Mashi heeft wel beetje gelijk idd;)
Groeten Daniel
Moderator: Moderatorteam
Je kunt hem net zo verzwaren als je wilt, maar niet een beveiliger is en blijft een burger en moet daar ook naar handelen.Anonymous schreef:Zou men de beveiligingsopleiding met hond dan eigenlijk niet moeten verzwaren?
Zodat er meer met zo`n hond gedaan zou kunnen worden.
De politie moet aan strikte voorwaarden voldoen om als combinatie op straat te mogen werken, waarvan wel het belangrijkste is het behalen van het certificaat.Wat doet de politie eigenlijk voor een vervolgopleiding met een hond?
Ten eerste als jij niet in de gaten hebt dat een "inbreker" jouw kant op komt rennen, dan vraag ik me af of je überhaupt wel in de beveiliging thuis hoort en dan al helemaal niet met een diensthond.Zoals je schijnbaar wel weet (doggieman) is het wel zo dat een hond hier op getraind wordt voor een PH1 Certificaat. Dus mocht je het niet in de gaten hebben zoals sabine vertelde. Ten tweede wordt er volgens hoe ik het lees op een uithalende manier op die beveiligingsvrouw/man afgerend om tevens een klap te geven.. Om opzij te stappen of de klap te proberen ontwijken of weg te lopen/rennen terwijl jij de politie beld ( dit wordt al gauw door een inbreker gezien als een bedreiging, en om te voorkomen dat jij belt zullen ze misschien wel wat proberen.. het word dan naar mijn inzien eigenlijk een soort tikspelletje) heb je altijd nog een lengte van minimaal een meter wat jou hond kan uithalen. Dit kan worden vergeleken met een werp oefening met daarna een worsteling. Volgens mij is dit in de praktijk nogal een vrij moeilijk onderwerp. Wie wordt er eigenlijk op aangekeken mocht er wat gebeuren? Het bedrijf of de beveiligingsvrouw/man in kwestie?