De OI is gewoon een 'extraatje' en niets meer dan dat...
Vaak wordt inderdaad gezegd dat de Ongevalleninzittendenverzekering (OI) moeilijk kan gaan doen en dat is ook zo... Maar laten we niet vergeten dat deze verzekering puur een vorm van 'smartegeldregeling' betreft.
Als ik als chauffeur een ongeluk veroorzaak krijgen mijn inzittenden (als goedmakertje) een vast bedrag uitgekeerd...
Dit doet echter niets af aan de aansprakelijkheid die ik ten opzichte van hen heb. Evengoed ben ik voor mijn inzittenden aansprakelijk en alle schade die zij lijden wordt door m'n WAM-verzekering gedekt. Inclusief zelfs het smartegeld waar zij recht op hebben...
De OI is gewoon een 'extraatje' en niets meer dan dat...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
gelderblom
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 71
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast