Politie over de bus baan
Moderator: Moderatorteam
-
Splinter TS
- Infopolitie Gast
-
FlyingDutchman TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Volgens mij ligt dit gevoeliger bij de burgers dan bij de agenten hoor.FlyingDutchman schreef:Waarom wordt deze post niet gesloten?
Toen ik een paar weken geleden een vraag stelde over het te hard rijden van een station autootje met de lettertjes politie erop werd mijn post binnen een uur gesloten.
Kennelijk een gevoelig onderwerp!
-
FlyingDutchman TS
- Infopolitie Gast
Ik denk dat het aan beide kanten gevoelig ligt.
Aan de kant van de politie omdat die geen kritiek willen horen op hun eigen weggedrag en overtredingen altijd schuiven op dienstbelang, aan de kant van de burgers omdat wij gefrustreerd raken doordat de politie zich niet aan verkeersregels houdt zonder dat er enig dienstbelang zichtbaar is. Als een politie auto te hard rijdt maar voor het volgende stoplicht rustig staat te wachten is het dienstbelang voor mij niet geloofwaardig.
Aan de kant van de politie omdat die geen kritiek willen horen op hun eigen weggedrag en overtredingen altijd schuiven op dienstbelang, aan de kant van de burgers omdat wij gefrustreerd raken doordat de politie zich niet aan verkeersregels houdt zonder dat er enig dienstbelang zichtbaar is. Als een politie auto te hard rijdt maar voor het volgende stoplicht rustig staat te wachten is het dienstbelang voor mij niet geloofwaardig.
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
en gelukkig is het niet aan u om te oordelen hoe er gereden word.FlyingDutchman schreef:Ik denk dat het aan beide kanten gevoelig ligt.
Als u een poltie wagen ziet rijden en daarbij gebruikt maakt van de vrijstelling van het RVV en vervolgens wacht voor een verkeerslicht dan kan dat 3 dingen betekeken,
de spoed is van de melding af,
de melding vraagt inzet, maar is neit dusdanig dreigend dat er risico's gelopen moet worden door door rood te kachelen
Er wordt naar het verkeer gekeken, en dan is het niet handig om in de stroom me te gaan, (verkeersbeeld is steeds hetzelfde)
De politie kan best tegen kritiek, getuige het aantal collegas wat heir toch dagelijks een flinke portie vragen beantwoord, op geheel vrijwillige basis.
Dat er af en toe bot gereageerd wordt is om uiteenlopende redenen.
De zeik cultuur in Nederland, als burgers niet harder dan 50 kmu mogen en de politie doet dat wel dan wordt dat gelijk weer als niet integer gezien en maken wij weer misbruik van onze positie.
(diezelfde burger loopt overigens te zeuren dat de politie er nooit is als je ze nodig hebt)
U bent de gelukkige bezitter van 1 van de integerste en transparantste politie korpsen van de wereld.
En zoals u zelf treffend afsluiten, met "aantoonbaar dienstbelang" moet u zich realiseren dat u daadwerkelijk niet kunt oordelen of er misbruik gemaakt wordt.
-
FlyingDutchman TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45