blaastest ademanalyse apparaat

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

sukkeltje TS
Infopolitie Gast

blaastest ademanalyse apparaat

Ongelezen bericht door sukkeltje »

hallo,

ook ik ben zo stom geweest om te gaan rijden onder invloed.
bij de aanhouding heb ik 2 keer moeten blazen op een handzaam blaasapparaatje,maar die functioneerde niet goed voklgens de agent.
dus mee naar het burau,en daar heb ik 1 keer moeten blazen op het adem analyse apparaat....de uitlsag was te hoog..maar,nu lees ik op info.politie dat je 4 keer mag blazen,en daarvan moeten er 2 goed zijn.
ik heb slechts 1 keer geblazen ,niks meer ,of minder...is die test dan wel correct uitgevoerd?
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Zoals u hem omschrijft niet. Ik neem aan dat een en ander in Nederland en niet in Belgie o.i.d. plaats vond.
Stay safe out there.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

in nederland.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Zoals ik al aangaf zoals u omschrijft is de procedure niet goed gegaan. De vraag is of het echt zo gegaan is. Ik was er niet bij en moet dus alleen op uw verhaal afgaan.
Stay safe out there.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

En dan niet om je daarover aan te vallen, maar wat is je medegedeeld over het aantal ugl's wat je geblazen zou hebben ??
sukkel TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sukkel »

hallo rai,

schrik niet...940 ugl.
maar goed,dat valt ook niet goed te praten,ik wil alleen weten hoe het zit met het aantal blaastesten op het adem-analyse apparaat....die je wettelijk moet doen.
in ieder geval tot zover bedankt voor de antwoorden.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

sorry dat ik het toch even zeg, maar 940 is wel een mooie score.
ontkennen was zinloos....:D
als je maar wat geleerd hebt....
sukkel TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sukkel »

hallo waltern

natuurlijk is het stom en belachelijk.maar dat is niet mijn vraag...mijn vraag is of verplicht 2 van de 4 keer moet blazen,of dat 1 keer wettelijk ook mag.
niet dat ik onder de straf uit wil komen,maar wil weten hoe de wet inelkaar steekt wat blazen betreft.
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Voor zover ik weet, wordt het blazen op straat gedaan dmv een voorselectie-apparaat. Dit apparaat geeft aan of u in aanmerking komt voor een werkelijke ademtest. Dit gebeurd doorgaans op het bureau door een ademanalyse-apparaat (3x woordwaarde) De uitslag van die ademanalyse wordt als wettelijk bewijs gezien.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

En daar moeten in de serie van 4, 2 pogingen slagen.

eventueel mag een 2e keer een serie van 4 gedaan worden.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige sprekers.

De uitslag die u heeft (op basis van 1 ademtest) is namelijk ook nogeens een ongecorrigeerde uitslag. Het apparaat weigert simpelweg een 'definitieve' uitslag te geven als er geen 2 geslaagde ademtesten uitgevoerd zijn.

Aan de andere kant; Als het 'blazen' niet gelukt zou zijn, had men u bloed af moeten nemen...

Een wazige gebeurtenis, vooralsnog...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Andere vraag.

Is je rijbewijs ingevorderd ???
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

ALs je maar 1 x blaast, dan geeft het apparaat geen uitslag, er wordt niets uitgeprint en het apparaat gaat niet verder. Als je een uitslag hebt gehad, dan heb je ook 2 maal geblazen. Technisch niet mogelijk om na 1 maal blazen een uitslag te verkrijgen (drager-apparatuur tenminste)
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

hallo,

mijn rijbewijs is ingevorderd ,en heb dan ook een brief gestuurd met het verzoek tot teruggave.
de laatste opmerking is me niet helemaal duidelijk.
wat houd dat in:drager apparatuur?
toegegeven,ik had veel te veel gedronken,maar weet 1000 procent zeker dat ik 1 keer geblazen heb op zo'n mega-apparaat op het bureau.
kan het zijn dat ze 2 testen hebben gedaan,met 1 keer blazen???????
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

Ik wil je niet aanvallen, maar is het niet mogelijk gezien het hoge aantal uggeltjes dat er zeg maar zwarte gaten :wink: in die avond zitten?

Drager is het merk van een ademanalyseapparaat, deze neemt al een hele hoop werk weg van de agent, namelijk hij drukt pas een uitslag af na een voltooide of niet voltooide uitslag, niet na een afgebroken test.
Gesloten