Chris_ schreef:Deze agent verteld mij dat hij vaak in flitsauto's zit, en met de lasergun op pad is. Verteld hij mij doodleuk dat ze er regelmatig onderling met collega's een sport van maken om zoveel mogelijk mensen op de bon te slingeren. Diegene met de meeste bekeuringen was dan de 'winnaar'. Deze man was maar aan het doorratelen over hoe leuk dat was, en hij lachte er bij als een blij kind. Ik kon mijzelf op dat moment wel opvreten... Flitsen is voor de verkeersveiligheid, het is geen wedstrijdje.
Ben ik met je eens, al ben ik wel verbaast dat ze in jou regio agenten in de flitsauto's zetten. In deze regio's zijn het BOA's (Bijzondere Opsporings Ambtenaren). Die zijn in dit geval opgeleid voor verkeershandhaving en niet meer. Die zullen dus niet snel de schade komen opnemen bij een inbraak. Dat ze er een wedstrijdje van maken is... niet zo geweldig te noemen.
Zo zie ik het ook met de bekeuring van het kapotte knipperlicht. De agent schrijft mij een bon uit, terwijl de stukjes glas nog op straat vallen als je de deur dichtgooid. Iedereen kan zien dat ik net een aanrijding heb gehad, en toch gewoon die bon uitschrijven. Op zo'n moment kan ik daar dan boos om worden. Vervolgens zeg ik (op kalme normale toon) iets onvriendelijks tegen de agent, en rij weg. Direct zet hij weer de achtervolging in om mij een bon te gaan geven voor het beledigen van een ambtenaar. Hij had hier ook de 'verstandigste' kunnen zijn en denken van "goh, laat hem maar lekker even afkoelen".
Natuurlijk kan die agent dat denken, maar dan laat je wel over je heen lopen omdat hij jou laat doorrrijden onlangs dat jij hem net beledigd hebt. Op zo'n moment moet je hard doorpakken, daar valt bumperkleven overigens niet onder.
Maar als de schade zo is dat het glas er nog afvalt, dan creeër je meteen weer een gevaarlijke situatie op de weg. Stel dat een moterrijder een stuk glas in zijn gezicht gelanceerd krijgt van de auto die voor hem rijdt? Het is gewoon zo dat er regels zijn dat knipperlichten werkend moeten zijn. Anders mag er niet gereden worden, of je maakt een overtreding. Dat er een aanrijding is geweest doet daar verder niet zo heel veel aan af. Natuurlijk had de agent je kunnen matsen na het aanhoren van je verhaal maar hij heeft daar niet voor gekozen. Dat zie ik nog niet als reden om iets onaardigs tegen hem te zeggen en dan heel hard weg te rijden.
Ik heb een eerdere reactie jou misschien iets te veel de schuld gegeven, maar ik moet mij aansluiten bij de reacties dat de agent hier ook wat te verwijten valt (afstand houden..).