aanhouding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Kim22 TS
Infopolitie Gast

aanhouding

Ongelezen bericht door Kim22 »

Ik ben 2 weken geleden aangehouden door een motoragent. Hij zegt dat ik door het rood gereden ben maar ik weet zeker dat dit niet het geval was. Hij heeft me achtervolgt naar het priveterrein van mijn werk en toen ik uitstapte heeft hij mij bekeurd.
Hij heeft me niet staande gehouden na het voorval. Hij heeft ook geen zwaai lichten gebruikt.
Nu wilde ik vragen of iemsn weet of het mag dat een politiemotor zonder bewijs mij zomaar mag bekeuren op het prive terrein van mijn werk?
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: aanhouding

Ongelezen bericht door MotoRon »

Kim22 schreef:Ik ben 2 weken geleden aangehouden door een motoragent. Hij zegt dat ik door het rood gereden ben maar ik weet zeker dat dit niet het geval was. Hij heeft me achtervolgt naar het priveterrein van mijn werk en toen ik uitstapte heeft hij mij bekeurd.
Hij heeft me niet staande gehouden na het voorval. Hij heeft ook geen zwaai lichten gebruikt.
Nu wilde ik vragen of iemsn weet of het mag dat een politiemotor zonder bewijs mij zomaar mag bekeuren op het prive terrein van mijn werk?
Kim, waar en hoe je aan de kant wordt gezet maakt niets uit.
Als de politieman jou een bekeuring geeft voor het rijden door rood, en jij het er niet mee eens bent, kun je dat aanvechten, maar niet met dit soort argumenten. Hij zal je naar je personalia hebben gevraagd, en dat heet "staande houden". Of jij uit jezelf stopt, of dat je daartoe een teken hebt gekregen, is evenmin van belang.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Kim22 schreef:Ik ben 2 weken geleden aangehouden door een motoragent. Hij zegt dat ik door het rood gereden ben maar ik weet zeker dat dit niet het geval was. Hij heeft me achtervolgt naar het priveterrein van mijn werk en toen ik uitstapte heeft hij mij bekeurd.
Het komt er dus op neer dat een agent mag doen wat hij wilt. Dus hij mag een boete uitdelen ook al is dit niet gegrond zolang hij maar volhoudt dat ik deze verdien?
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Kim22 schreef:Nu wilde ik vragen of iemsn weet of het mag dat een politiemotor zonder bewijs mij zomaar mag bekeuren op het prive terrein van mijn werk?
Hoe bedoel je zonder bewijs? De agent heeft het toch geconstateerd. Dat het op prive terrein is gebeurd maakt verder niets uit.
kim22 TS
Infopolitie Gast

reactie op vorige vraag op staande houden

Ongelezen bericht door kim22 »

Het komt er dus op neer dat een agent mag doen wat hij wilt. Dus hij mag een boete uitdelen ook al is dit niet gegrond zolang hij maar volhoudt dat ik deze verdien? Zijn er geen regels waaraan zij zich moeten houden?
Thijs TS
Infopolitie Gast

Re: reactie op vorige vraag op staande houden

Ongelezen bericht door Thijs »

kim22 schreef:Het komt er dus op neer dat een agent mag doen wat hij wilt. Dus hij mag een boete uitdelen ook al is dit niet gegrond zolang hij maar volhoudt dat ik deze verdien? Zijn er geen regels waaraan zij zich moeten houden?
Nee het komt er niet op neer dat een agent zo maar mag doen wat hij of zij wil. Ook de politie is aan regels gebonden.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Om even door de wirwar van je verhaal heen te gaan de antwoorden op je volgende vragen.
Ik ben 2 weken geleden aangehouden door een motoragent. Hij zegt dat ik door het rood gereden ben maar ik weet zeker dat dit niet het geval was.
Het eerste is niet aanhouden, maar staande houden, want aanhouden is gewoon mee naar het bureau.
Als hij geconstateerd heeft dat u door rood rijdt, is dat zijn waarneming en mag hij daarvoor schrijven, na het ontvangen van de beschikking is het aan u om aan te tonen dat het niet zo is.
Hij heeft me achtervolgt naar het priveterrein van mijn werk en toen ik uitstapte heeft hij mij bekeurd.
Perfect, beter dan dat hij uw kenteken noteert en u over een week of 6 niets vermoedend een acceptgiro in de bus ontvangt.
Dat het prive terrein is doet niet ter zake, en uit uw verhaal opmakende kon hij het terrein gewoon oprijden en maakt het dus deel uit van de weg, ook al hangt er een bordje prive-terrein.
Hij heeft me niet staande gehouden na het voorval.
Zie mijn eerste antwoord, wat met u gebeurd is, is staande houden en niet aanhouden.
Hij heeft ook geen zwaai lichten gebruikt.
Wat is volgens u de noodzaak om dit te moeten gebruiken ?????
Wat verstaat u onder een politiemotor zonder bewijs ????

En zoals ik al eerder zei, dat mag gewoon.
Of had u liever over 6 weken niets vermoedend een acceptgiro ontvangen ???
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

kim22 schreef:Het komt er dus op neer dat een agent mag doen wat hij wilt. Dus hij mag een boete uitdelen ook al is dit niet gegrond zolang hij maar volhoudt dat ik deze verdien? Zijn er geen regels waaraan zij zich moeten houden?
Kim,

het is al heel vaak gezegd hier op het forum maar een agent zal 9 van de 10 keer gelijk krijgen bij een bezwaarschrift. Waarom ? Omdat een agent de ambtseed danwel belofte aflegd. Dus als de collega beweerd dat jij door rood bent gereden geloof ik dat onmiddellijk. Waarom zou hij je anders achtervolgen tot je werk ?
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Anonymous schreef:

Het komt er dus op neer dat een agent mag doen wat hij wilt. Dus hij mag een boete uitdelen ook al is dit niet gegrond zolang hij maar volhoudt dat ik deze verdien?

hij heeft een eed meoten afleggen, dus niet zomaar.
hij zal het echt waargenomen hebben op liegen bij de politie staat bijna de doodstraf.

je bent niet aangehouden, maar staande gehouden.
En ja, hij mag achter je aanrijden.
kim22 TS
Infopolitie Gast

boete rood rijen

Mijn probleem is eigenlijk als volgt. als iemand te hard rijdt of een andere overtreding begaat dan kun je bezwaar aantekenen en foto's opvragen.
Bij dit incident is het dus niet mogelijk.
Stel ik schrijf een brief, krijg ik dan gewoon als reactie terug de politieagent heeft het gezien ? Als ik door het rood gereden ben dan is dat een grote fout geweest maar dan wil ik wel met zekerheid zien dat ik daadwerkelijk door het rood gereden ben.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

en natuurlijk zijn er regels waar de politieman zich aan moet houden. Er zijn hier ook geen regels overtreden.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Re: boete rood rijen

kim22 schreef:Mijn probleem is eigenlijk als volgt. als iemand te hard rijdt of een andere overtreding begaat dan kun je bezwaar aantekenen en foto's opvragen.
Stel ik schrijf een brief, krijg ik dan gewoon als reactie terug de politieagent heeft het gezien ? Als ik door het rood gereden ben dan is dat een grote fout geweest maar dan wil ik wel met zekerheid zien dat ik daadwerkelijk door het rood gereden ben.
Ik kan je maar 1 ding meegeven; heb meer vertrouwen in de politie. Hij bekeurt je echt niet bij twijfel hoor..geloof me.
kim22 TS
Infopolitie Gast

boete rood rijden

Waar kan ik de regels vinden waaraan een agent zich dient te houden?
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Re: boete rood rijden

kim22 schreef:Waar kan ik de regels vinden waaraan een agent zich dient te houden?
Politiewet o.a.

Succes.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Re: boete rood rijen

Ongelezen bericht door rai »

kim22 schreef:Mijn probleem is eigenlijk als volgt. als iemand te hard rijdt of een andere overtreding begaat dan kun je bezwaar aantekenen en foto's opvragen.
Het enige bewijs dat er is, is de verklaring van de agent.
Verder zult u er geen bewijs van zien.
Die agent heeft iets gezien, dat is het bewijs, nu is het uw beurt om het tegendeel te bewijzen.
Het gros van de bekeuringen gebeurd gewoon zonder dat er bewijs is van technische hulpmiddelen.

En daarbij, wat is voor die bewuste agent de meerwaarde door net u een "onterechte" bekeuring te geven ???
Hij wordt er zelf geen haar beter van.

En een wedervraag, wat voor kleur had het verkeerslicht volgens u voor kleur dan ???
Gesloten