Uitlenen uitrusting

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

PaTeer1 TS
Infopolitie Gast

Uitlenen uitrusting

Ongelezen bericht door PaTeer1 »

Bij mijn dochter in de klas had deze week een klasgenootje een spreekbeurt over de politie, hij had dit onderwerp gekozen omdat de vader van een vriendje van hem hoofdagent is. Nou had hij om zijn spreekbeurt te illustreren de volgende voorwerpen meegenomen: Handboeien, pistooltas (gelukkig leeg), blousson, pet, wapenstok, een kogelhuls en nog wat andere dingetjes. Nou werk ik ook bij de baas, niet uniformdragend, maar volgens mij mag hij deze dingen helemaal niet eens uitlenen en zeker niet aan het vriendje van zijn zoontje. Of zit ik er nou naast? Ik zou het in ieder geval niet toestaan.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Handboeien lijkt mij zeker niet. Pistooltas kun je volgens mij zelf ook kopen. Wapenstok lijkt mij ook niet kunnen en kogelhuls hoort volgens mij bij verboden wapens en munitie... Of zit ik er helemaal naast??
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

ach, er mag zoveel niet.

Ik zou me er niet druk om maken.
Iris TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Iris »

Ik weet een ding zeker. Het maakt de spreekbeurt wel erg leuk voor die kinderen!
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Waar gaat hier nou om? Die kids willen een leuke spreekbeurt.
Heb ik zo ook wel eens uitgeleend.
Boeien op slot, kan er niets mee gebeuren.

De rest is mierenbevruchten.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

wapenstok
Mwha, een minderjarige met een wapenstok over straat is mi nog wel verboden hoor.

Ik vind het geheel onverstandig in ieder geval.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
marvinboogaard TS
Infopolitie Gast

re

Ongelezen bericht door marvinboogaard »

Officieel niet volgens het voorschrift!
Maar ach........vloeken mag ook niet. 8)
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

En als het afgepakt wordt op straat? :roll: :roll: Neem dan die agent ook mee, is het helemaal leuk :wink: :lol:
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

En dan vertellen wij de volgende dag vervolgens wat wel mag en wat niet mag :?

Onbewust gaan we allemaal wel eens de mist in. Je vergeet je rijbewijs een keer mee te pakken of je rijdt een wat te hard maar dat glas in dat kooitje zit er nog steeds in.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

rich schreef:
wapenstok
Mwha, een minderjarige met een wapenstok over straat is mi nog wel verboden hoor.

Ik vind het geheel onverstandig in ieder geval.
Owww, die stond er ook bij, dat had ik te snel gelezen.
Ja, dat kan inderdaad niet, daar is de uitleenagent inderdaad te ver gegaan.
Heb ik nog nooit meegegeven, voor alle duidelijkheid.
Pardon me TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Pardon me »

Op de basischool was er zelfs iemand die de glock van zijn vader (politieman) mee had genomen bij een politie spreekbeurt. Daar hoef je volgens mij ook niet moeilijk over te doen. Zo lang er maar geen kogels in de buurt zijn :wink:
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Pardon me schreef:Op de basischool was er zelfs iemand die de glock van zijn vader (politieman) mee had genomen bij een politie spreekbeurt. Daar hoef je volgens mij ook niet moeilijk over te doen. Zo lang er maar geen kogels in de buurt zijn :wink:
Sorry hoor, maar ook al zijn er geen kogels in de buurt lijkt het me nog niet verstandig!!!
Dan kun je beter een agent meenemen die het zelf laat zien!!
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Pardon me schreef:Op de basischool was er zelfs iemand die de glock van zijn vader (politieman) mee had genomen bij een politie spreekbeurt. Daar hoef je volgens mij ook niet moeilijk over te doen. Zo lang er maar geen kogels in de buurt zijn :wink:
Dan zal het geen politie agent geweest zijn, daar de politie een Walther heeft en geen Glock.
Dan moet hij werkzaam geweest zijn bij de Kmar. :wink:
Maar bij een wapenstok kan je nog grote vraagtekens plaatsen om het als spreekbeurt item meet te nemen, maar het vuurwapen, tsja.....
Tenzij papa mee is, dan wordt het wat anders.
Pardon me TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Pardon me »

rai schreef:
Dan zal het geen politie agent geweest zijn, daar de politie een Walther heeft en geen Glock.
Dan moet hij werkzaam geweest zijn bij de Kmar. :wink:
Maar bij een wapenstok kan je nog grote vraagtekens plaatsen om het als spreekbeurt item meet te nemen, maar het vuurwapen, tsja.....
Tenzij papa mee is, dan wordt het wat anders.
dan zal het wel een walther geweest zijn. Want die vader werkte echt bij de politie. Naja ik heb me er nooit echt in verdiept welke wapens de politie gebruikt :D

In mijn ogen is het meenemen van een wapenstok gevaarlijker dan een ongeladen pistool.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Pardon me schreef:In mijn ogen is het meenemen van een wapenstok gevaarlijker dan een ongeladen pistool.
En dat ben ik dus niet met je eens.
Met een wapenstok kun je inderdaad lekker "rammen" en iemand aardig mee verwonden.
Een vuurwapen, ook al is die ongeladen, kun je veel meer schade mee aanrichten.

Ga er niet te veel over zeggen, maar waarom denk je dat speelgoedpistooltjes, welke je veel in Zuid-Europa kunt kopen, en op echt gelijkend zijn, in Nederland gewoon verboden zijn.
Gesloten