6 personen in een auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Yoeri TS
Infopolitie Gast

6 personen in een auto

Ongelezen bericht door Yoeri »

Ik kan nergens vinden dat dit niet mag,
kan iemand mij vertellen hoe hoog de boete hiervoor is,
als het al illigaal is....

Alvast bedankt,

Yoeri
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Yoeri,
De vraag is te onduidelijk om hier antwoord op te geven. Je zult iets meer moeten vertellen als je een goed antwoord wilt hebben.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

We willen met 6 personen in een 5 persoons auto rijden, en mijn vraag is, is dit toegestaan, en zo niet, hoe hoog zou de boete zijn?

Ik kan namelijk nergens vinden dat het niet mag..
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

Volgens mij hangt één en ander af van de capaciteit en de voorzieningen in de auto.
Als er 6 mensen in een fiat panda gepropt worden, dan zijn er sowieso twee personen die geen officiële zitplaats hebben en niet in de gordel kunnen. Het niet dragen van een gordel kost tegenwoordig 75 euro.
Maar in een grote SUV kunnen wel 6 personen vervoerd worden...
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat hier om een Citroen Xsara Station..
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

per 1-1-2006 is de wet veranderd wat betreft gordelplicht.
Voor die datum had je geen boete gekregen (simpelweg omdat er niet meer gordels in zitten) maar nu moet iedereen een gordel dragen, dus 1 persoon zonder gordel is 75 euro,
meer overtredingen kan ik niet bedenken.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Bijna goed olle-griese:

Te weinig gordels
Als er meer passagiers zijn dan gordels, dan mogen kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen los op de achterbank zitten, zolang de aanwezige gordels maar door andere passagiers worden gebruikt. Dit geldt tot 1 mei 2008.

Vanaf die datum mag in auto’s die op alle zitplaatsen gordels hebben, niemand meer zonder gordel worden vervoerd.
Camel TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Camel »

Let ook even op de verzekering wat betreft de inzittende verzekering. Het maximaal aantal te verzekeren pers. hangt af van het auto type. Anders krijg je echt problemen bij een serieus ongeval.

(Kleine metaalsplinter in m'n rechter wijsvinger, dat typt echt heel c*t)
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Maar dat neemt niet weg dat er wettelijk gezien nu nog niks aan de hand is. Verzekeringtechnisch is een heel ander verhaal. De schade zal wel vergoed worden, maar kan net zo hard weer op de bestuurder verhaald worden.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Niet helemaal mee eens...

Vaak wordt inderdaad gezegd dat de Ongevalleninzittendenverzekering (OI) moeilijk kan gaan doen en dat is ook zo... Maar laten we niet vergeten dat deze verzekering puur een vorm van 'smartegeldregeling' betreft.

Als ik als chauffeur een ongeluk veroorzaak krijgen mijn inzittenden (als goedmakertje) een vast bedrag uitgekeerd...

Dit doet echter niets af aan de aansprakelijkheid die ik ten opzichte van hen heb. Evengoed ben ik voor mijn inzittenden aansprakelijk en alle schade die zij lijden wordt door m'n WAM-verzekering gedekt. Inclusief zelfs het smartegeld waar zij recht op hebben...

De OI is gewoon een 'extraatje' en niets meer dan dat... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

gelderblom
Stamgast
Brigadier
Roepnaam: Jan
Geslacht:
Leeftijd: 71

Ongelezen bericht door gelderblom »

Ook iedere personenauto heeft tegenwoordig een TMM (dus een laadvermogen). Kijk maar eens in NSIS. Ik denk dat je met zes man in de auto overbeladen bent.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

zijlvaart67 schreef: De OI is gewoon een 'extraatje' en niets meer dan dat... :wink:
Geheel juist.
De aansprakelijkheid van de bestuurder voor de schade van passagiers valt gewoon onder de WAM.
(HR...... weet ik niet meer :oops: )
Gesloten