aanhouding
Moderator: Moderatorteam
-
Kim22 TS
- Infopolitie Gast
aanhouding
Ik ben 2 weken geleden aangehouden door een motoragent. Hij zegt dat ik door het rood gereden ben maar ik weet zeker dat dit niet het geval was. Hij heeft me achtervolgt naar het priveterrein van mijn werk en toen ik uitstapte heeft hij mij bekeurd.
Hij heeft me niet staande gehouden na het voorval. Hij heeft ook geen zwaai lichten gebruikt.
Nu wilde ik vragen of iemsn weet of het mag dat een politiemotor zonder bewijs mij zomaar mag bekeuren op het prive terrein van mijn werk?
Hij heeft me niet staande gehouden na het voorval. Hij heeft ook geen zwaai lichten gebruikt.
Nu wilde ik vragen of iemsn weet of het mag dat een politiemotor zonder bewijs mij zomaar mag bekeuren op het prive terrein van mijn werk?
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: aanhouding
Kim, waar en hoe je aan de kant wordt gezet maakt niets uit.Kim22 schreef:Ik ben 2 weken geleden aangehouden door een motoragent. Hij zegt dat ik door het rood gereden ben maar ik weet zeker dat dit niet het geval was. Hij heeft me achtervolgt naar het priveterrein van mijn werk en toen ik uitstapte heeft hij mij bekeurd.
Als de politieman jou een bekeuring geeft voor het rijden door rood, en jij het er niet mee eens bent, kun je dat aanvechten, maar niet met dit soort argumenten. Hij zal je naar je personalia hebben gevraagd, en dat heet "staande houden". Of jij uit jezelf stopt, of dat je daartoe een teken hebt gekregen, is evenmin van belang.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Het komt er dus op neer dat een agent mag doen wat hij wilt. Dus hij mag een boete uitdelen ook al is dit niet gegrond zolang hij maar volhoudt dat ik deze verdien?Kim22 schreef:Ik ben 2 weken geleden aangehouden door een motoragent. Hij zegt dat ik door het rood gereden ben maar ik weet zeker dat dit niet het geval was. Hij heeft me achtervolgt naar het priveterrein van mijn werk en toen ik uitstapte heeft hij mij bekeurd.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Hoe bedoel je zonder bewijs? De agent heeft het toch geconstateerd. Dat het op prive terrein is gebeurd maakt verder niets uit.Kim22 schreef:Nu wilde ik vragen of iemsn weet of het mag dat een politiemotor zonder bewijs mij zomaar mag bekeuren op het prive terrein van mijn werk?
-
kim22 TS
- Infopolitie Gast
reactie op vorige vraag op staande houden
Het komt er dus op neer dat een agent mag doen wat hij wilt. Dus hij mag een boete uitdelen ook al is dit niet gegrond zolang hij maar volhoudt dat ik deze verdien? Zijn er geen regels waaraan zij zich moeten houden?
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Re: reactie op vorige vraag op staande houden
Nee het komt er niet op neer dat een agent zo maar mag doen wat hij of zij wil. Ook de politie is aan regels gebonden.kim22 schreef:Het komt er dus op neer dat een agent mag doen wat hij wilt. Dus hij mag een boete uitdelen ook al is dit niet gegrond zolang hij maar volhoudt dat ik deze verdien? Zijn er geen regels waaraan zij zich moeten houden?
- rai
- Geslacht:
Om even door de wirwar van je verhaal heen te gaan de antwoorden op je volgende vragen.
Als hij geconstateerd heeft dat u door rood rijdt, is dat zijn waarneming en mag hij daarvoor schrijven, na het ontvangen van de beschikking is het aan u om aan te tonen dat het niet zo is.
Dat het prive terrein is doet niet ter zake, en uit uw verhaal opmakende kon hij het terrein gewoon oprijden en maakt het dus deel uit van de weg, ook al hangt er een bordje prive-terrein.
En zoals ik al eerder zei, dat mag gewoon.
Of had u liever over 6 weken niets vermoedend een acceptgiro ontvangen ???
Het eerste is niet aanhouden, maar staande houden, want aanhouden is gewoon mee naar het bureau.Ik ben 2 weken geleden aangehouden door een motoragent. Hij zegt dat ik door het rood gereden ben maar ik weet zeker dat dit niet het geval was.
Als hij geconstateerd heeft dat u door rood rijdt, is dat zijn waarneming en mag hij daarvoor schrijven, na het ontvangen van de beschikking is het aan u om aan te tonen dat het niet zo is.
Perfect, beter dan dat hij uw kenteken noteert en u over een week of 6 niets vermoedend een acceptgiro in de bus ontvangt.Hij heeft me achtervolgt naar het priveterrein van mijn werk en toen ik uitstapte heeft hij mij bekeurd.
Dat het prive terrein is doet niet ter zake, en uit uw verhaal opmakende kon hij het terrein gewoon oprijden en maakt het dus deel uit van de weg, ook al hangt er een bordje prive-terrein.
Zie mijn eerste antwoord, wat met u gebeurd is, is staande houden en niet aanhouden.Hij heeft me niet staande gehouden na het voorval.
Wat is volgens u de noodzaak om dit te moeten gebruiken ?????Hij heeft ook geen zwaai lichten gebruikt.
Wat verstaat u onder een politiemotor zonder bewijs ????Nu wilde ik vragen of iemsn weet of het mag dat een politiemotor zonder bewijs mij zomaar mag bekeuren op het prive terrein van mijn werk?
En zoals ik al eerder zei, dat mag gewoon.
Of had u liever over 6 weken niets vermoedend een acceptgiro ontvangen ???
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Kim,kim22 schreef:Het komt er dus op neer dat een agent mag doen wat hij wilt. Dus hij mag een boete uitdelen ook al is dit niet gegrond zolang hij maar volhoudt dat ik deze verdien? Zijn er geen regels waaraan zij zich moeten houden?
het is al heel vaak gezegd hier op het forum maar een agent zal 9 van de 10 keer gelijk krijgen bij een bezwaarschrift. Waarom ? Omdat een agent de ambtseed danwel belofte aflegd. Dus als de collega beweerd dat jij door rood bent gereden geloof ik dat onmiddellijk. Waarom zou hij je anders achtervolgen tot je werk ?
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Anonymous schreef:Kim22 schreef:Ik ben 2 weken geleden aangehouden door een motoragent. Hij zegt dat ik door het rood gereden ben maar ik weet zeker dat dit niet het geval was. Hij heeft me achtervolgt naar het priveterrein van mijn werk en toen ik uitstapte heeft hij mij bekeurd.
Het komt er dus op neer dat een agent mag doen wat hij wilt. Dus hij mag een boete uitdelen ook al is dit niet gegrond zolang hij maar volhoudt dat ik deze verdien?
hij heeft een eed meoten afleggen, dus niet zomaar.
hij zal het echt waargenomen hebben op liegen bij de politie staat bijna de doodstraf.
je bent niet aangehouden, maar staande gehouden.
En ja, hij mag achter je aanrijden.
-
kim22 TS
- Infopolitie Gast
boete rood rijen
Mijn probleem is eigenlijk als volgt. als iemand te hard rijdt of een andere overtreding begaat dan kun je bezwaar aantekenen en foto's opvragen.
Bij dit incident is het dus niet mogelijk.
Stel ik schrijf een brief, krijg ik dan gewoon als reactie terug de politieagent heeft het gezien ? Als ik door het rood gereden ben dan is dat een grote fout geweest maar dan wil ik wel met zekerheid zien dat ik daadwerkelijk door het rood gereden ben.
Stel ik schrijf een brief, krijg ik dan gewoon als reactie terug de politieagent heeft het gezien ? Als ik door het rood gereden ben dan is dat een grote fout geweest maar dan wil ik wel met zekerheid zien dat ik daadwerkelijk door het rood gereden ben.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
en natuurlijk zijn er regels waar de politieman zich aan moet houden. Er zijn hier ook geen regels overtreden.kim22 schreef:Het komt er dus op neer dat een agent mag doen wat hij wilt. Dus hij mag een boete uitdelen ook al is dit niet gegrond zolang hij maar volhoudt dat ik deze verdien? Zijn er geen regels waaraan zij zich moeten houden?
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Re: boete rood rijen
Ik kan je maar 1 ding meegeven; heb meer vertrouwen in de politie. Hij bekeurt je echt niet bij twijfel hoor..geloof me.kim22 schreef:Mijn probleem is eigenlijk als volgt. als iemand te hard rijdt of een andere overtreding begaat dan kun je bezwaar aantekenen en foto's opvragen.
-
kim22 TS
- Infopolitie Gast
boete rood rijden
Waar kan ik de regels vinden waaraan een agent zich dient te houden?
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Re: boete rood rijden
Politiewet o.a.kim22 schreef:Waar kan ik de regels vinden waaraan een agent zich dient te houden?
Succes.
- rai
- Geslacht:
Re: boete rood rijen
Het enige bewijs dat er is, is de verklaring van de agent.kim22 schreef:Mijn probleem is eigenlijk als volgt. als iemand te hard rijdt of een andere overtreding begaat dan kun je bezwaar aantekenen en foto's opvragen.
Verder zult u er geen bewijs van zien.
Die agent heeft iets gezien, dat is het bewijs, nu is het uw beurt om het tegendeel te bewijzen.
Het gros van de bekeuringen gebeurd gewoon zonder dat er bewijs is van technische hulpmiddelen.
En daarbij, wat is voor die bewuste agent de meerwaarde door net u een "onterechte" bekeuring te geven ???
Hij wordt er zelf geen haar beter van.
En een wedervraag, wat voor kleur had het verkeerslicht volgens u voor kleur dan ???