Politie over de bus baan

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

DUIV3NAAR TS
Infopolitie Gast

Politie over de bus baan

Ongelezen bericht door DUIV3NAAR »

Mij en een collega was opgevallen dat als wij 's ochtends naar nijmegen gaan voor het werk en bij nijmegen in de file staan er elke keer rond de zelfde tijd de zelfde politie wagen met dezelfde agent over de bus baan voorbij komt
wij vermoeden dat hij gewoon op weg naar het werk (bureau) is en vroegen ons dus af of het dan toegestaan is om de bus baan te gebruiken of dat dit alleen in bijzondere gevallen mag

alvast bedankt voor de tijd en moeite !!
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

1. Als de politie in de file gaat staan kost dat veel arbeidsuren, wat ten koste gaat van de veiligheid op straat, en ook nog eens van uw belastingcenten.

2. De politie heeft vrijstelling van het RVV 1990, oftewel de verkeersregels. Dat betekent niet dat de politie onveilig mag rijden (art. 5 wegenverkeerswet), maar zij mogen dus wel over een busbaan.
DUIV3NAAR TS
Infopolitie Gast

Kost veel arbeids uren zeg je alleen hij is op dat moment onderweg naar het werk krijgen jullie dan alle uren betaald ofzo wij max maar een half uur van je reis tijd en als hij om 8 uur moet beginnen kan hij ook een half uurtje eerder opstaan net als de rest van nederland moet
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Hij rijdt toch in een herkenbare dienstwagen ? Dan is hij dus in dienst. Tenzij het een hoge pief is die de dienstwagen mee naar huis mag nemen, maar naar mijn weten gebeurt dat niet snel.

Kortom: hij is niet onderweg naar het werk, maar hij is bezig met het uitoefenen van zijn taak.
DUIV3NAAR TS
Infopolitie Gast

hij rijdt idd in een herkenbare politie wagen maar wat zijn functie is heb ik natuurlijk geen flauw idee van

maar wij hadden eigenlijk meer de discussie of het nou wel of niet mocht als hij onderweg naar zijn werk zou zijn
maar als ik het goed begrijp mag dat dus niet

als hij wel in dienst is hek ook liever dat hij de bus baan pakt en gewoon lekker door gaat met zijn werk
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

geloof me, hij zal een reden hebben.
dat heet integriteit en staat bij de politie hoog in het vaandel
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

maar ik bedacht mij op tijd (maar net te laat dus) dat u als gast beter geholpen bent bij een antwoord waar de vrijstelling van de poltitie in genomoemd worden

http://vrijstelling.cjb.net

Ik denk dat de politie altijd een reden zal hebben om over de bus baan te kachelen.
En als dat niet zo is en dus alleen om file te vermijden is dan vind ik dat een kwalijke zaak!
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Hier en daar het een en ander tussenuit gehaald en wat gewijzigd om het een en ander leesbaar te maken en misverstanden weg te werken.

Hij is weer gewoon geopend.
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

aha nu snap ik het weer was even een draad kwijt hier :wink:
maar om ts nou even goed antwoord te geven .......heren ga u gang
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Fijn dat je hem weer geopend hebt alleen jammer dat je mijn bericht eruit hebt gehaald vondt dit namelijk wel een intressantre opmerking die guido plaatste aangezien dit wat hij zij min of meer het tegenovergestelde is van wat er nu staat
alleen zou het idd wel een hoop misverstanden veroorzaken
en was de opmerking ook door hem geplaatst omdat hij mij in 1e instantie verkeerd begreep
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Als dit gedaan wordt om sneller aan het bureau te ijn vanaf huis (woonwerk-verkeer dus) is dit op zijn zachts gezegd niet netjes.

Maar er zijn niet zo heel veel politiemensen die en opvallende auto voor woonwerk-verkeer hebben, immers die auto wordt vrijwel 24/7 ingezet voor het werk.

Woonwerk-verkeer met een dergelijke auto komt eigenlijk niet voor, waarmee ik zachtjes tot de conclusie kom, dat dit geen woonwerkverkeer is en dus gewoon diensttijd. Hij kan bijvoorbeeld vroeg beginnen met bijvoorbeeld filebegeleiding en dan is het wel zo handig om te zorgen dat je zo snel mogelijk vooraan komt te staan.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Ik heb hem inderdaad weer heropend, omdat het een en ander berust op misverstanden, veroorzaakt door knip, plak en wijzigingen aanbrengen.

Het is ook geen probleem om over dit soort dingen te discusseren, maar die uitspraak die achter jouw naam stond leek erop alsof dat uit jouw mond kwam, dat was ook de reden waarom ik hem in eerste instantie had gesloten.

Ik heb inderdaad even wat verwijderd en gewijzigd om het weer een beetje leesbaar te maken, maar wat let je om het opnieuw naar voren te brengen.
Bim TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bim »

thijeleo schreef:Als dit gedaan wordt om sneller aan het bureau te ijn vanaf huis (woonwerk-verkeer dus) is dit op zijn zachts gezegd niet netjes.

Ik ken de situatie.
Verkeer tussen het teamburo Lent en (de andere buro's) Nijmegen moet over de genoemde brug. Ivm oponthoud is het inderdaad een crime als een diender, bezig met zijn taak, in de file moet gaan staan, zeker voor de noodhulp.

Of- en in hoeverre dat zo is, is aan de buitenzijde vh voertuig niet te zien. Omdat er niemand is die een politievoertuig bekeurt, zal iedere (opvallende) politieauto dan ook gebruik maken vd busbaan. Er zullen best gevallen tussen zitten die "niet netjes" zijn.
NTAV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door NTAV »

De collega heeft vrijstelling voor de RVV aangenomen dat hij met zijn werk bezig is.

Maar ook even logisch en praktisch nadenken:
Kan een politieman goed met opsporing cq preventie bezig zijn als hij een half uur lang dezefde auto voor hem en dezelfde auto achter hem ziet rijden???
Bovendien kan hij dan minder snel reageren op een melding omdat hij vast zit in de file...

Ik neem aan dat U ook snel geholpen wilt worden als u in nood zit !!

En... geloof me, als hij 'prive' rijdt, zit deze collega echt wel in dezelfde file als u (alleen weet u dat natuurlijk niet) !!
Gino TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gino »

Al die mensen die steeds maar weer fouten in de politie en hun werk zoeken...hahah. Al honderden vragen en comentaren zijn hierover gemaakt. Niets op tegen hoor, wel leuk dat de mensen geintereseerd zijn en blijven controleren of de politie hun werk wel netjes verricht, word het alleen maar interresanter voor de agenten zelf.
(ook al staat het er al bij) Misschien wel een goed idee voor Leo, Frans & CO. om de politie vrijstelling ook nog even iets duidelijker en groter op de homepage te plaatsen, bespaart een hoop vragen. Onder ''agressie tegen politie'' zie ik nog een leuke plekje om '' politie vrijstelling'' te plaatsen, het is maar een idee :wink:
Gesloten