Begrip gevraagd en hulp over tuning

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Als er in een Schiedammer parkmoord fouten worden gemaakt word ik er ook op aangekeken, om maar iets te noemen. Dus zo zielig is de tuner wat dat betreft niet, het werkt (helaas!!!) altijd zo.
Wie rent, bekent!
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

ook die worden aangepakt hoor!
druk jezelf niet zo in de slachtoffer rol
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Scientist schreef: Allemaal stereotypen dus, zoals een ander mij ook ziet. Dus kijk daar eens doorheen en hou iemand aan omdat de rijstijl opvalt, niet omdat de auto zelf de aandacht trekt.
staande houden
Wie rent, bekent!
Scientist TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Scientist »

The Scorpion schreef:
Scientist schreef: Allemaal stereotypen dus, zoals een ander mij ook ziet. Dus kijk daar eens doorheen en hou iemand aan omdat de rijstijl opvalt, niet omdat de auto zelf de aandacht trekt.
staande houden
Doe alsjeblieft niet zo bijdehand zeg. Voor mij is dat hetzelfde. Net zoals tuners voor jou de personen zijn die een aftermarket bodykit monteren.
Scientist TS
Infopolitie Gast

Guido schreef:ook die worden aangepakt hoor!
Dat doe ik helemaal niet? Alleen worden de mensen die serieus bezig zijn met hun hobby, aangezien voor de groep waar ze juist een hekel aan hebben. Dat probeer ik dus duidelijk te maken.
Guido TS
Infopolitie Gast

Scientist schreef:
The Scorpion schreef:
staande houden
Doe alsjeblieft niet zo bijdehand zeg. Voor mij is dat hetzelfde. Net zoals tuners voor jou de personen zijn die een aftermarket bodykit monteren.
doe jij eens niet zo bijdehand.
Als je het verschil tussen die 2 dingen al niet kunt onderscheiden dan snap ik best dat het voertuigreglement ook te hoog voor je gegrepen is.
Guido TS
Infopolitie Gast

Scientist schreef:
Dat doe ik helemaal niet? Alleen worden de mensen die serieus bezig zijn met hun hobby, aangezien voor de groep waar ze juist een hekel aan hebben. Dat probeer ik dus duidelijk te maken.

mijn opa, 86 jaar, rijdt nog prima auto.

Die vindt jouw opmerkingen over andere bejaarden vast ook vervelend.
Immers, hij wordt aangekeken voor een groep waar hij zelf ook een hekel aan heeft...
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Scientist schreef:Alleen worden de mensen die serieus bezig zijn met hun hobby, aangezien voor de groep waar ze juist een hekel aan hebben. Dat probeer ik dus duidelijk te maken.
Je maakt dus zelf onderscheid tussen de serieuze groep hobbyisten, en de grote groep, prima, maar ga dan niet zelf generaliseren.
En is onderstaande quote dan om je argumenten kracht bij te zetten?
Scientist schreef:Tot slot wil ik hier nog even flink kotsen op de KLPD (waarbij ik niemand persoonlijk voor de schenen wil schoppen)
ik stel voor dat we weer On Topic gaan. We zitten hier tenslotte in het gastendeel.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Scientist TS
Infopolitie Gast

Guido schreef:
Scientist schreef:

mijn opa, 86 jaar, rijdt nog prima auto.

Die vindt jouw opmerkingen over andere bejaarden vast ook vervelend.
Immers, hij wordt aangekeken voor een groep waar hij zelf ook een hekel aan heeft...
Met andere woorden: je bent het dus eens met me?
Scientist TS
Infopolitie Gast

Guido schreef:
Scientist schreef:
The Scorpion schreef:
staande houden
doe jij eens niet zo bijdehand.
Als je het verschil tussen die 2 dingen al niet kunt onderscheiden dan snap ik best dat het voertuigreglement ook te hoog voor je gegrepen is.
De betekenis was vrij duidelijk toch? Ik ken het verschil ja. Erg jammer dat je op die manier reageert. Iemand meteen verbeteren komt op mij erg betweterig over. Als jij het verschil al niet ziet tussen een tuner en een styler kun je beter geen deel nemen aan de discussie.
Scientist TS
Infopolitie Gast

MotoRon schreef:
Scientist schreef:Alleen worden de mensen die serieus bezig zijn met hun hobby, aangezien voor de groep waar ze juist een hekel aan hebben. Dat probeer ik dus duidelijk te maken.
Je maakt dus zelf onderscheid tussen de serieuze groep hobbyisten, en de grote groep, prima, maar ga dan niet zelf generaliseren.
En is onderstaande quote dan om je argumenten kracht bij te zetten?
Scientist schreef:Tot slot wil ik hier nog even flink kotsen op de KLPD (waarbij ik niemand persoonlijk voor de schenen wil schoppen)
ik stel voor dat we weer On Topic gaan. We zitten hier tenslotte in het gastendeel.
Ik heb gezegd: de KLPD. Niet de agenten van de KLPD, deze krijgen immers toch alleen de opdracht?
Guido TS
Infopolitie Gast

Scientist schreef: Je leest niet goed. Mijn punt was dat er ook agenten zijn die niet voor elk wissewasje een bekeuring schrijven. Hoewel dit een bijzonder evenement was, en waarschijnlijk veel kranten gehaald zou hebben als dit wel het geval had geweest. Maar blijkbaar kan het dus ook anders.
jij quote niet goed.

Disrectionaire bevoegdheid.

Als ik op straat loop ren ik ook niet achter elke koplamp aan.
Als ik met een verkeerscontrole ben schrijf ik er wel voor.

Jij moet gewoon zorgen dat je auto (waar je kennelijk erg veel om geeft) tip top in orde is.
Als dat zo is valt er neits te schrijven (en heb jij weer niets te klagen)

Ik word een beetje moe van het feit dat voor sommige mensen kennelijk dat stuk blik (niet neerbuigend bedoeld) belangrijker is dan wat dan ook.

Verder valt mij op dat ze vervolgens bij het vermeubelen van dat blik de wet niet lezen, niet begrijpen of simpelweg aan hun laars lappen.
En dan vervolgens gaan lopen zeuren op de politie omdat die haar werk doet...
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Nogmaals het verzoek: graag weer on topic, anders gaat het slot er op.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

@scientist, dat verbeteren is niet betweterig bedoeld. We hebben het hier laatst nog over gehad in het besloten gedeelte. Het doel is om de "burger" duidelijk te maken wat het verschil is tussen aanhouden en staandehouden. Omdat het hier eigenlijk tussen neus en lippen door gezegd wordt, wordt er niet te veel op ingegaan. Dat is niet bedoeld om te verbeteren, maar om een stukje informatie naar buiten te brengen. Wellicht komt het bot bij je over, maar na deze uitleg kun je The Scorpion niet langer betweterig noemen :wink:

edit: beetje aangepast door mezelf :wink:
Laatst gewijzigd door Thijs op 08 dec 2005, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Scientist TS
Infopolitie Gast

Guido schreef:
Scientist schreef: Je leest niet goed. Mijn punt was dat er ook agenten zijn die niet voor elk wissewasje een bekeuring schrijven. Hoewel dit een bijzonder evenement was, en waarschijnlijk veel kranten gehaald zou hebben als dit wel het geval had geweest. Maar blijkbaar kan het dus ook anders.
jij quote niet goed.

Disrectionaire bevoegdheid.

Als ik op straat loop ren ik ook niet achter elke koplamp aan.
Als ik met een verkeerscontrole ben schrijf ik er wel voor.

Jij moet gewoon zorgen dat je auto (waar je kennelijk erg veel om geeft) tip top in orde is.
Als dat zo is valt er neits te schrijven (en heb jij weer niets te klagen)

Ik word een beetje moe van het feit dat voor sommige mensen kennelijk dat stuk blik (niet neerbuigend bedoeld) belangrijker is dan wat dan ook.

Verder valt mij op dat ze vervolgens bij het vermeubelen van dat blik de wet niet lezen, niet begrijpen of simpelweg aan hun laars lappen.
En dan vervolgens gaan lopen zeuren op de politie omdat die haar werk doet...
Om te schrijven voor die koplamp zou een beetje triest zijn als er een reserve klaar ligt in het handschoenenkastje. Dat bedoel ik met "pakken wat je pakken kunt".

Als je mij specifiek bedoelt, dat "stuk blik" is tiptop in orde. Maar voor alles is te schrijven. Dat "stuk blik" is mijn trots. Voor anderen is dat hun postzegelverzameling, die zijn daar net zo zuinig op. Tijdens het "vermeubelen" wordt wel degelijk rekening gehouden met de wet. Maar je zult zelf ook wel weten dat de regels vaak erg onduidelijk zijn, en bij opheldering word je van het kastje naar de muur gestuurd. Soms blijven er bepaalde dingen over aan de bui van de agent. En die kiest er dan voor om voor in mijn ogen een onbenullig dingetje de bekeuring te schrijven. Of omdat een agent zelf de regels niet weet. Laatst was er een agent stellig van overtuigd dat de aftermarket-gordels die werden gedragen niet waren toegestaan, en werd er een bekeuring voor geschreven. Een paar dagen later kwam er een belletje, dat de bekeuring was verscheurd. Kan gebeuren, maar daarmee blijkt wel dat de wet soms ook onduidelijk is en ook een agent kan geen compleet wetboek uit het hoofd kennen.
Gesloten