Uitlenen uitrusting
Moderator: Moderatorteam
-
PaTeer1 TS
- Infopolitie Gast
Uitlenen uitrusting
Bij mijn dochter in de klas had deze week een klasgenootje een spreekbeurt over de politie, hij had dit onderwerp gekozen omdat de vader van een vriendje van hem hoofdagent is. Nou had hij om zijn spreekbeurt te illustreren de volgende voorwerpen meegenomen: Handboeien, pistooltas (gelukkig leeg), blousson, pet, wapenstok, een kogelhuls en nog wat andere dingetjes. Nou werk ik ook bij de baas, niet uniformdragend, maar volgens mij mag hij deze dingen helemaal niet eens uitlenen en zeker niet aan het vriendje van zijn zoontje. Of zit ik er nou naast? Ik zou het in ieder geval niet toestaan.
-
Iris TS
- Infopolitie Gast
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Mwha, een minderjarige met een wapenstok over straat is mi nog wel verboden hoor.wapenstok
Ik vind het geheel onverstandig in ieder geval.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
En dan vertellen wij de volgende dag vervolgens wat wel mag en wat niet mag
Onbewust gaan we allemaal wel eens de mist in. Je vergeet je rijbewijs een keer mee te pakken of je rijdt een wat te hard maar dat glas in dat kooitje zit er nog steeds in.
Onbewust gaan we allemaal wel eens de mist in. Je vergeet je rijbewijs een keer mee te pakken of je rijdt een wat te hard maar dat glas in dat kooitje zit er nog steeds in.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Owww, die stond er ook bij, dat had ik te snel gelezen.rich schreef:Mwha, een minderjarige met een wapenstok over straat is mi nog wel verboden hoor.wapenstok
Ik vind het geheel onverstandig in ieder geval.
Ja, dat kan inderdaad niet, daar is de uitleenagent inderdaad te ver gegaan.
Heb ik nog nooit meegegeven, voor alle duidelijkheid.
-
Pardon me TS
- Infopolitie Gast
Sorry hoor, maar ook al zijn er geen kogels in de buurt lijkt het me nog niet verstandig!!!Pardon me schreef:Op de basischool was er zelfs iemand die de glock van zijn vader (politieman) mee had genomen bij een politie spreekbeurt. Daar hoef je volgens mij ook niet moeilijk over te doen. Zo lang er maar geen kogels in de buurt zijn
Dan kun je beter een agent meenemen die het zelf laat zien!!
- rai
- Geslacht:
Dan zal het geen politie agent geweest zijn, daar de politie een Walther heeft en geen Glock.Pardon me schreef:Op de basischool was er zelfs iemand die de glock van zijn vader (politieman) mee had genomen bij een politie spreekbeurt. Daar hoef je volgens mij ook niet moeilijk over te doen. Zo lang er maar geen kogels in de buurt zijn
Dan moet hij werkzaam geweest zijn bij de Kmar.
Maar bij een wapenstok kan je nog grote vraagtekens plaatsen om het als spreekbeurt item meet te nemen, maar het vuurwapen, tsja.....
Tenzij papa mee is, dan wordt het wat anders.
-
Pardon me TS
- Infopolitie Gast
dan zal het wel een walther geweest zijn. Want die vader werkte echt bij de politie. Naja ik heb me er nooit echt in verdiept welke wapens de politie gebruiktrai schreef:Dan zal het geen politie agent geweest zijn, daar de politie een Walther heeft en geen Glock.Pardon me schreef:Op de basischool was er zelfs iemand die de glock van zijn vader (politieman) mee had genomen bij een politie spreekbeurt. Daar hoef je volgens mij ook niet moeilijk over te doen. Zo lang er maar geen kogels in de buurt zijn
Dan moet hij werkzaam geweest zijn bij de Kmar.![]()
Maar bij een wapenstok kan je nog grote vraagtekens plaatsen om het als spreekbeurt item meet te nemen, maar het vuurwapen, tsja.....
Tenzij papa mee is, dan wordt het wat anders.
In mijn ogen is het meenemen van een wapenstok gevaarlijker dan een ongeladen pistool.
- rai
- Geslacht:
En dat ben ik dus niet met je eens.Pardon me schreef:In mijn ogen is het meenemen van een wapenstok gevaarlijker dan een ongeladen pistool.
Met een wapenstok kun je inderdaad lekker "rammen" en iemand aardig mee verwonden.
Een vuurwapen, ook al is die ongeladen, kun je veel meer schade mee aanrichten.
Ga er niet te veel over zeggen, maar waarom denk je dat speelgoedpistooltjes, welke je veel in Zuid-Europa kunt kopen, en op echt gelijkend zijn, in Nederland gewoon verboden zijn.