Begrip gevraagd en hulp over tuning

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

ontopic: er zijn in de wereld erg veel stereotypes. Als 1 agent corrupt is, worden ze er allemaal op aangekeken. Als een een oude automobilist voorzichtig rijdt, is hij meteen een gevaar op de weg of zijn ze dat allemaal. Zo zijn er ook stereotypen van de tuner of styler van een auto. Misschien ondervindt jij daar meer last van dan een ander, misschien wordt het een agent aangeleerd om er niet op in te gaan. Misschien hoort een oudere het niet omdat zijn gehoorapparaat uitstaat (ik weet het :P) wie het weet mag het zeggen. De kunst is denk ik om iemand in zijn waarden te laten(klinkt wellicht zeikerig). Laat die ouwe lekker rustig rijden, laat die tuner lekker tunen, maar wel binnen het toelaatbare van de wet. En als dat niet is, komen we bij de politie. Die doen ook hun werk.
Scientist TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Scientist »

Thijs schreef:Wellicht komt het bot bij je over, maar na deze uitleg kun je het The Scorpion niet langer kwalijk nemen :wink:
:toost:

Ah, oke. Het verschil kende ik inderdaad al, dacht er alleen even niet aan dat we hier op een site zitten waar er andere termen voor werden gebruikt dan "straattermen" om het zo even te noemen :)
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Scientist schreef: Met andere woorden: je bent het dus eens met me?
Nee, ik ben het niet met je eens.
Je zegt dat de goede onder de kwaden moeten leiden.
dat je niet iedereen over 1 kam mag scheren, en vervolgens doe je dit (doorlopend) zelf.

Scientist schreef: De betekenis was vrij duidelijk toch? Ik ken het verschil ja. Erg jammer dat je op die manier reageert. Iemand meteen verbeteren komt op mij erg betweterig over. Als jij het verschil al niet ziet tussen een tuner en een styler kun je beter geen deel nemen aan de discussie.
Als ik je met je eigen kul argumenten om je oren sla en je met wat "onvolkomenheden" confronteer hoef je te proberen mij op een hele kinderachtige wijze proberen buiten een discussie te zetten.

Je noemt jezelf een tuner, maar verder op zeg je dat mensen vanwege het optische je auto met een duim omhoog begroeten, kennelijk ben je er zelf niet uit wat je nu precies bent,
Scientist schreef: Ik heb gezegd: de KLPD. Niet de agenten van de KLPD, deze krijgen immers toch alleen de opdracht?
Precies, en ik geef jou ook een opdracht
Kijk naar die link die ik je gegeven heb en stop met het zwelgen in zelfmedelijden
Houd je aan de wet, dan krijg je veel meer agenten die jou en je auto waarderen.

en om mijn goed bedoelde posting kracht bij te zetten;
neem hier http://www.infopolitie.nl/wet/vr/index.php een een kijkje.
Helder de opzet van het VR uitgelegd en alles in duidelijk taal uitgelegd.

edit: posting tbv de leesbaarheid aangepast
Laatst gewijzigd door Guido op 08 dec 2005, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Scientist TS
Infopolitie Gast

Guido schreef:
dat je niet iedereen over 1 kam mag scheren, en vervolgens doe je dit (doorlopend) zelf
Voor wat betreft de opsomming van de lijst met auto's kan ik me dat nog wel voorstellen ja, voor wat betreft de genoemde stereotypen vraag ik je om dat deel nogmaals te lezen. Zoals je zelf al aangaf zou je opa dat niet erg leuk vinden. Maar ook hij is iemand die een vooroordeel over zich uitgesproken krijgt, net als ik. Het zou erg raar zijn als ik achter die punten stond, terwijl Sabine Schmitz mijn idool is, en ik op glad wegdek heb leren rijden van een man van over de 50, opa van 3 prachtige kleindochters. Je leest mijn reply's agressief, bekijk ze van een ander oogpunt en het wordt je duidelijk wat er nou werkelijk in staat.
Guido schreef:
Als ik je met je eigen kul argumenten om je oren sla en je met wat "onvolkomenheden" confronteer hoef je te proberen mij op een hele kinderachtige wijze proberen buiten een discussie te zetten.
Ik haal nu hetzelfde aan als wat jij aanhaalde, op dezelfde manier. Dat berustte blijkbaar op een misverstand. Je opmerking over die wet vind ik ook erg jammer, had niet nodig geweest.
Guido schreef:
Je noemt jezelf een tuner, maar verder op zeg je dat mensen vanwege het optische je auto met een duim omhoog begroeten, kennelijk ben je er zelf niet uit wat je nu precies bent,
Om 2 redenen:
1) Omdat het misschien verwarring had gezaaid als ik mezelf een styler had genoemd
2) Ik ben een (aanstaand) tuner. Ik heb mijn auto gekocht zoals hij er bijstaat, waar ook optisch niets meer aan gedaan hoeft te worden. Alleen is de motor nog niet naar mijn zin. Daarom heb ik de plannen om deze flink aan te pakken en er vervolgens mee het circuit op te gaan. Dat maakt mij een tuner en geen styler.
Guido schreef:
Kijk naar die link die ik je gegeven heb en stop met het zwelgen in zelfmedelijden
Houd je aan de wet, dan krijg je veel meer agenten die jou en je auto waarderen.

het is overigens HET klpd, niet de
Lees de eerdere reply, die wet waar zo op wordt gehamerd laat erg veel ruimte voor intepretatie, en niet elke agent kent die regels compleet uit zijn hoofd.
Laatst gewijzigd door Scientist op 08 dec 2005, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Willen jullie svp alleen de relevante stukjes quoten, dan blijft de hoeveelheid tekst te overzien, en blijft het topic leesbaar.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

Scientist schreef:
Guido schreef:
Scientist schreef:
Guido schreef:
Scientist schreef:
Guido schreef:ook die worden aangepakt hoor!
druk jezelf niet zo in de slachtoffer rol
Dat doe ik helemaal niet? Alleen worden de mensen die serieus bezig zijn met hun hobby, aangezien voor de groep waar ze juist een hekel aan hebben. Dat probeer ik dus duidelijk te maken.

mijn opa, 86 jaar, rijdt nog prima auto.

Die vindt jouw opmerkingen over andere bejaarden vast ook vervelend.
Immers, hij wordt aangekeken voor een groep waar hij zelf ook een hekel aan heeft...
Met andere woorden: je bent het dus eens met me?
dat je niet iedereen over 1 kam mag scheren, en vervolgens doe je dit (doorlopend) zelf

Voor wat betreft de opsomming van de lijst met auto's kan ik me dat nog wel voorstellen ja, voor wat betreft de genoemde stereotypen vraag ik je om dat deel nogmaals te lezen. Zoals je zelf al aangaf zou je opa dat niet erg leuk vinden. Maar ook hij is iemand die een vooroordeel over zich uitgesproken krijgt, net als ik. Het zou erg raar zijn als ik achter die punten stond, terwijl Sabine Schmitz mijn idool is, en ik op glad wegdek heb leren rijden van een man van over de 50, opa van 3 prachtige kleindochters. Je leest mijn reply's agressief, bekijk ze van een ander oogpunt en het wordt je duidelijk wat er nou werkelijk in staat.
Scientist schreef:
Guido schreef:
Scientist schreef:
The Scorpion schreef:
staande houden
Doe alsjeblieft niet zo bijdehand zeg. Voor mij is dat hetzelfde. Net zoals tuners voor jou de personen zijn die een aftermarket bodykit monteren.
doe jij eens niet zo bijdehand.
Als je het verschil tussen die 2 dingen al niet kunt onderscheiden dan snap ik best dat het voertuigreglement ook te hoog voor je gegrepen is.
De betekenis was vrij duidelijk toch? Ik ken het verschil ja. Erg jammer dat je op die manier reageert. Iemand meteen verbeteren komt op mij erg betweterig over. Als jij het verschil al niet ziet tussen een tuner en een styler kun je beter geen deel nemen aan de discussie.

Ik haal nu hetzelfde aan als wat jij aanhaalde, op dezelfde manier. Dat berustte blijkbaar op een misverstand. Je opmerking over die wet vind ik ook erg jammer, had niet nodig geweest.

Om 2 redenen:
1) Omdat het misschien verwarring had gezaaid als ik mezelf een styler had genoemd
2) Ik ben een (aanstaand) tuner. Ik heb mijn auto gekocht zoals hij er bijstaat, waar ook optisch niets meer aan gedaan hoeft te worden. Alleen is de motor nog niet naar mijn zin. Daarom heb ik de plannen om deze flink aan te pakken en er vervolgens mee het circuit op te gaan. Dat maakt mij een tuner en geen styler.
Scientist schreef:
MotoRon schreef:
Scientist schreef:Alleen worden de mensen die serieus bezig zijn met hun hobby, aangezien voor de groep waar ze juist een hekel aan hebben. Dat probeer ik dus duidelijk te maken.
Je maakt dus zelf onderscheid tussen de serieuze groep hobbyisten, en de grote groep, prima, maar ga dan niet zelf generaliseren.
En is onderstaande quote dan om je argumenten kracht bij te zetten?
Scientist schreef:Tot slot wil ik hier nog even flink kotsen op de KLPD (waarbij ik niemand persoonlijk voor de schenen wil schoppen)
ik stel voor dat we weer On Topic gaan. We zitten hier tenslotte in het gastendeel.
Ik heb gezegd: de KLPD. Niet de agenten van de KLPD, deze krijgen immers toch alleen de opdracht?

het is overigens HET klpd, niet de
Lees de eerdere reply, die wet waar zo op wordt gehamerd laat erg veel ruimte voor intepretatie, en niet elke agent kent die regels compleet uit zijn hoofd.
alles lekker overzichtelijk op 1 pagina,
ik probeer het al een poosje te volgen maar het is studio sport niet hoor,
we vallen in herhalingen :roll:
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Scientist TS
Infopolitie Gast

Laatste reply aangepast ;)
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Prima, ik heb mijn zegje gedaan
Nu zijn er weer antwoorden aangepast en is er helemaal geen touw meer aan vast te knopen.

mijn excuses Blauwebus!

Het lijkt zo langzamerhand meer op een chat dan een een serieus topic.

verder:

*De zelf ingenomenheid van TS;

*de kritiek (wederom) op de prioriteitsstelling van de politie;

*het draaien als een blad aan een boom;

*het probleem van een bekeuring proberen af te schuiven de politie

*het feit dat een tuner (styler whatever) kennelijk vind dat zijn hobby boven de wet gaat.

*het veranderen van eerder gedane postings

weerhoudt mij ervan ook in een chat met TS in een discussie te gaan.
Het is kennelijk zinloos.
De linkjes naar het VR zijn gegeven, de richtlijnen zijn nu dus duidelijk.
Verder begint de discussie te verzanden in muggezifterij

Lijkt me rijp voor een slotje
Scientist TS
Infopolitie Gast

Guido schreef:Prima, ik heb mijn zegje gedaan
Nu zijn er weer antwoorden aangepast en is er helemaal geen touw meer aan vast te knopen.

mijn excuses Blauwebus!

Het lijkt zo langzamerhand meer op een chat dan een een serieus topic.

verder:

*De zelf ingenomenheid van TS;

*de kritiek (wederom) op de prioriteitsstelling van de politie;

*het draaien als een blad aan een boom;

*het probleem van een bekeuring proberen af te schuiven de politie

*het feit dat een tuner (styler whatever) kennelijk vind dat zijn hobby boven de wet gaat.

*het veranderen van eerder gedane postings

weerhoudt mij ervan ook in een chat met TS in een discussie te gaan.
Het is kennelijk zinloos.
De linkjes naar het VR zijn gegeven, de richtlijnen zijn nu dus duidelijk.
Verder begint de discussie te verzanden in muggezifterij

Lijkt me rijp voor een slotje
Laatste reply aangepast slaat op de opmaak, er is geen letter veranderd.
Ik ben niet de TS.
Die kritiek baseer ik op mijn eerdere ervaringen. Toen mijn moeder en ik werden onderdrukt door een psycho, en ZELFS na een aanklacht van poging tot doodsslag, was het de politie die niets kon doen vanwege die oh zo mooie wet, die hem het recht gaf om binnen te komen wanneer hij wilde, om klappen uit te delen wanneer hij wilde, om ons te onderdrukken en ons te beperken in de vrijheid. Maar wanneer er ook maar iets mankeert aan mijn auto is het datzelfde boekje wat mij mijn zuurverdiende centen uit de zak klopt. In mijn ogen is deze struikroverij geen prioriteit van de politie, dat is het helpen van mensen en het handhaven van de veiligheid. Waren mijn moeder en ik veilig op die momenten dat ik 's nachts met een mes onder m'n kussen lag? Maar allebei m'n koplampen, die deden het!
Ik ben niet degene die draait Guido, je wilt iets lezen, en daarmee val je me aan, terwijl dat er in werkelijkheid niet staat.
Ik schuif geen bekeuring af, wanneer die bekeuring terecht is zal ik hem betalen en de agent nog gelijk geven ook. Maar wanneer deze agenten erop uit zijn om een bon te schrijven, dan zakt mijn respect, ook door mijn eerdere ervaringen, tot een waar dieptepunt.
Er wordt nergens gezegd dat de hobby boven de wet gaat. Die wet, zoals je die zelf steeds aandraagt, laat een hoop ruimte over voor intepretatie, en wanneer er om verheldering wordt gevraagd geeft er niemand thuis, of ontstaan daar felle discussies over. Ik stel je de volgende vraag: mag blinderingsfolie worden aangebracht op de achterste zijruiten? In die wet van je wordt gesproken over de zijruiten, niet over de achterste zijruiten. Hier is al eens op dit forum een discussie over geweest. Ander voorbeeld: mag ik handheld bellen bij het stoplicht? Ook een punt van discussie wat je hier terug kunt vinden.
En als laatste punt: die verandering vond plaats in de opmaak, op verzoek van MotoRon.

Tot slot wil ik je nog een vraag stellen: waarom denk je dat het niveau van respect voor de politie steeds verder daalt? Mijn mening: de wet is maar een stuk papier, in dit land hebben we te maken met mensen. Wanneer een agent mij vertelt dat ze in de periode dat we ze echt nodig hadden niks voor me kan betekenen omwille van de wet, gaat mijn bloed koken. We hebben het over mensen, niet over een stuk papier. Blijkbaar moesten er ongelukken gebeuren voordat er werkelijk wat gedaan kon worden. Wanneer ik dan een bekeuring krijg tijdens de heksenjacht van Streetpower voor iets onbenulligs met datzelfde argument, verplaats je dan eens in mijn schoenen en zie dan eens waarom mensen zo'n hekel aan dat uniform krijgen.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

de politie maakt die wetten niet, dat doen de mensen die de nederlanders zelf hebben gekozen. maar de politie is wel degene die er op aangevallen wordt.
als je werkelijk gelooft dat er ook maar 1 diender is die liever bonnetjes schrijft dan een mafkees op kan sluiten die mensen hun leven verragt, dan vind ik dat erg jammer want dat gaat er bij mij niet in.
wat dat betreft lopen wij nog vaker met onze neus tegen de deur dan de meeste burgers, er is gewoon zo veel wat niet kan/mag enz. erg frustrerend als je niet uitkijkt.
Ok misschien is het makkelijk praten, ik ben ook niet van het verkeer. Maar we pakken liever echte boeven, helaas/gelukkig kan dat niet elk moment van de dag. En het vangen van een echte upfucker ligt ingewikkelder dan een bekeuring wegens een defect lichtje. Wat overigens iets is waar veel meer mensen last van hebben en wat gevaar oplevert. Dat neemt niet weg dat het probleem van je moeder en jij dan maar op een tweede plan komt, alleen is de politie ook vaak aan handen en voeten gebonden.
Wie rent, bekent!
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Goed, ik hoop dat topicstarter zijn antwoorden heeft gekregen en sluit bij deze het topic.
Gesloten