Bezwaar maken tegen bekeuring "Geen licht op de fiets
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Bezwaar maken tegen bekeuring "Geen licht op de fiets
Ik heb zojuist een boete gekregen voor het rijden zonder licht. Echter, alleen mijn voorlicht deed het niet, maar op de boete staat vermeld: Het niet voeren van voor én achterlicht. Mijn vraag is nu, als ik bezwaar aanteken, bij wie ligt de bewijslast, en maakt het überhaupt uit of alleen het voor of achterlicht het niet doet, of allebei niet?
-
wout TS
- Infopolitie Gast
-
Sindy TS
- Infopolitie Gast
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Deze informatie is verouderd, dat gold t/m 31 december 2005.Sindy schreef:Zodra het voor of achterlicht het niet doet moet er een boete van 15 euro worden betaald wanneer beide het niet doen word de boete 25 euro.
Met ingang van 1 januari 2006 is het bedrag €20 waarbij het niet meer uitmaakt of alleen het koplicht, alleen het achterlicht of beiden niet branden.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
-
Sindy TS
- Infopolitie Gast
excusesMotoRon schreef:Deze informatie is verouderd, dat gold t/m 31 december 2005.Sindy schreef:Zodra het voor of achterlicht het niet doet moet er een boete van 15 euro worden betaald wanneer beide het niet doen word de boete 25 euro.
Met ingang van 1 januari 2006 is het bedrag €20 waarbij het niet meer uitmaakt of alleen het koplicht, alleen het achterlicht of beiden niet branden.
Ehhh,,
en/of.
Maar goed twee of een maakt blijkbaar niet uit.
Op verjaardagsfeestjes/kantines wordt het soms zeer breed uitgemeten, dat fiets achterlichtje controleren van schoolkinderen etc.
Zo van hebben ze niets beters te doen.
Laat ze maar echt werken etc...
Nu ben ik eens een keer met een trucktchauffeur meegeweest, in de mist.
Sindsdien ben ik zeer doordrongen van het feit dat fietsverlichting goed in orde moet zijn. Je ziet fietsers in mist vanuit een vrachtauto ontzettend slecht, ze zit wat hoger en de mist is daar vaak nog dichter.
Dus als ik een "papa" hoor klagen over die vreselijke "kinderachtige"
boete, wijs ik altijd even op die chauffeur die het fietsertje niet op tijd zag.
Destijds is het wel relatief goed afgelopen, wel letsel maar niet blijvend.
Johan
en/of.
Op verjaardagsfeestjes/kantines wordt het soms zeer breed uitgemeten, dat fiets achterlichtje controleren van schoolkinderen etc.
Zo van hebben ze niets beters te doen.
Laat ze maar echt werken etc...
Nu ben ik eens een keer met een trucktchauffeur meegeweest, in de mist.
Sindsdien ben ik zeer doordrongen van het feit dat fietsverlichting goed in orde moet zijn. Je ziet fietsers in mist vanuit een vrachtauto ontzettend slecht, ze zit wat hoger en de mist is daar vaak nog dichter.
Dus als ik een "papa" hoor klagen over die vreselijke "kinderachtige"
boete, wijs ik altijd even op die chauffeur die het fietsertje niet op tijd zag.
Destijds is het wel relatief goed afgelopen, wel letsel maar niet blijvend.
Johan
- rai
- Geslacht:
Voorheen had je verschillende feiten.J o h a n schreef:Ehhh,,
en/of.
![]()
Helemaal geen licht of voor of achter defect.
Nu hebben ze het omgedraait waardoor 1 feit voldoende is.
Je moet nu voor EN achterlicht hebben, alles wat anders is is fout.
Eigenlijk heel simpel.
Enne dat van die zichtbaarheid, dat besef komt vaak pas als het al (goed) fout is.
-
Kale TS
- Infopolitie Gast
Ik heb de afgelopen dagen meerdere controles gedaan. Opvallend is dat in vergelijking met voorgaande jaren er veel meer mensen met verlichting fietsen. Maar dan ook echt veel meer. Ik heb wel de bekende citaten gehoord van "vorige keer werd er iemand vermoord in mijn straat en toen kwamen jullie ook niet" je kent ze wel.
Maar duidelijk is dat de controles echt werken gezien het feit dat het merendeel nu wel met verlichting rijdt. En dat was vroegah wel anders.
Groetjes Kale
Maar duidelijk is dat de controles echt werken gezien het feit dat het merendeel nu wel met verlichting rijdt. En dat was vroegah wel anders.
Groetjes Kale
-
Kale TS
- Infopolitie Gast
Hahaha, mijn antwoord was soortgelijk. Ik zei "nee hoor mevrouw, wij schrijven alleen maar bonnen". Toen ze haar geboorte datum niet wilde geven en vervelend begon te worden heb ik er nog een schepje bovenop gedaan. Ik vertelde haar dat ze in beroep moest gaan en dan aangeven dat er pas iemand was vermoord in haar straat en dat we toen niet kwamen, en dat ze best wel een kans zou maken. Grappig was dat deze zelfde dame vanochtend langsfietste en mopperend en hoofdschuddend doorreed. Maar met verlichting.
-
PJ TS
- Infopolitie Gast