politietransigabele feiten
Moderator: Moderatorteam
-
PeterZ TS
- Infopolitie Gast
politietransigabele feiten
Hallo mensen
Hierbij heb ik nog een vraag en dat is: Worden politietransigabele feiten geregistreerd.
Alvast bedankt
PeterZ
Hierbij heb ik nog een vraag en dat is: Worden politietransigabele feiten geregistreerd.
Alvast bedankt
PeterZ
-
appiehappie
- Geslacht:
-
PeterZ TS
- Infopolitie Gast
Dat hangt af van de feiten waarvoor de transactie door de politie wordt aangeboden. Zie artikel 5 van het Besluit Justitiële Gegevens:
1. Als justitiële gegevens worden aangemerkt:
a. de transacties aangeboden door de daartoe bevoegde opsporingsambtenaren van de politie en van de Koninklijke marechaussee ter zake van overtredingen en misdrijven als bedoeld in de artikelen 30, eerste, tweede en vierde lid, en 34, derde lid, juncto artikel 2 van de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen;
b. de transacties aangeboden door de daartoe bevoegde opsporingsambtenaren terzake van misdrijven als bedoeld in de artikelen 310 en 321 van het Wetboek van Strafrecht alsmede van artikel 8, tweede lid, van de Wegenverkeerswet 1994.
-
PeterZ TS
- Infopolitie Gast
is mij te ingewikkeld, begrijp er niks van1. Als justitiële gegevens worden aangemerkt:
a. de transacties aangeboden door de daartoe bevoegde opsporingsambtenaren van de politie en van de Koninklijke marechaussee ter zake van overtredingen en misdrijven als bedoeld in de artikelen 30, eerste, tweede en vierde lid, en 34, derde lid, juncto artikel 2 van de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen;
b. de transacties aangeboden door de daartoe bevoegde opsporingsambtenaren terzake van misdrijven als bedoeld in de artikelen 310 en 321 van het Wetboek van Strafrecht alsmede van artikel 8, tweede lid, van de Wegenverkeerswet 1994.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: politietransigabele feiten
Afhankelijk van de aard van het feit. Rood licht -- nee. Winkeldiefstal -- ja.PeterZ schreef:Hallo mensen
Alvast bedankt
PeterZ
- rai
- Geslacht:
Re: politietransigabele feiten
Rood licht is ook geen P-feit, maar een M-feit.SWAT schreef:Afhankelijk van de aard van het feit. Rood licht -- nee. Winkeldiefstal -- ja.PeterZ schreef:Hallo mensen
Alvast bedankt
PeterZ
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
- rai
- Geslacht:
Dat klopt, omdat ze ingevoerd worden in systemen voor de verwerking.mwb schreef:Ook rood licht feiten worden geregistreerd.
Alle bonnen die je uit het bonnenboekje schrijft, worden geregistreerd.
Maar justitie kan en mag Mulder-feiten niet tegen iemand gebruiken of op die gronden iemand geen verklaring afgeven.
Mulder-feiten worden in alle zaken buiten beschouwing gelaten.
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Het eerste, daar heb ik andere ervaringen mee, het twee klopt (ik neem aan dat je een verklaring goed gedrag bedoeld).rai schreef: Maar justitie kan en mag Mulder-feiten niet tegen iemand gebruiken of op die gronden iemand geen verklaring afgeven.
Gegevens over Mulder feiten zijn gewoon in een ander onderzoek bruikbaar.
Stel: crimineel Linke L. uit A. vermoord op een dag Pietje P. uit Den H. Echter, een uur voor die moord rijdt L. in Den H. door het rode licht en wordt geflitst. Linke L. verklaart dat hij die dag niet in de stad van Pietje P. is geweest. De gegevens over de het mulder feit zijn bruikbaar voor het onderzoek tegen L. en er wordt aangetoond dat zijn verklaring niet klopt.
Maar de vraag was of de gegevens bewaard worden, en daar is het antwoord ja op. Waarschijnlijk zit er achter deze vraag wel een of andere bedoeling, maar wat dat is weet ik ook niet.
Laatst gewijzigd door mwb op 20 dec 2005, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- rai
- Geslacht:
Wat er ook mee bedoelde is het feit dat Mulder-zaken niet tegen iemand als zodanig gebruikt mag worden om de standaard-sanctie daar op aan te passen of iets dergelijks
Als iemand geld teveel heeft en elke dag consequent door hetzelfde verkeerslicht door rood rijdt is dat zijn prbleem en gaat hem dat elke keer gewoon 95 euries kosten. (nog wel)
Dit mag geen enkele belemmering zijn om niet meer over te gaan tot bv. die verklaring.
Als iemand geld teveel heeft en elke dag consequent door hetzelfde verkeerslicht door rood rijdt is dat zijn prbleem en gaat hem dat elke keer gewoon 95 euries kosten. (nog wel)
Dit mag geen enkele belemmering zijn om niet meer over te gaan tot bv. die verklaring.