verschil stadswacht en politie?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Lisa TS
Infopolitie Gast

verschil stadswacht en politie?

Ongelezen bericht door Lisa »

Wie kan mij helpen?
Ik moet een verslag maken over het verschil tussen stadswacht en de politie.. Maar overal waar ik zoek, vind ik niet de goede dingen!! :( Wie kan mij hier mee helpen om een goed verslag in te leveren? Alstublieftt.. :oops: Anders kun je mij ook email .. lisa_xxx1 AT hotmail DOT com

email-adres even aangepast. (Motoron)
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Eén sleutelwoord: bevoegdheden. De rest mag je zelf uitzoeken ;)

Succes.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Kijk dan ook meteen even wie bij wie in dienst is.
piere3 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door piere3 »

En wie wat doet. (bevoegdheden dus). :idea:
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

piere3 schreef:En wie wat doet. (bevoegdheden dus). :idea:
Als je jezelf al geregistreerd hebt, is het gebruikelijk dat je even inlogt als je berichten plaatst.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Thijs TS
Infopolitie Gast

Re: Helpp!!

Ongelezen bericht door Thijs »

Hoi Lisa, wat voor opleiding doe je?
Lisa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Lisa »

havo :D
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Hoi Lisa,
ik vroeg dat omdat we studenten van de politieopleiding of het brugjaar politie niet alles willen voorkauwen en zelf dingen op laten zoeken omdat je hier veel meer van leert.

Op de volgende sites vind je waarschijnlijk wel wat over de politie en stadswacht.

Stadswacht
Politie

Succes ermee
Thijs
NTAV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door NTAV »

Nog een verschil: het salaris :D
Graz1983 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Graz1983 »

ik denk niet dat erg belangrijk is!
Gino TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gino »

O nee? Voor jou dus niet he, woon je nog bij mama en papa thuis? Leuke praatjes over hoe mooi het wel niet is om als politie te werken, dat je het niet om het geld doet... klopt ook allemaal, maar toch is het salaris niet echt aantrekkelijk, helemaal niet voor het risico dat je tegenwoordig loopt! We hadden het er pas nog over in een topic, als een politie tegenwoordig weinig verdient en haast niet rondkomt, laat staan een stadswacht.. :o
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

klopt ook allemaal, maar toch is het salaris niet echt aantrekkelijk, helemaal niet voor het risico dat je tegenwoordig loopt!
Neem een gemiddeld salaris van een euro of 1500 wat je als startend agent verdient. De meesten vinden dit niet veel. 1800 Euro is meer en 2300 euro is nog meer. Is het verschil van 800 een mooie vergoeding voor het risico dat je loopt? Ik laat me namelijk voor 800 euro meer ook liever geen baksteen voor mn hoofd gooien en mocht dit wel een keer gebeuren dan is de pijn met een salaris van 5000 euro net zo groot.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Doggieman TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Doggieman »

Gino schreef:als een politie tegenwoordig weinig verdient en haast niet rondkomt
Had je maar door moeten studeren :twisted:
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

rich schreef:
klopt ook allemaal, maar toch is het salaris niet echt aantrekkelijk, helemaal niet voor het risico dat je tegenwoordig loopt!
Neem een gemiddeld salaris van een euro of 1500 wat je als startend agent verdient. De meesten vinden dit niet veel. 1800 Euro is meer en 2300 euro is nog meer. Is het verschil van 800 een mooie vergoeding voor het risico dat je loopt? Ik laat me namelijk voor 800 euro meer ook liever geen baksteen voor mn hoofd gooien en mocht dit wel een keer gebeuren dan is de pijn met een salaris van 5000 euro net zo groot.
was dit maar zo, haal er maar 300 a 400 euro vanaf hoor voor 38 uur werken incl onregelmatigheid. Bij 1200 houdt t wel op en dan heb ik t niet over beginnend agent, maar bijna hoofdagent. 1500 euro, das alleen nog maar gebeurd toen ik vakantiegeld erbij kreeg.
keymat TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door keymat »

Als ik zo op de verhalen mag afgaan mag je ook zeggen dat het politiewerk een avontuur is, en dat het een mooie ervaring is. Je bouwd meer mensenkennis op, je krijgt meer levenservaring, en je werkt met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. En dan vind ik persoonlijk dat geld niet zo belangrijk, het gaat om het werk, maar je moet natuurlijk wel rondkomen.

Geld is denk ik nooit tegen het risoco op te bieden, want het verminderd niet de lasten die je meedraagt/oploopt van je werk.
Gesloten