Beveiliging met ph1 hond

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry Sabine ;)

Mashi heeft wel beetje gelijk idd;)

:o

Groeten Daniel
Doggieman TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Doggieman »

Anonymous schreef:Zou men de beveiligingsopleiding met hond dan eigenlijk niet moeten verzwaren?
Zodat er meer met zo`n hond gedaan zou kunnen worden.
Je kunt hem net zo verzwaren als je wilt, maar niet een beveiliger is en blijft een burger en moet daar ook naar handelen.
Wat doet de politie eigenlijk voor een vervolgopleiding met een hond?
De politie moet aan strikte voorwaarden voldoen om als combinatie op straat te mogen werken, waarvan wel het belangrijkste is het behalen van het certificaat.
Zoals je schijnbaar wel weet (doggieman) is het wel zo dat een hond hier op getraind wordt voor een PH1 Certificaat. Dus mocht je het niet in de gaten hebben zoals sabine vertelde. Ten tweede wordt er volgens hoe ik het lees op een uithalende manier op die beveiligingsvrouw/man afgerend om tevens een klap te geven.. Om opzij te stappen of de klap te proberen ontwijken of weg te lopen/rennen terwijl jij de politie beld ( dit wordt al gauw door een inbreker gezien als een bedreiging, en om te voorkomen dat jij belt zullen ze misschien wel wat proberen.. het word dan naar mijn inzien eigenlijk een soort tikspelletje) heb je altijd nog een lengte van minimaal een meter wat jou hond kan uithalen. Dit kan worden vergeleken met een werp oefening met daarna een worsteling. Volgens mij is dit in de praktijk nogal een vrij moeilijk onderwerp. Wie wordt er eigenlijk op aangekeken mocht er wat gebeuren? Het bedrijf of de beveiligingsvrouw/man in kwestie?
Ten eerste als jij niet in de gaten hebt dat een "inbreker" jouw kant op komt rennen, dan vraag ik me af of je überhaupt wel in de beveiliging thuis hoort en dan al helemaal niet met een diensthond.
Als iemand jouw een klap wil geven is dat nog geen noodweer, anders zou elke diender bij iedereen die de betreffende diender wil slaan neerschieten!!
Elke daad welke door de diensthond, dan wel je zelf wordt gedaan, daar ben je ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor. Maar ik neem aan gezien jouw bewoordingen in dit geheel, dat je en geen beveiliger bent en al sowieso niet loopt met een diensthond. Lijkt me geen strak plan
Dick & Selena TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Dick & Selena »

Kortom: het enige wat je mag is rondjes lopen in gezelschap van je hond, niet meer of minder. Het offensief inzetten is alleen voorbehouden aan een PHG. En voordat noodweer (exces) gehonoreerd wordt, moet dat een heel goed verhaal zijn,dit wordt niet zonder meer aangenomen als er andere keuzes zijn.

Gr. Selena
Gast TS
Infopolitie Gast

Hoi doggieman,

Ten eerste nam ik een voorbeeld aan van sabine, als je ff netjes terug leest.. Daarnaast zit ik wel in de beveiliging maar werk ik idd nog niet met een hond, vandaar dat ik jou hierbij om hulp vraag, en de nodige informatie vergaar zodat mocht er per ongeluk ooit eens een rare situatie ontstaan dat ik mij daar een oplossing voor kan vinden. Daarnaast zit ik bij een hondenclub en ben tevens lid van de knpv en ben bijna klaar met deze hond. Dus in weze trainen wij de honden voor de politie net als menig andere hondenclubs. En is het in vele situaties zo dat je wat terug herkend wat je ook in oefeningen tegenkomt. Het is dus alleen een vraag ter informatie.
En ik mag aannemen dat er genoeg gekken bij de beveiliging zitten die er alleen diensthond op hebben zitten ( als ik alleen al in het bedrijf kijk waarin ik werk ) of object. Die hier niet altijd goed mee hebben om kunnen gaan. Het bizarre is alleen dat je hier niks over kunt terug vinden.

Met vriendelijke groeten,

Daniel
Dick & Selena TS
Infopolitie Gast

Naast de diensthonden (1 met pensioen, 1 actief, 1 reservehond nog in opleiding) hier, hebben we ook prive-honden voor de KNPV. Ik (Selena) heb toch echt een groot probleem mocht er een bijtgeval plaatsvinden...OOK als dat met 1 vd diensthonden zal gebeuren (tijdens uitlaten bv)!!!!
Dus het maakt geen ene r*k uit, als burger mag je niets!!!!

gr. Selena
Gast TS
Infopolitie Gast

hmmm

ik word beetje verkeerd begrepen.... :?

ik verdedig ook niet dat je iets of niets mag.....

ik ga van een hond uit.....

Ik weet OOK wel onderhand dat je geen R*k mag

maar als er wat gebeurd wat gebeurd er dan?

met vriendelijke groeten,

Daniel
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Wat dacht u b.v. van vervolging terzake zware mishandeling en een civiele schadeclaim.

mashi
Bartikel
Superlid
Agent
Brigadier
Roepnaam: Bart
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Bartikel »

Dag allen,

Er wordt gesproken over een diensthond. Een diensthond is een politiesuveillancehond. De combinatie geleider / hond is streng gekeurd door het ministerie ban binnenlandse zaken en justitie. Een sporthond van de KNPV is geen diensthond, maar een sporthond. Ik (geleider bij de politie) vind het dan ook buiten proporties als een beveiliger met een sporthond op surveillance gaat. M.i. moet dit een halt toegeroepen worden, laat staan dat de hond wordt ingezet.

De situaties die men in panden kan tegenkomen zijn onbekend voor de sporthonden. Diensthonden zijn hier later intensief op getraint en weten om te gaan met de verwachte situaties. E.e.a. geld ook voor de geleider. U schetst een situatie in een pand. (tegemoet komen rennen enz.) U bent niet getraint om een pand te betreden waar mogelijk een verdachte zit. U bent niet uitgerust mocht de verdachte een wapen bij zich dragen.

Daarbij komt nogeens dat u het voor de politie niet makkelijker maakt. U kunt belangrijke sporen wissen en zelfs (voor de hond) sporen toedienen. Men (de hond) krijgt dan valse verwijzingen enz.enz.

Groetjes Bartikel

Als u niet gecertificeerd bent mag u geen hond inzetten en als het aan mij ligt zelfs niet mee op surveillance nemen.
Voorbereid op het onverwachte !!
Dick & Selena TS
Infopolitie Gast

Bartikel schreef:
Als u niet gecertificeerd bent mag u geen hond inzetten en als het aan mij ligt zelfs niet mee op surveillance nemen.
Niet alleen aan u :wink: Volgens mij mag dat niet, weet alleen even niet uit mijn hoofd of het wetgeving of algemeen aanvaarde huisregels van bedrijven is.

Gr. Selena
Gesloten