stallen geschorst voertuig
Moderator: Moderatorteam
-
Muller AH TS
- Infopolitie Gast
stallen geschorst voertuig
Ik plaats een geschorst voertuig op een autoambulance.
De autoambulance met daarop het geschorste voertuig plaats ik op een prive parkeerplaats.
Die prive parkeerplaats is niet door middel van een afsluiting gescheiden van de openbare weg.
Vraag 1:
Zijn er uit hoofde van de wetgeving verplichtingen te verwachten zoals verzekeren (wat dan), APK, wegenbelasting??.
Vraag 2:
ben ik ergens anders mee in overtreding?.
mvg,
Muller
De autoambulance met daarop het geschorste voertuig plaats ik op een prive parkeerplaats.
Die prive parkeerplaats is niet door middel van een afsluiting gescheiden van de openbare weg.
Vraag 1:
Zijn er uit hoofde van de wetgeving verplichtingen te verwachten zoals verzekeren (wat dan), APK, wegenbelasting??.
Vraag 2:
mvg,
Muller
- rai
- Geslacht:
Met betrekking tot vraag 1:
U bent inderdaad in overtreding als de parkeerplaats niet feitelijk is afgesloten.
Op het moment dat het voor een ieder vrij toegankelijk is zonder een hekwerk of wat dan ook te moeten overklimmen, maakt de parkeerplaats deel uit van de weg en dient uw voertuig minimaal WA-verzekerd te zijn, moet hij gekeurd zijn en bent u wegenbelasting verschuldigt.
U dient uw voertuig dus op een dusdanig plaats weg te zetten dat die parkeerplaats niet meer vrij toegankelijk is.
U bent inderdaad in overtreding als de parkeerplaats niet feitelijk is afgesloten.
Op het moment dat het voor een ieder vrij toegankelijk is zonder een hekwerk of wat dan ook te moeten overklimmen, maakt de parkeerplaats deel uit van de weg en dient uw voertuig minimaal WA-verzekerd te zijn, moet hij gekeurd zijn en bent u wegenbelasting verschuldigt.
U dient uw voertuig dus op een dusdanig plaats weg te zetten dat die parkeerplaats niet meer vrij toegankelijk is.
-
PL2800 TS
- Infopolitie Gast
Da's niet waar.
Met een geschorst voertuig mag je geen gebruik maken van de weg, en dat doe je niet als hij op een auto-ambulance staat. Het is dan gewoon een aanhangwagen met lading.
De APV regelt dat die aanhangwagen er niet te lang mag staan.
Zou dit namelijk niet mogen, dan mag je ook niet met het ding op een aanhangwagen over de weg rijden. En dat mag ook gewoon.
Er wordt dus geen overtreding m.b.t. het geschorste voertuig gepleegd omdat het element 'gebruik van de weg' ontbreekt.
Met een geschorst voertuig mag je geen gebruik maken van de weg, en dat doe je niet als hij op een auto-ambulance staat. Het is dan gewoon een aanhangwagen met lading.
De APV regelt dat die aanhangwagen er niet te lang mag staan.
Zou dit namelijk niet mogen, dan mag je ook niet met het ding op een aanhangwagen over de weg rijden. En dat mag ook gewoon.
Er wordt dus geen overtreding m.b.t. het geschorste voertuig gepleegd omdat het element 'gebruik van de weg' ontbreekt.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: stallen geschorst voertuig
In veel gemeenten is een bepaling in de APV opgenomen, dat aanhangwagens maximaal drie achtereenvolgende dagen geparkeerd mogen worden, maar of dat in Uw gemeente ook zo is, zult u even na moeten gaan bij uw gemeente.Muller AH schreef: Vraag 2:
mvg,
Muller
-
PL2800 TS
- Infopolitie Gast
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Gezien de vraagstelling ging ik er even van uit, dat de "priveplaats" gewoon deel uitmaakt van de weg, zoals in de meeste APV's gedefinieerd.SWAT schreef:De APV, voor wat betreft het gebruik van cde weg, is natuurlijk niet van kracht op een prive-terrein ook als is dat terrein niet afgesloten van de openbare weg.
APV schreef:Artikel 1.1 Begripsomschrijvingen
In deze verordening wordt verstaan dan wel mede verstaan onder:
a. Weg:
1. de weg, als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onder b, van de Wegenverkeerswet 1994, alsmede de daaraan liggende en als zodanig aangeduide parkeerterreinen;
2. de - al dan niet met enige beperking - voor het publiek toegankelijke pleinen en open plaatsen, parken, plantsoenen, speelweiden, bossen en andere natuurterreinen, ijsvlakten en aanlegplaatsen voor vaartuigen;
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Dit gaat niet op er moet daadwerkelijk een stuk mee gereden worden.TheLightEd schreef:En over die APV niet te druk maken, gewoon om de 2,5 dag een meter de autoambu verrijden en het probleem is opgelost.
Dit is een uitspraak van de rechter.
Ik heb de uitspraak alleen niet bijdehand hier staat ook in over hoever dat stuk moet zijn.
Om dit te constateren zal de gemeente een post actie moeten doen