Aanrijding met politieauto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Toch ben ik het niet zomaar met Martin en Gijs eens...

Ik weet uiteraard niet welke verklaringen er zijn afgelegd, maar het zou me ook niet verbazen als de topicstarter (gedeeltelijk of volledig) aansprakelijk wordt gehouden voor de aanrijding...

Oftewel, ik kan zat argumenten verzinnen waarom iemand schuldig wordt bevonden voor het maken van een dergelijke 'noodstop'...

Maar aangezien de rechtszaak nog moet komen, ga ik dat hier maar even niet opsommen... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

zijlvaart67 schreef: Oftewel, ik kan zat argumenten verzinnen waarom iemand schuldig wordt bevonden voor het maken van een dergelijke 'noodstop'...
Dat kan ik ook, maar ook een heleboel waarom het niet zo is.

Het gevaar van bumperkleven is hier in de praktijk wel aangetoond.
Knakker TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knakker »

Forum vrienden!

Houd er rekening mee dat onze "vriend" Chris meer van dit soort vreemde vragen in het forum plaatst. Een hoop emoties komen los omdat denk ik alle polities die aan dit forum meedoen wel eens zo'n domme streek heeft meegemaakt. Zelf heb ik zo'n incident meegemaakt waarbij een gewonde viel.

Mogelijk zegt hij maar wat om lekker de boel op te stoken in dit forum. Mogelijk iets voor de beheerder van deze leuke site om in uw achterhoofd te houden. Ik zou zeggen laat maar lekker praten die Chris, hij komt er nog wel achter wie het laatste lacht. :!:
Chris_ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Chris_ »

Tja hier wil ik toch graag nog even op reageren. Ik word hier op dit moment gezien als een of andere stoker, waar ik het niet mee eens ben.

Ik ben naar eigen mening een behoorlijk net persoon, met ontzettend veel geduld. Ik heb absoluut geen hekel aan politie, ik ben ontzettend blij dat ze er zijn. Toch ben ik van mening dat er enkele agenten zijn die het verpesten voor de rest. Een voorbeeld:

Ik heb een eigen zaak waarin 5 personen hele dagen op de weg zijn. Deze rijden met busjes van het bedrijf door het hele land heen. Zonder te overdrijven komt hier minimaal 2x per week een bekeuring binnen voor een snelheidsovertreding; in 3 jaar tijd nog maar 3 die boven 10km/u zaten, de rest altijd onder de 10KM, €30,- dus. Ik heb met mijn personeel de afspraak dat de boetes onder 10KM door mij betaald worden, omdat ik van mening ben dat dit 'onzin boetes' zijn. Discussie hierover graag buiten gelaten.

2 Maand geleden is er ingebroken in het bedrijf. Komen er 4 agenten om de schade e.d. op te nemen, raak ik met eentje aan de praat. Deze agent verteld mij dat hij vaak in flitsauto's zit, en met de lasergun op pad is. Verteld hij mij doodleuk dat ze er regelmatig onderling met collega's een sport van maken om zoveel mogelijk mensen op de bon te slingeren. Diegene met de meeste bekeuringen was dan de 'winnaar'. Deze man was maar aan het doorratelen over hoe leuk dat was, en hij lachte er bij als een blij kind. Ik kon mijzelf op dat moment wel opvreten... Flitsen is voor de verkeersveiligheid, het is geen wedstrijdje.

Zo zie ik het ook met de bekeuring van het kapotte knipperlicht. De agent schrijft mij een bon uit, terwijl de stukjes glas nog op straat vallen als je de deur dichtgooid. Iedereen kan zien dat ik net een aanrijding heb gehad, en toch gewoon die bon uitschrijven. Op zo'n moment kan ik daar dan boos om worden. Vervolgens zeg ik (op kalme normale toon) iets onvriendelijks tegen de agent, en rij weg. Direct zet hij weer de achtervolging in om mij een bon te gaan geven voor het beledigen van een ambtenaar. Hij had hier ook de 'verstandigste' kunnen zijn en denken van "goh, laat hem maar lekker even afkoelen".

Dat ik flink op de rem ben gaan staan is fout geweest, en ik ben echt niet te beroerd om dat toe te geven. Volgens mij zijn de meesten hier juist bang om toe te geven dat het niet helemaal klopte dat deze agent mij een bon gaf.

Ik ben hier zeker niet om de boel op te stoken, ik probeer hier een serieuze discussie aan te gaan.

Het hele gebeuren is trouwens voorgevallen in de regio Groningen.
Chris_ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Chris_ »

Knakker schreef:Forum vrienden!

Houd er rekening mee dat onze "vriend" Chris meer van dit soort vreemde vragen in het forum plaatst. Een hoop emoties komen los omdat denk ik alle polities die aan dit forum meedoen wel eens zo'n domme streek heeft meegemaakt. Zelf heb ik zo'n incident meegemaakt waarbij een gewonde viel.

Mogelijk zegt hij maar wat om lekker de boel op te stoken in dit forum. Mogelijk iets voor de beheerder van deze leuke site om in uw achterhoofd te houden. Ik zou zeggen laat maar lekker praten die Chris, hij komt er nog wel achter wie het laatste lacht. :!:
En meer vreemde vragen? Ik heb naast deze nog 1 vraag op het forum geplaatst, waar ik over een normale zaak antwoord vraag. Ik vraag daar toch niks vreemds? Het feit dat jij de term 'wie er het laatst lacht' gebruikt verontrust mij meer.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Chris_ schreef:Deze agent verteld mij dat hij vaak in flitsauto's zit, en met de lasergun op pad is. Verteld hij mij doodleuk dat ze er regelmatig onderling met collega's een sport van maken om zoveel mogelijk mensen op de bon te slingeren. Diegene met de meeste bekeuringen was dan de 'winnaar'. Deze man was maar aan het doorratelen over hoe leuk dat was, en hij lachte er bij als een blij kind. Ik kon mijzelf op dat moment wel opvreten... Flitsen is voor de verkeersveiligheid, het is geen wedstrijdje.
Ben ik met je eens, al ben ik wel verbaast dat ze in jou regio agenten in de flitsauto's zetten. In deze regio's zijn het BOA's (Bijzondere Opsporings Ambtenaren). Die zijn in dit geval opgeleid voor verkeershandhaving en niet meer. Die zullen dus niet snel de schade komen opnemen bij een inbraak. Dat ze er een wedstrijdje van maken is... niet zo geweldig te noemen.
Zo zie ik het ook met de bekeuring van het kapotte knipperlicht. De agent schrijft mij een bon uit, terwijl de stukjes glas nog op straat vallen als je de deur dichtgooid. Iedereen kan zien dat ik net een aanrijding heb gehad, en toch gewoon die bon uitschrijven. Op zo'n moment kan ik daar dan boos om worden. Vervolgens zeg ik (op kalme normale toon) iets onvriendelijks tegen de agent, en rij weg. Direct zet hij weer de achtervolging in om mij een bon te gaan geven voor het beledigen van een ambtenaar. Hij had hier ook de 'verstandigste' kunnen zijn en denken van "goh, laat hem maar lekker even afkoelen".
Natuurlijk kan die agent dat denken, maar dan laat je wel over je heen lopen omdat hij jou laat doorrrijden onlangs dat jij hem net beledigd hebt. Op zo'n moment moet je hard doorpakken, daar valt bumperkleven overigens niet onder.
Maar als de schade zo is dat het glas er nog afvalt, dan creeër je meteen weer een gevaarlijke situatie op de weg. Stel dat een moterrijder een stuk glas in zijn gezicht gelanceerd krijgt van de auto die voor hem rijdt? Het is gewoon zo dat er regels zijn dat knipperlichten werkend moeten zijn. Anders mag er niet gereden worden, of je maakt een overtreding. Dat er een aanrijding is geweest doet daar verder niet zo heel veel aan af. Natuurlijk had de agent je kunnen matsen na het aanhoren van je verhaal maar hij heeft daar niet voor gekozen. Dat zie ik nog niet als reden om iets onaardigs tegen hem te zeggen en dan heel hard weg te rijden.

Ik heb een eerdere reactie jou misschien iets te veel de schuld gegeven, maar ik moet mij aansluiten bij de reacties dat de agent hier ook wat te verwijten valt (afstand houden..).
Laatst gewijzigd door DiNozzo op 26 dec 2005, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Chris_ schreef:Volgens mij zijn de meesten hier juist bang om toe te geven dat het niet helemaal klopte dat deze agent mij een bon gaf.
Kijk Chris, dit is nu precies de reden waarom sommigen inderdaad in de verdediging springen, en logisch, want hoe je het ook went of keert, de bon is en was terecht. Je reed met defecte verlichting en bent daarvoor bekeurt. Kortom (en volgens mij heb ik en anderen dat ook al geschreven) juist DAT stukkie zie je verkeerd.

Of het nu allemaal zo nodig is om in dit soort gervallen te bekeuren, tja, daar kun je wel een leuke discussie over op gang brengen, maar dan heb ik zelf ook nog wel een 50 voorbeelden van zaken waarvan ik me sterk afvraag of het in nederland allemaal nodig is.....

Verder lees ik inderdaad geen onvertogen woord of opmerking in je (intussen 2) posting(s) maar je kent waarschijnlijk het gezegde wel: wie kaatst kan de bal terug verwachten. Met andere woorden, als je al begint met een (wetstechnisch gezien verkeerd) vooroordeel, dan gaan anderen reageren met vooroordelen, en dat kan volgens mij van niemand hier de bedoeling zijn. Daarnaast heb je een gruwelijk stomme, achterlijke actie uitgevoerd door op je rem te gaan staan en daarmee een ongeluk te veroorzaken, en helaas voor mofkap en gvdbor, ook ik ben het eens met zijlvaart67 dat juist DIT punt (en zoals gezegd dan ook nog naar aaneliding van een verkeerd vooroordeel) wel eens zwaarder kan tellen dan je denkt...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Chris_ schreef:. Toch ben ik van mening dat er enkele agenten zijn die het verpesten voor de rest. .
Ik vind dat eerlijk gezegd een zeldzaam domme redenering.
De mensen waarmee ik in mijn werk te maken heb zijn niet zelden halve of hele criminelen. Als ik dan de rest van de burgerij op die manier zou bejegenen met de mededeling: "ER zijn sommige burgers die het verpesten voor de rest van nederland kan ik denk ik snel een andere baan zoeken".
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Maar toch is het wel een beetje zo. Dat geldt voor alle beroepen en zeker ook voor de burgers. "De goeden moeten onde de kwaden lijden".
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Chris_ schreef: (...) Volgens mij zijn de meesten hier juist bang om toe te geven dat het niet helemaal klopte dat deze agent mij een bon gaf. (...)
En daar geloof ik weer helemaal geen biet van. Als een agent op dit forum een fout maakt, zal hij/zij dat ruiterlijk toegeven. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken !
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

gvdbor schreef:
Chris_ schreef:. Toch ben ik van mening dat er enkele agenten zijn die het verpesten voor de rest. .
Ik vind dat eerlijk gezegd een zeldzaam domme redenering.
De mensen waarmee ik in mijn werk te maken heb zijn niet zelden halve of hele criminelen. Als ik dan de rest van de burgerij op die manier zou bejegenen met de mededeling: "ER zijn sommige burgers die het verpesten voor de rest van nederland kan ik denk ik snel een andere baan zoeken".
helemaal mee eens gijs. hoe kan chris trouwens oordelen? hoeveel dienders zou hij nou kennen om dat te mogen concluderen.
Bert TS
Infopolitie Gast

Euh, Walter. Eéntje kennen is al genoeg hoor.

Laten we nu wel even eerlijk zijn tegen elkaar en gewoon vaststellen dat er best "foute" agenten rondlopen.
Bert TS
Infopolitie Gast

CrashDuck schreef:
Chris_ schreef: (...) Volgens mij zijn de meesten hier juist bang om toe te geven dat het niet helemaal klopte dat deze agent mij een bon gaf. (...)
En daar geloof ik weer helemaal geen biet van. Als een agent op dit forum een fout maakt, zal hij/zij dat ruiterlijk toegeven. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken !
Maar er zijn veel meer agenten in Nederland dan op dit forum !!
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Bert schreef:Euh, Walter. Eéntje kennen is al genoeg hoor.

Laten we nu wel even eerlijk zijn tegen elkaar en gewoon vaststellen dat er best "foute" agenten rondlopen.
oh ja hoor. ik durf wel te stellen dat er binnen ieder korps wel een aantal zijn die de naam van de collegae te grabbel gooien. wie dat ontkent is niet eerlijk. dus, heee..tis echt waar....ben het in deze met je eens Bertus.
Bert TS
Infopolitie Gast

Dan zal ik ook meteen ff mijn waardering uispreken voor de "goede" agenten. Want daar zijn er gelukkig veel, en veel meer van !!!!
Gesloten